Terug naar overzicht
hallo,Ik draag de mijne links.Groetjes
Hey,Er is hier een tijd geleden nog eens een topic over geweest, blijkbaar zie je vanalles. Het zou zelfs verschillen van provincie tot provincie! Wij zullen onze trouwring links dragen (als je er symboliek achter zoekt, de kant van het hart), ik draag nu ook al mijn verlovingsring rechts, dus dat is dan wel handig.Groetjes!Tania
Ok, dit is de aloude traditie.De verlovingsring werd links gedragen, als teken dat je bezet was. De trouwring werd dan aan de linkervinger voor de verlovingsring geschoven. Hierdoor zat de verlovingsring (de duurdere van de twee) gevangen tussen het hart van de vrouw en het hart van de man (de trouwring). Enorm corny, maar wel leuk. Wij doen het zo.
Inderdaad, links, dan is hij dichter bij je hart !
Voor de Katholieke kerk moet het eigenlijk rechts (links is het kwade). Ik draag nu mijn verlovingsring rechts en op de trouwdag gaat die naar mijn linkerhand en komt de trouwring aan de rechter. Maar het verschilt inderdaad heel erg van streek tot streek.
Wij hebben onze ringen bij Fede Di oro gekocht en daar heeft de juwelier ons verteld normaal gezien is het oost en west vlaanderen links, de rest rechts zei hij. Waarom weet ik ook niet maar dit is wat hij ons verteld heeft dus wij doen het links :pGroetjes
Hoi,Er bestaan idd verschillende meningen over...Ikzelf draag'm aan de kant van het hart, links dus. Volgens de juwelier blijft hij hier ook mooier als je rechtshandig bent omdat je dus minder met links doet... Mijn verlovingsring draag ik rechts.Mijn man draagt'm rechts omdat hij dat leuker vond...Je kan dus zelf kiezen vind'k persoonlijk.Groetjes,katrien
Karin, wij doen het net zo als bij jouw: mijn verlovingsring rechts, trouwring links en bij Partner trouwring rechts. Volgens mij gaat mijn ring dan ook langer mooi blijven.maar ik denk dat je dus best kiest wat je zelf het leukste vind, en ja, later kan je dan eens wisselen he :p
Mijn verlovingsring draag ik links (dan blijft die langer mooi :-p ). Mijn trouwring komt wss rechts want mijn verlovingsring past rechts niet.Zomaar wisselen van hand zoals sommigen hier doen is dus niet altijd mogelijk. Vaak zijn de vingers van je rechterhand wat dikker. Bij mij schilt dat toch zeker een halve maat.Groetjes!
HalloWij hadden dit probleem ook; volgens onze juwelier is dit een beetje streekgebonden. Mijn moeder is van Limburg en draagt haar trouwring links, ik trouw in Waregem en hier draagt iedereen zijn trouwring rechts.Misschien eens navraag doen in de buurt?Groetjes,Kimberly31-05-08
Hey ook wij dragen hem links, de kant van het hart. maar volgens onze juwelier is links ook je minder ontwikkelde kant, je linker vingers zijn normaal minder dik (alleszins voor rechtshandigen) waardoor er minder goud in moet.Misschien wil jouw juwelier gewoon besparen?Gewoon doen waar je je zelf goed bij voelt!GroetjesEllen21-06-08
Ik rechts omdat ik hem dan gewoon vaker zie! Maar dat is écht een kwestie van voorkeur en smaak.
Zijn vandaag voor trouwringen gaan zien. Wij gaan de onze denk ik toch links dragen ... de kant van het hart. Draag mijn verlovingsring ook rechts, dus komt goed uit.
Het kan beide maar links zou volgens wat ik heb vernomen voor katholieken zijn, dus meestal links als je voor de kerk trouwt...