Nu Online
Momenteel zijn er 148 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wit door iemand anders dan de bruid?

21-2-2008 16:58:43
Hallo iedereen,

Ik had gewoon een vraagje. Onlangs waren we met een paar familieleden (schoonfamilie) aan het kijken naar suitekleren in een boekje en sommige van die mensen neigden nogal naar wit-champagnekleur-beige tinten. Ik heb dan ook onmiddellijk laten blijken dat ik dat eigenlijk niet zie zitten. Ik weet dat er tegenwoordig steeds meer mensen in een kleurtje trouwen maar ik wil persoonlijk wel een jurk in wit of iets in die aard en dan vind ik het niet meer dan logisch dat niemand anders dat draagt. Zeker niet in de suite omdat sommige van de mensen in de suite dan nog in het lang zullen zijn ook! (Als er een kennis komt die een wit zomerkleedje aanheeft dat kan nog, maar toch niet zoiets!)

Maar blijkbaar vinden veel mensen mijn reactie nogal overdreven en blijven ze volharden in de boosheid. Ben ik dan zo ouderwets als ik vind dat ik daar wel iets in te zeggen heb?

Liesbeth
1-5-2009
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 709

Amber
9-8-2008
 Meld misbruik21-2-2008 17:07:40

Hey Liesbeth,
Je bent helemaal niet ouderwets, jij bent de bruid jij beslist! Trouwens, als mensen in de suite toch in het wit willen komen bewijst dat van weinig opvoeding. De etiquette schrijft voor dat alleen de BRUID wit mag dragen. Alle aandacht gaat dan ook naar haar. Wanneer ze het weigeren, toont dat van heel weinig respect voor jou. Zeg het hen gewoon, dat je dat niet graag hebt. Het is jullie dag, zij moeten zich naar jullie wensen schikken.
Veel succes
www.thierry-amber.bruiloftsite.nl

wendy
23-8-2008
 Meld misbruik21-2-2008 17:15:32

heb je je uit nodige al klaar of niet zo dan zou ik er onder zetten alle kl mogen maar dames geen wit of kl die er op lijken t h x
dan heeft niemant meer wat te zeg en als ze zich er niet aan houden worden hun bekeken en jij je zin x heb je je uit nodig wel al rond st dan een mooi kaartje papiertje met van boven herinering en er op vermelt bij deze willen wij jullie even laten weten ons niet te vergeten te verwitig als jullie naar ons feest komen data 000000

en dan wat dikker ge drukt ps hier is onze drescode dames alle kl mogen maar geen wit champ beig tinten en ik kom in het lang dus zouden juliie graag ik het kort zien op onze dag en heren en dan geef je daar in wat ze niet mogen dragen
en niemand kan hier wat op zeg is jullie dag geniet er van
ps ik geef maar vb van tekst xxx

naar ons feest komen

Annick
29-3-2008
 Meld misbruik21-2-2008 17:28:35

Hey!

Ik zou zelf NOOIT in het wit of beige gaan als ik naar een trouwfeest moet, laat staan als je in de suite loopt!! De bruid is de enige die in die kleur mag rondlopen, ze mag toch wel opvallen zeker?? Ik ben dan maar lekker ouderwets zeker? :-)

Kim
24-5-2008
 Meld misbruik21-2-2008 17:53:59

Hey,

Ik vind dit ook wel normaal. Toen mijn ma trouwde had haar schoonzus een kleedje aan dat naar wit neigde en er zijn toen echt mensen naar mijn tante gegaan om haar proficiat te wensen. Vreemde situaties dus. En op de trouw van mijn schoonmoeder was er een schoonzus van haar die een echt wit kleed aanhad, en op sommige foto's lijkt het alsof zij de bruid is en moet je echt goed kijken of je zou je vergissen. Vind het dus niet meer dan normaal dat de suite geen wit draagt.

Groetjes,

Kim

sandra
22-9-2007
 Meld misbruik21-2-2008 18:06:27

NEEN, zeker geen wit of iets in die tint voor de gasten, eender welke band ze met het koppel hebben!!
ik herinner me een trouw aan het plaatselijke gemeentehuis 2 jaar geleden (dan blijf je toch altijd even piepen). toen de ceremoniemeester een dame uit liet stappen begon iedereen luid te klappen uit enthousiasme.... bleek dat de bruid wel pas 2 wagens erna volgde!!!!

Marie
13-6-2009
 Meld misbruik21-2-2008 20:01:49

Ik heb het ook al eens gezien aan het stadhuis. Ik dacht dat we het trouwkoppel al gezien hadden, tot er nog een bruid aankwam (de echte dit keer).

Ik vind het echt ongepast als andere vrouwen dan wit dragen, maar zou er zelf nooit een opmerking over maken. Ik vind dat ze zichzelf daarmee belachelijk maken en dat is voor mij al een 'straf' op zich. Haha!

Patricia
27-6-2008
 Meld misbruik21-2-2008 21:10:07

Mijn mama zal een mooi wit mantelpakje dragen met een witte hoed. Ik heb het mee helpen kiezen. Ik vond dit niet erg enkel omdat het mijn mama was maar van iemand anders zou ik het ook écht niet willen. Voor haar vond ik het nogal 'mother of the bride-achtig'. Niemand zal echter denken dat mijn mama de bruid is hoor.
Een ding is zeker: als ik er een probleem mee had gehad dan had ze wel iets anders gekozen. Ik vind echt dat de suite jouw wensen moet respecteren voor deze ene dag.

Laurie

Meld misbruik22-2-2008 7:06:57

Hey,

Ik begrijp je volkomen. Zelf trouw ik niet in het wit en ik wou niet dat er mensen in de suite waren die lichter zijn als ik.
Jammer genoeg is er wel iemand met een top in dezelfde kleur als mij... Heel spijtig vind ik dat, maar ja... Je kan enkel je mening geven. Uiteindelijk beslissen zij wat ze kopen. En uiteindelijk is het wel enkel de top.
Ik maakte me eerst zorgen dat ik er niet als de bruid zou uitzien, maar na mijn eerste pasbeurt ben ik daar wel helemaal van overtuigdi!

Groetjes,

Laurie

Karen
13-9-2008
 Meld misbruik22-2-2008 8:16:02

Hey Liesbeth!

Ik vind het niet ouderwets dat je iets te zeggen wilt hebben over de kledij van je suite, da's toch normaal?
Beige zou ik niet erg vinden (ik ben in ivoor); maar als er mensen in het wit zouden zijn, zou ik dat denk ik niet erg leuk vinden. Het hangt er natuurlijk van af hoe ze gekleed zijn, he (een wit suitekleed zou ik erg vinden, gewoon een wit zomerkleedje niet; dan weten ze direct wie de bruid is).
Als er kindjes of jongeren in het wit zouden zijn, zou ik dat ook niet zo erg vinden.
Maar de suite, nee: die moeten van wit afblijven :-)

Groetjes,
Karen
13/9/2008

Ellen
21-6-2008
 Meld misbruik22-2-2008 8:40:42

Hey Liesbet

Persoonlijk zou ik ook nooit in het wit naar een huwelijk gaan.
Ik heb het wel al meegemaakt dat iemand die niet in de suite ook een wit lang kleed aan had. ik zou me daar niet te druk in maken, het klop dat die persoon gewoon zichzelf belachelijk maakt.
Ik begrijp dat je van de suite vraagt om niet in het wit te gaan. Wanneer je echter in de zomer trouwt zou ik beige/bruintinten, beige/goudtinten echter niet uitsluiten (tenzij je natuurlijk zelf in die kleur wilt trouwen), persoonlijk vind ik dat heel mooi en het past wel bij het seizoen.
Zo ben ik ooit naar een huwelijk geweest waar de bruid eiste dat de suite in het bordeau kwam. Persoonlijk vond ik het niet kunnen dat zij een kleur oplegde en anderzijds is een suitejurk in het bordeau vinden niet evident in de zomer.
Je ziet maar wat je er mee doet, maar persoonlijk zou ik mij er niet te veel van aantrekken, zolang de kleur niet dezelfde of lichter is dan jouw kleed stoort het niet denk ik.

Groetjes
Ellen
21-06-08

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik22-2-2008 13:30:54

Hey,

Helemaal in het wit, zou ik ook niet toelaten. Maar mijn mama draagt op ons huwelijk een overweegend groenkleurige rok met crèmekleur. Daarop draagt ze een crèmekleurig topje. Aan haar kleed zijn je dat het een suitekleed is, maar het lijkt helemaal niet op een trouwkleed. En zelf vind ik het prachtig.

Volledig de kleur verbieden zou ik niet doen.

groetjes

Wendy
14-8-2008
 Meld misbruik22-2-2008 13:35:59

Ik zou het ook niet kunnen apprecieren moesten mijn gasten in lang wit komen hoor. Ik denk nu niet dat ze hun zullen kunnen vergissen bij ons, aangezien ik een sleepje zal hebben in mijn haar, maar toch. Allee, je betaalt zoveel voor je kleed, je doet er alles aan om er die dag perfekt uit te zien, en dan ineens komen er nog vrouwen met een lang wit kleed? Slik zou ik zo zeggen... ik zou het ook echt niet kunnen apprecieren. Getuigt van weinig respect tov de bruid, en veel egoisme.
Ik sta aan jouw kant :-)

Wendy 14/08/2008

Karolien
23-5-2010
 Meld misbruik22-2-2008 15:02:17

Heb dezelfde discussie gehad met mijn moeder.... Zij had een prachtig broekpak gezien in beige, maar ik moet het echt niet weten dat ook maar iemand uit mijn suite in licht beige komt aandraven. Mijn moeder en ik hebben echt zware ruzie gehad, ik was kortzichtig, ik was antiek en al van dat fraais... Want iedereen vond dat ze dat gewoon moest doen, en niet naar mij moest luisteren! Ik was razend.
Tot de moeder van mijn beste vriendin naar het ensemble gaan kijken is, en heeft laten weten dat mn moeder dat echt niet mocht doen. En toen was de storm geluwd :-)

Het was echt een prachtig broekpak, dat meen ik, maar ik wil niet dat de suite (of iemand op t feest) in t wit, beige of echt lichte tinten komen aandraven. Noem het klassiek, truttig, en al wat je wil, maar ik wil die dag het stralende middelpunt zijn. Komt daarbij nog dat je mij en mn moeder van ver, bijna niet kan onderscheiden, zijn bijna twee kopieën, dus liever geen verwarring op mn trouwdag!! Er zijn nog zoveel mooie kleuren!!!

Ik zou dus zeggen, stuur iemand objectief op ze af, waarvan zij weten dat je die persoon niet kan beïnvloeden. En hopelijk draaien ze dan bij, en anders zeg je maar dat ze niet moeten komen (mss wel beetje drastisch he ;-)).

Sterkte.
Karolien.

Sylvie
11-3-2006
 Meld misbruik26-2-2008 12:37:29

ik kan je volkomen begrijpen! 'k Zou er ook niet mee kunnen lachen hebben als er iemand op mijn trouw wit aan had. Gelukkig heb ik dat niet meegemaakt!
Maar m'n man is eens foto's gaan maken op een huwelijk en daar had iemand van de vriendengroep zelfs haar eigen trouwkleed aan! Akkoord, de bruid was in 't paars, en 't kleed was ingekort, maar je zag toch duidelijk dat het een trouwkleed was. Dit kan echt niet vind ik!

Sylvie
11/03/06 (al 717 dagen getrouwd en een zoontje van 13 maanden!)

Leen
16-5-2009
 Meld misbruik12-2-2009 18:44:00

Hallo Liesbeth,

Ik zit met hetzelfde probleem :-(. Mijn getuige heeft een gebroken wit kleedje gekocht. Ik heb het daar nogal moeilijk mee, maar durf het niet goed zeggen. Toen ze het zei aan de telefoon was ze super enthousiast en trots op haar kleedje dat ik uiteindelijk niets heb gezegd en ze had het tenslotte ook al gekocht. Achteraf ben ik beginnen piekeren en vind ik persoonlijk dat dit toch niet kan. Ik krijg gewoonweg al nachtmerries van mijn trouwdag erdoor. Ik weet gewoon niet goed hoe het haar te zeggen en ik kan haar toch ook niet verplichten om een nieuw kleedje te kopen?

Groetjes van een bruidje dat je volkomen begrijpt

Liesbeth
1-5-2009
 Meld misbruik13-2-2009 11:55:54

Wel Leen, ondertussen heeft de volledige suite zijn kleren, en zoals voorspeld heeft er eentje volhard in de boosheid. Er zal dus iemand in een wit kleed staan. Het is gelukkig echt in de verste verte geen trouwkleed en het is ook niet lang en ze heeft mij wel nog gevraagd om mee te gaan kijken voor ze het kocht. Ik ben er nog altijd niet echt voor te vinden, maar ik heb de strijd opgegeven. Ik kon er echt de energie niet meer voor opbrengen, en heb dan maar gezegd dat het goed was. Ik was op dat moment al lang blij dat het geen lang kleed was. Ondertussen is het mij eigenlijk ook wel duidelijk dat ze dit eigenlijk ook een beetje ziet als haar trouwfeest. Het was ook echt heel opvallend dat alles wat ze me liet zien dat ze mooi vond in het wit was, maanden aan een stuk, terwijl ik haar anders nog nooit in het wit heb gezien. Ik denk dat zij niks liever wil dan dat de mensen ons zouden verwarren. Pffff...trouwen... ik kijk ernaar uit hoor, maar het zorgt toch altijd voor strubbelingen.

Leen
16-5-2009
 Meld misbruik23-2-2009 20:19:14

Hey Liesbeth,
Ik heb aan mijn getuige gezegd dat ik er niet zo gelukkig mee ben en dat wit de kleur van de bruid is. Ze heeft dan maar voorgesteld dat ze iets over het kleedje aandoet om het wit te breken. Nu ze weet hoe ik erover voel dus meer kun je niet doen e. Je moet maar denken: dat ze wit aan hebben op een trouw is enkel in hun nadeel want het is algemeen geweten dat dit niet hoort. Ik zou me nooit op m'n gemak voelen op iemands anders zijn trouw in het wit. Het zijn zij die de opmerkingen uiteindelijk gaan krijgen ('heb je die gezien in het wit, dat doe je toch niet!'). En uiteindelijk ze zullen wel zien wie de bruid is e! Gewoon genieten van JOUW (en natuurlijk ook van jouw partner :-))dag!
Groetjes,
Leen

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...