Nu Online
Momenteel zijn er 389 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Moet het even kwijt...

13-2-2008 22:15:42
Dag mede bruidjes
Mijn ouders zijn beid ontzettend nuchtere mensen. En blijkt dat nu juist niet zo leuk te zijn als hun enige dochter(ikke dus) trouwt en een romantische ziel is.
We trouwen 6 september maar ben net zoals andere septemberbruidjes al bezig met zaken in te plannen en sommige zaken zoals fotograaf, ringen,kleed zijn al in orde.
Ik vind het ook niet meer dan normaal om dat wat te spreiden allemaal. Zo geniet ik er meer van, heb ik minder stress en is de zomer enkel voor de laatste zaken en het aftellen. Tegen mijn ouders mag ik er gewoon geen woord over zeggen...inderdaad..als ik er nog maar iets over zeg is het van "ge hebt toch nog tijd","waar ben jij nu al mee bezig","je bent weer aant stressen he(omdat ik nu al zaken plan..)". Ik ben het beu niet au serieux genomen te worden en wou dat ik gewoon zoals elke dochter met haar mama kan fantaseren over de trouw, samen plannen maken om kleren mama te gaan kopen.
Er wordt nooit iets over gevraagd of over gezegd en als ik erover begin "ben ik daar weer met men trouw die nog zo lang duurt".Begin mij al wat een freak te voelen.
Vanavond zijn we de ringen gaan kopen en ik vertik het te laten weten, ze vragen toch niets. Als ik er iets over zeg, lachen ze of beginnen ze weer met grapkes zoals"ik heb men kostuum al besteld, nen trainer".
Ik had het me allemaal veel mooier voorgesteld denk. Bij het meekiezen van men kleed waren ze ook al zo nuchter..toen ik twijfelde tussen twee jurken begon mijn pa op zen horloge te kijken omdat hij de file wou voor zijn. En mijn vriendinnen maar vragen of er traantjes waren bij hen right..Sorry maar het moest er even af.
Men verloofde heb ik ook al even tot extra engagement geroepen want dit trouwen zat op de rand van een "solo-project" en dat is het laatste wat ik ooit verwachtte van een trouwvoorbereiding...groetjes!
6sept08

Vicky
6-9-2008
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 1007

Cindy
12-9-2008
 Meld misbruik14-2-2008 6:56:40

hoi
ik kan erin komen dat dit enorm lastig moet zijn. nu is het zo (wij trouwen 12/9/08) dat ik ook al redelijk vroeg bezig was met de trouw. ik ben ten huwelijk gevraagd in juli 07. dus ben ik ook al van dan bezig. mijn ouders zijn er echt in mee, in de enthousiasme. maar de rest zegt ook: zo vroeg dat je al begint. je hebt nog tijd blablbabla.

tis lastig als je niemand hebt die meegaat in je enthousiasme! bij deze wens ik je veel succes nog toe, en wie weet worden ze in de zomer wel warm voor je trouw!
grts cindy 12/09/08

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik14-2-2008 7:21:09

hey vicky,

Ik ken het volledig... mijn mama is ook niet wild enthousiast.
Toen ze foto van mijn kleed zag zei ze 'tja, wat moet ik nu zeggen.. tis toch al te laat he..'

Ze vond dat ik beter in mantelpakje zou trouwen, zonde van het geld. (vond ik ook altijd, waarschijnlijk ingepeperd door haar, want ik heb toch echt een ian stuart met veel tierlantijntjes aan)

Ze doet ook altijd minachtend over het menu (een walking dinner) en gaan de mensen wel genoeg gegeten hebben.

Eigenlijk is het interesseniveau onder O

Mijn schoonouders net hetzelfde. Toen ik vroeg wat ze als menusuggesties hadden kreeg ik als antwoord 'spek en eireren is voor ons ook goed!'

Mijn aanstaande is intussen in gang geschoten. (we trouwen in mei en sinds dikke week heeft hij trouwkoorts..)
Waarschijnlijk schieten 9/10 mannen een maand of 3 voor de trouw in gang. Dus dat komt goed!!

succes!

Liese
9-5-2009
 Meld misbruik14-2-2008 9:56:08

Hoi meid,

ik zit een beetje met hetzelfde probleem, zowel mijn ouders, schoonouders als vriend zijn allemaal nogal rationeel ingesteld. Ik daarentegen ben echt heel romantisch en droom al van mijn mooie trouwdag sinds ik een klein meisje was.

Het is niet dat mijn (schoon)ouders niet enthousiast zijn, maar t is wel de hele tijd zo van: 'en hoeveel kost dat, en zou ge niet wat op de prijs letten, en zou ge wel echt op huwelijksreis gaan ge kunt toch ook een weekendje weg gaan, en blablabla'. Ik word er soms echt zot van, want hetgeen ik voor ogen heb is een gewone gemiddelde trouwdag en dus zeker niks decadent ofzo!

Ik heb soms echt zoiets van: seg, ik trouw wel maar één keer en ik wil er een mooie dag van maken! En dan zeggen zij: ja maar wij willen dat ook, maar ge gaat uw geld ook nog nodig hebben voor andere zaken!

Tegen mijn vriend kan ik nog wel op,hij is financieel analist, dus bij hem is het vooral beroepsmisvorming :). Hij ziet uiteindelijk wel altijd in dat ik gelijk heb en hij beseft nu ook wel dat trouwen nu eenmaal geld kost. Maar als mijn ouders en schoonouders dan ook nog es beginnen, daar krijg ik het soms echt van.

Veel succes nog in elk geval!

Liese xxx

Natacha B

Meld misbruik14-2-2008 10:44:20

't Is niet leuk natuurlijk als de rest niet geïnteresseerd is of erger nog je voorbereidingen overdreven vindt.

Mijn vriend heeft me een jaar op voorhand gevraagd. De datum stond voor ons meteen vast (de dag waarop we 4 jaar samen zijn). Ik ben eigenlijk meteen ne keer gaan zoeken naar zalen en heb veel gemaild (ben niet zo'n beller). De interessantste zalen heb ik eruitgehaald en deze heb ik voorgesteld aan mijn vriend. Dan bekeken we samen die sites en hun e-mails. Zo maakten we een top en we zijn dan een viertal zalen gaan bezoeken in twee weekends tijd.
Zo ging het ook voor de traiteur, de DJ, de fotograaf, de juwelier. Ik zoek mogelijke mensen, en dan gaan we samen ne keer naar de interessantste.
Hij is dus zeker wel geïnteresseerd in de trouw, maar als ik er niet was om af en toe iets te regelen, zou hij wsl maar een zaal een half jaar op voorhand zoeken enzo ;)
De drukker heeft hij eigenlijk alleen gedaan. Nu moeten we nog een bloemist vinden.
Ik moet zo om de zoveel tijd iets afgewerkt zien (of gevorderd) om gerustgesteld te worden. Ik moet zeggen dat hij eigenlijk nog wakkerder is geworden op nieuwjaar: t is al dit jaar, maar 4,5 maand meer! ;)
Alles komt in orde en we hebben het goed gespreid.

Onze ouders zijn geïnteresseerd maar moeien zich niet (ze betalen ook niets, geven enkel cadeau achteraf). Ze hebben de zaal gezien (en gelukkig vonden ze die speciaal), ze weten dat we bbq doen en zijn tevreden, ze weten dat we de genodigden niet op een receptie laten komen maar naar het dessert achteraf en het dansfeest en dat vinden ze een leukere sfeer. De trouwringen hebben ze gezien (leuke reacties), mijn mama heeft mijn kleed gezien (de rest gist er soms eens naar) ... We maken geen echte huwelijksreis, maar gaan twee dagen naar Disney en dan in juni een autovakantie naar de Elzas; zij vinden dat ook niet nodig en snappen dat een Nijlcruise iets te veel van t goeie is als je binnenkort een huis wil kopen en aan kindjes wil beginnen.
We laten hun altijd iets weten en zij reageren nooit raar.

Ze weten dat ze geen dure suitekledij moeten zoeken en nu zijn ze zo wat aan t denken in welke winkels ze iets gaan vinden en wanneer ze eens echt gaan kijken.

Ik ben eigenlijk echt blij met zulke (schoon)ouders en mijn ventje! Soms ben ik te nerveus ofzo voor de trouw maar hij kan me altijd weer kalmeren. Zal wel blij zijn eens de dag er is, t is geen 100 dagen meer! :)

Lore
9-8-2009
 Meld misbruik14-2-2008 11:54:02

Hehe,

Bij mij is het ook een solo-project aan het worden. Tot daar aan toe, maar dat ze nog beginnen tegenwerken vind ik helemaal erg. Zo wil mijn vriend wachten tot de koopjes voor zijn kostuum, terwijl we eind juli trouwen (!!!).
Iedereen vind ook dat ik er veel te lang op voorhand mee bezig ben. Dan krijg ik nog naar mijn oren dat ik niet met de belangrijke dingen bezig ben 'trouwen draait toch om graag zien, dan maakt het toch niet uit of je een goeie DJ hebt of niet'.
Grrr, we zien elkaar graag, al meer dan 5 jaar, dus daar moet ik mij geen zorgen over maken. Dus heb ik tijd genoeg om te zoeken naar een goeie DJ, mooie uitnodigingen, ...
Toen ik mijn ouders zei dat we gingen trouwen, was mijn moeders eerste reactie 'ge gaat toch geen groot feest geven?'. Dat zegt genoeg niet?
Veel succes en als je af en toe je beklag wil doen geef dan je e-mail adress. Wil het mijne adres hier niet geven, zowat 6 meisjes uit mijn omgeving zitten ook op deze site...

Kim
2-8-2008
 Meld misbruik14-2-2008 12:25:07

Hoi,

Veel van de dingen die hieronder staan kan ik ten dele herkennen. Mijn vriend is ook niet bepaald haantje de voorste als het over misboekjes en liedjes enz gaat. Maar we trouwen pas op 2 augustus 2008 dus hij kan nog wel in gang schieten.
Ik moet ook wel zeggen dat bij mij de meeste zaken al van begin januari in orde waren. Onze ouders zeggen niet dat we al veel te vroeg begonnen zijn. Mijn moeder heeft het aan den lijve ondervonden met het zoeken naar een zaal, dat je toch niet vroeg genoeg kunt zijn. Mijn misboekje is zelfs al af. Daar hebben ze dan weer wel meegelachen omdat het nog zo vroeg is. Maar ik ben er gewoon graag mee bezig, daarom dat alles al bijna geregeld is en ook ja, ik geef het toe omdat ik een stresskip ben.
Tegenwerken doen ze dus niet. Ze betalen ten slotte ook bijna alles dus dat zegt genoeg. Maar mijn moeder is meer bezig met de kosten inperken. Maar niet voor het kleed en de zaal. Eerder voor de kleine bijkomende dingen.
Op onze teller staat nog 170 dagen en het gaat maar niet vooruit...
Groetjes
Kim

Kim
2-8-2008
 Meld misbruik14-2-2008 12:25:20

Hoi,

Veel van de dingen die hieronder staan kan ik ten dele herkennen. Mijn vriend is ook niet bepaald haantje de voorste als het over misboekjes en liedjes enz gaat. Maar we trouwen pas op 2 augustus 2008 dus hij kan nog wel in gang schieten.
Ik moet ook wel zeggen dat bij mij de meeste zaken al van begin januari in orde waren. Onze ouders zeggen niet dat we al veel te vroeg begonnen zijn. Mijn moeder heeft het aan den lijve ondervonden met het zoeken naar een zaal, dat je toch niet vroeg genoeg kunt zijn. Mijn misboekje is zelfs al af. Daar hebben ze dan weer wel meegelachen omdat het nog zo vroeg is. Maar ik ben er gewoon graag mee bezig, daarom dat alles al bijna geregeld is en ook ja, ik geef het toe omdat ik een stresskip ben.
Tegenwerken doen ze dus niet. Ze betalen ten slotte ook bijna alles dus dat zegt genoeg. Maar mijn moeder is meer bezig met de kosten inperken. Maar niet voor het kleed en de zaal. Eerder voor de kleine bijkomende dingen.
Op onze teller staat nog 170 dagen en het gaat maar niet vooruit...
Groetjes
Kim

Sandra
25-7-2008
 Meld misbruik14-2-2008 12:47:34

Dag Vicky

Maak je geen zorgen, er zijn er nog. Mijn ouders zijn wel enthousiast. Maar de reacties zoals jij ze beschrijft komen bij mij vooral van mijn zus (mijn getuige dan nog wel!) en schoonouders.
Bij ons is het nog 5maanden en de voorbereidingen zijn ook al vergevorderd, vnl een soloproject van mij...
Vorige week hebben we de ringen bij de juwelier afgehaald, een heel mooi moment voor ons. Reactie van mijn zus: amai, zo vroeg, je kunt er nu nog 5maanden naar kijken, je vingers gaan verdikken en ze zullen niet meer passen.
Over ons misboekje dat al klaar is ook: amai en je gaat de komende maanden niet meer weten wat doen.
Dat wat mijn lieve getuige betreft.
Bij mijn schoonouders zijn het niet zozeer opmerkingen, maar grotendeels onverschilligheid, tis nog zo veraf en waar dat jullie al mee bezig zijn.
Als we hun medewerking vragen ivm menu of gastenlijst, dan moet ik daar wekenlang op wachten voor er iets gebeurt, beiden gepensioneerden met een zee van tijd, maar nee, om die lijst te maken hebben ze echt geen tijd. Mijn eigen ouders, nog werkende, hadden dit op een paar dagen gefikst.
Ik begrijp het meisje, het is frustrerend, maar je moet jezelf voornemen om niets, maar dan ook echt niets je dag te laten verknallen. Je trouwdag is voor een meisje nu eenmaal één en al romantiek en dat verstaan de meesten niet.

mieke
1-9-2007
 Meld misbruik14-2-2008 13:45:06

hey meisje,

ik ben vorig jaar in september getrouwd ... en kan het niet laten nu en dan nog eens naar deze site te komen piepen ... dus dat zegt wellicht al genoeg.

Bij mij was het net zo. Mijn moeder wou wel heel graag mee om mijn jurk te kiezen, maar in de winkel zat ze daar maar gewoon wat te zitten en enkel wat reacties als: met dat kleed ziet ge redelijk dik; of ja, dat is wel een schoon maar hoeveel kost het. Terwijl ik mij altijd had voorgesteld dat je moeder het kiezen van je trouwjurk even spannend als jijzelf zou vinden. Zo neem ik het mij toch voor als ik later een dochter zou hebben die trouwt.

Keuze van de zaal, geen interesse. De zaal lag een jaar op voorhand vast, en uiteindelijk zijn ze dan op mijn aandringen (schoonouders idem trouwens) twee maand op voorhand eens gaan kijken, met enkel een lauwe reactie. Enfin, zo kan ik nog wel wat doorgaan. Telkens ik vertelde wat ik al allemaal had vastgelegd, weinig reactie. Toen ik dan op een bepaald moment nog weinig of niets erover vertelde, was het: ja maar hoe kunnen we meeleven als jij er niets over vertelt? Ja, zeg!

Maar ... en nu komt het positieve... onze trouwdag was echt fantastisch. Al die vele solo-voorbereidingen vormden plots één geheel en ik was supergelukkig omdat alles precies ging zoals ik het mij had voorgesteld. Maar zelfs op die dag, of nadien kreeg ik heel weinig reacties van mijn ouders of schoonouders, van vrienden en kennissen des te meer. Heel veel mensen hebben mij die dag en nadien erop aangesproken en gezegd hoe mooi dit was, en hoe speciaal dat, de zaal, het eten, het misboekje, ... Dus er zullen zeker mensen zijn die het wel kunnen appreciëren of bepaalde details opmerken.

Dus, trek het je niet te veel aan. Iedereen is anders, en niet iedereen kan enthousiast worden over trouwen en een trouwfeest. Maar je laat je eigen enthousiasme daar niet door temperen. En die dag had ik echt zoiets van, het kan mij allemaal niets schelen wat ze ervan vinden, het gaat erom dat ik en mijn man gelukkig zijn en dat we de dingen hebben die we wilden op onze trouwdag! Ik heb absoluut geen spijt gehad van mijn vele voorbereidingen en ik heb op geen enkel moment gedacht dat ik overdreven heb. Integendeel, je dag is toch zoveel mooier als hij picobello is voorbereid.

Dus doe jij maar rustig verder met je voorbereidingen, voel je er goed bij en geniet ervan!

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik14-2-2008 14:46:21

Hey,

Ik ben ook vrij nuchter en zei ook bij veel zaken: "ik heb nog tijd". We trouwen pas in augustus. Nu, gisteren is gebleken dat ik voor sommige zaken toch niet meer veel tijd heb als ik hier en daar iets wil besparen.

Het zit zo. De drukker moet alles ten laatste binnen anderhalve maand binnen hebben (tekst aankondiging, maar ook de meunu). Probleem: zaterdag moeten wij al naar de feestzaal voor de menu, want dan gaan ze in verlof. Ben ik blij dat ik wat "vroeger", dan gepland naar de drukker ben gegaan.

Veel succes nog en trek het je niet aan!

Gerlinde

Jitse
6-9-2008
 Meld misbruik14-2-2008 15:22:08

Hey Vicky!

Eerst en vooral: schone dag om te trouwen!!!
Trek je die commentaren niet aan, ikzelf heb ook al bijna alles geregeld en voel me daar veel relaxter bij dan dat ik alles op t laatste moet doen. Heb overal gevraagd wat de uiterste datum was en dat was meestal mei (met vakantie ertussen enz) met als gevolg dat ik in mei ALLES zou moeten regelen. Waarom? Wat ik nu kan doe ik nu, nà! Ik heb gelukkig een mama die compleet mee trouwgek is geworden (ook enige dochter én enig kind) en schoonouders die ons laten begaan. Mijn bijna-man is zoals (bijna) alle andere mannen: relax! Achja, als hij over een paar maandjes begint te stressen, kan ik glimlachen ;-)

Toi toi nog meid en als je wil mailen over je planning of whatever -> erwteke@hotmail.com

Jitse
060908

d
7-9-2008
 Meld misbruik14-2-2008 18:50:37

hey

sier was het juist hetzelfde mijn ma dan alleen mijn ouders zijn gescheiden en ze was al niet blij toen we vertelden da we gingen trouwen.ik dacht ze heeft het mss moeilijk dat haar oudste dochter trouwt.dus ik zeg je mag mee voor mijn kleed ik had hem aan en ze zei zo van ja als jij da mooi vind dan moet je die nemen hé.ja zo had ik er dus ook niets aan moest ik later meemogen met mijn dochter amai zou wenen.op onze trouw zelf dan heeft ze geen enkele keer gezegd dat ik mooi was of heeft ze geen traantje gelaten.pas op de andere mensen wel maar had het echt eens van haar willen horen.ze zat daar echt tegen haar zin en ze stond ook niet bij ons als we de mensen begroeten tis jij die trouwt zei ze ik niet.

ik zou zeggen geniet van de voorbereidingen en van jullie dag want tis al rap voorbij.laat het daardoor niet verpesten.als zij zo willen zijn dan doen ze maar zolang jij er zin in hebt.

geniet ervan.
grtjs

Kimberley
12-9-2008
 Meld misbruik15-2-2008 14:56:33

Hey,

Bij mij zijn het voornamelijk mijn schoonouders die af en toe zeggen"maak je niet druk, je hebt nog tijd". Wij trouwen op 12/09/2008 en zijn verloofd in april. Ben sinds die tijd eigenlijk al een beetje bezig. Want de een zegt dat je een jaar op voorhand je zaal moet vastleggen en de ander zegt dat je daar nog tijd voor hebt. Ik heb mijn jurk zelfs al sinds augustus(als ik me niet vergis). Mijn moeder is ook niet zo'n extreem emotioneel persoon. Mijn moeder is Nederlanse en mijn vader is gedeeltelijk Spanjaard/Belg en Nederlander(ik ben ook Nederlandse) dus mijn moeder is meer dat down to earth(denk ik dan) mijn vader en ik zijn meer emo-people. Maar toch is zij erg enthousiast en bezig met onze trouw. Ik heb zelf mijn sluier gemaakt en een tiara gekocht. Vorige maand op hun trouwdag heb ik mijn jurk nog eens gepast met de sluier en tiara, en toen zei ze dat het me echt heel erg mooi stond. En in de tonatie van haar stem merkte ik dat ze emotioneel was. Ik heb ook al veel dingen geregeld en vastgelegd en vind dat veel fijner zo. Mijn vriend heeft van de week gezefd(omdat ik wat aan het stresse was) dat als we iets moeten doen, of gaan kijken dat hij meteen zou meegaan. Ook al vindt hij het nog vroeg.

Ik denk ook dat de meerderheid van de mannen nu eenmaal zo zijn en dat iedereen er opzijn mannier mee omgaat. Laat je in iedergeval niet doen. Het is jou dag!

Groetjes,

Kimberley 12/09/2008

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...