Nu Online
Momenteel zijn er 650 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

forfait of niet?

19-2-2008 18:30:49
Ik vraag me af of het drankforfait voordeliger is dan betalen per consumptie.
Wat denken jullie?
Zijn er mensen die uit ervaring kunnen vergelijken?

Erlinde

Meld misbruik

Reacties: 19 | Gelezen: 1262

Laura
11-7-2009
 Meld misbruik19-2-2008 18:49:29

Hey

Wij hebben al enkele feestzaal bezoeken achter de rug en we hebben toch ondervonden dat een drankenforfait voordelig is bv tot 3u en vanaf 3u dan beginnen met prijzen per consumptie. Aangezien tegen de 3u de meeste mensen dan al weg zijn en je dan niet meer voor 100 personen hoeft te betalen.Zo gaan wij het toch doen.

Het hangt natuurlijk af hoe je gasten zijn, drinken ze veel of niet, moet je mss wel een beetje kunnen inschatten.

Groetjes, Laura
11/07/2009

evy
1-3-2009
 Meld misbruik19-2-2008 19:54:09

Wij betalen een vaste forfait van 12€ voor de ganse avond/nacht.

Anneleen
1-1-2020
 Meld misbruik19-2-2008 22:12:20

Wij betalen ook 9 euro drankforfait vanaf na het dessert tot 7 uur 's morgens. Bijv een glas wijn, of van die typische streekbieren kosten al gauw 3 euro per stuk. Dus als je rekent... De ene zullen minder drinken dan die 9 euro en andere zullen veel meer drinken. We wouden toch die formule zodat we op voorhand weten waaraan we toe zijn en niet voor onaangename verrassingen komen te staan, wie kan controleren hoeveel er precies gedronken is geweest?

Meilan
1-7-2008
 Meld misbruik19-2-2008 22:44:55

Het hangt ervan af wat je allemaal aanbiedt.
Voor gewoon fris, wijn, bier, koffie en thee is een forfait zeker NIET voordeliger. Laat jullie dus niet vangen door de verkoperstrucs. Het eerste uur en misschien het tweede ga je het eruit halen, maar daarna absoluut niet meer. Je moet tijdens een avondje/nachtje uit maar eens goed opletten wat de mensen rond je heel de avond drinken.
Vanaf dat sterke dranken, streekbieren ed aangeboden worden (en vooral in het forgait zitten, want dat is niet altijd) is het wel voordeliger.
Wij gaan enkel de basics aanbieden (het moet geen brasfestijn worden) en hebben dus niet voor een forfait gekozen.

Meilan
1-7-2008
 Meld misbruik19-2-2008 22:45:50

Behalve natuurlijk wanneer je maar 12 euro voor de hele avond moet betalen. Nemen, zou ik zo zeggen.

sarah
24-5-2008
 Meld misbruik19-2-2008 23:16:39

Hoi Erlinde,

Wij betalen per fles drank.
Voor een fles cola 1,00 euro (krijg je vier tot vijf glazen)
Voor de limonades en water 0,80 euro.
Voor een tas koffie 0,50 euro.
Voor een fles wijn 5 euro.
Ik denk dat dit beter koop is dan een forfait.

Groetjes,
Sarah
Nog 95 dagen te gaan

Cindy
12-9-2008
 Meld misbruik20-2-2008 7:26:39

hallo
wij betalen een forfait van 8,5 euro per persoon. dit is goedkoop. ze serveren nogal vele zware bieren zoals leffe, duvel, westmalle etc;.. anders zou het allemaal aan caféprijzen zijn... wij zitten nogal met redelijke drinkers onder ons lol.

de feestzaal zei ook: hoeveel keer gebeurd het niet dat je ergens je drank vergeet en dan gewoon een nieuwe moet bestellen? gebeurde idd in het verleden ook al veel. mijn broer die ook in een feestzaal werkt (andere dan) die moesten gewoon streepjes dubbel zetten. je zal het zelf ook niet meer controleren he achteraf. ik denk per consumptie dat je daarmee moet opletten...

that's just me...

grts cindy 12.09.08

Sandra
13-10-2008
 Meld misbruik20-2-2008 8:45:41

ik vertrouw het eigenlijk niet dat feestzalen per consumptie rekenen. Wie controleert er of er inderdaad zoveel gedronken werd als zij hebben genoteerd? Met een drankenforfait weet je ook al op voorhand hoeveel het je gaat kosten. Zo kom je achteraf niet bedrogen uit.

sarah
24-5-2008
 Meld misbruik20-2-2008 10:41:31

Ik wil toch wel even zeggen,dat als er zoiets gebeurd lijkt Cindy zegt(dubbele streepjes trekken) en de mensen komen er achter, dat de mensen van de feestzaal er zeker van kunnen zijn dat ze hun zaak kunnen opdoeken.
De feestzaal waar wij gaan, is daar wel heel correct in. Maar het is zoals Cindy zegt, er bestaan er wel die daar van profiteren.

Groetjes,
Sarah

inge
1-8-2008
 Meld misbruik20-2-2008 11:10:45

Hallo,
Wij betalen 9.5 euro per persoon forfait tot 4 u en dan 75euro per bijkomend uur.

Groetjes 01/08/08

Laura
4-10-2008
 Meld misbruik20-2-2008 11:54:09

hoi,
ook wij gaan voor een drankforfait. We zullen veel vrienden uitnodigen op ons feest en de meeste zijn echte drinkers én plakkers. Voor 3u zal er niet veel volk naar huis gaan... Wat het streepjes- trekken betreft: ik heb toch ook al verhalen gehoord van zalen waar ze glazen wegnamen voordat die leeg waren. En zo loopt het op natuurlijk.
groetjes, Laura

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik20-2-2008 13:51:47

Hey,

Ook wij nemen forfaitprijs zowel tijdens als na het eten. In de forfait zitten witte en rode wijn, water, bier en frisdrank.

Tijdens het eten betalen wij 6,75 euro pp.
Na het eten tot 5h 10,50 euro pp.

Ik denk niet dat we goedkoper zouden zijn met streepjes zetten.

groetjes

D
8-8-2008
 Meld misbruik20-2-2008 14:20:09

amai, die prijzen vallen hier precies goed mee, als ik het me niet vergis betalen wij 22eur voor drankenforfait voor 8uur.
Maars als het voor 10eur ofzo kan in jullie feestzaal, zou ik zekerniet twijfelen.

Groetjes

sylvie
7-2-2009
 Meld misbruik20-2-2008 15:46:52

Ik vind het ook wel goed meevallen. Wij betalen ook ongeveer 24 euro per persoon (forfait voor 8u)...

liesbeth

Meld misbruik20-2-2008 17:06:55

Ook wij nemen een drankforfait, daarin is inbegrepen: gewone dranken, wijnen, leffe, duvel,... Zonder bediening aan tafel zou dit 9,5 euro zijn, met tafelbediening komt het neer op 13 euro.

sarah
18-7-2008
 Meld misbruik20-2-2008 17:17:21

Als je hier leest dat je zo een lage forfait prijs betaald,moet je nie twijfelen.Wij betalen 16 euro,aangepaste wijnen tijdens het eten inbegrepen en dit voor de volledige duur van het feest.
grtz sarah (nog 149 dagen)

Erlinde

Meld misbruik20-2-2008 17:29:18

Even een verduidelijking: het gaat over het drankenforfait nà de koffie, t.e.m. het einde van het feest. In onze zaal (Domein Carlton Marke) zou dat neerkomen op 11,50 €, wijn en zwaardere bieren inclusief. Tijdens het eten betalen we ongeveer 10 €.

Ik stel me die vraag, omdat de openingsdans wellicht pas rond 23u gedaan zal zijn (is dit zo?), en tot zolang er nog de koffie van bij het dessertenbuffet wordt gedronken (zo stel ik me toch voor).

Eenmaal de openingsdans achter de rug vermoed ik dat heel wat mensen niet lang daarna zullen vertrekken. De meeste van mijn vrienden hebben jonge kinderen; en mijn familie is niet meer van de jongsten (65-plussers).
Wellicht zal er wel een groepje die-hards blijven drinken tot 's morgens vroeg, maar of dat opweegt tegen al die andere die hooguit twee à drie drankjes zullen nemen?

Anderzijds kan je inderdaad nauwelijks controleren of de obers de consumpties correct genoteerd hebben...

Veronique
3-5-2008
 Meld misbruik20-2-2008 21:07:52

Dag Erlinde,

misschien moet je een oproepje doen voor iemand die al op een feest was of zelf trouwde in de zaal waar jullie trouwen? Ik ken de zaal niet.

Hoe laat je begint met dansen, hangt ook af van hoe laat je begint met eten en hoeveel gangen je kiest, denk ik. Wij gaan aan tafel tegen 20u, zou dus wel 23u30 kunnen worden voor openingsdans.

Zelf kiezen wij de forfait; op een feest in 2007 met betaling per drankje (niet in 'onze' zaal hoor), waren onze glazen, nog vol of halfvol, gewoon weggenomen als we weer eens terugkwamen van de dansvloer: kostelijk voor het bruidspaar én vervelend dat we niet meteen een fris slokje konden nemen.

Sowieso maakt de feestzaal toch wel winst, hoor, met de forfaitprijs weet je vooraf perfect waar je aan toe bent.

Bij ons is het tot 04u, en wij hebben gewoon al aan iedereen verteld dat het feest tot 04u duurt (zonder de 'echte' reden, niemand doet daar raar over trouwens): de die-hards (hebben wij zeker ook) zijn op de hoogte en zullen om tien voor vier nog wel iets bestellen, anderen zullen nu (hopelijk) wat langer blijven omdat ze weten dat er een 'einde' is, en nog een plus: ons feest 'sterft' niet uit (zo van 'we gaan er maar mee stoppen want er is maar vijftien man meer en ik ben nu echt wel moe') en de prijs is duidelijk.

En voor de 65-plussers: als het dansers zijn: veel walsjes, tango's en wat krakers à la Peter Mafai hé, die gaan wij er ook tussen zwieren (en wij zijn Studio Brussel-types lol)

Groetjes,
Vero

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik4-3-2008 15:44:24

daarvan hebben wij een hele goede feestzaal!
Salons Caelberg in Moorsel.
Die werken met een 'regenboogformule', alles zit in de prijs van het menu.
Vanaf €53 heb je een menu en drink je voor de hele avond. alles inclusief.
Fantastisch toch?

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info