Terug naar overzicht
ik heb mijn proefkapsel pas 2,5 week voor de trouw gedaan... maar dat is afhankelijk van persoon tot persoon natuurlijk. er zijn bruidjes die dit graag snel doen en die doen het maanden op voorhand al. voordeel van het later te doen is natuurlijk wel dat je kapster dan nog heel goed weet hoe en wat!
Hey Nancy!Ik trouw in september en heb vorige week mijn kapsel gekozen. Eind april heb ik mijn eerste proefkapsel (voor het huwelijk van mijn nicht) en dan nog één in mei en één in juli of augustus, denk ik. Er staat niet echt een tijdspanne op, een maand of een week op voorhand of gewoon niet kan ook ...Groetjes, Karen13/9/2008
Hallo Nancy,Wat het beste is voor jou dat kan ik niet zeggen, maar ik doe het zo: de dag dat ik mijn jurk voor de laatste maal mag passen (is zo'n drie à vier weken ervoor) laat ik ook mijn proef-kapsel en make-up doen. Zo zie ik dan het volledige plaatje en kan ik wat aan het beeld wennen, want ik draag niet dagelijks make-up.Mocht ik echter nog nieuwe haaraccessoires moeten zoeken wordt het wel wat stressen...
Hallo,Wij trouwen op 1 augustus '08 en ik laat mijn proefkapsel doen in mei. Zo'n 3 maandjes ervoor en dan mag ik ook de eerste pas doen van mijn kleedje.Groetjes
Helaba, ik ga mijn proefkapsel al eens doen, de dag dat ik voor de eerst pasbeurt ga. Dan zie ik het direct in zijn geheel, en kan ik eventueel met latere pasbeurten, nog wijzigingen aanbrengen. Groetjes, Elke
Hey Nancy,Wij trouwen pas 24/01/2009 maar ik heb mn kapper al wel ingelicht zodat hij al eens kan bedenken hoe hij het zelf ziet (ik vertrouw hem blindelings en hij kent me ook door en door).Ik heb momenteel nog kort haar maar ga het nog wat laten groeien en dan pas zien wat we ermee gaan doen. Nu kan mn kapper er al rekening mee houden dat ik het langer wil laten groeien, en past hij het model al aan dat het gelijk kan groeien. Ik denk dat ik ook maar bij de laatste pasbeurt voor een proefkapsel ga. Ik vind ook dat het afhangt van de stijl van je kleed en aangezien ik hier pas volgende maand voor ga zien, kan ik nog weinig gaan doen bij de kapper... Ik denk dat dit ieders keuze en ingesteldheid is. Je hebt mensen die graag alles lang op voorhand geregeld hebben en mensen die er nogal vertrouwen in hebben en tot laatste moment wachten. Gewoon doen waar je je het beste bij voelt ! Veel plezier nog met de voorbereidingen.Liefs,Jill
Toch nog een tip.Even rekening houden met welke kapper je kiest. Zal dit je vaste kapper zijn, of zoals ik iemand nieuw (omdat mijn huidige en redelijk recent gevonden kapster in verlof is).Ik ben wel door mijn kapster doorverwezen naar die mevrouw, waar ik eind maart mijn proefkapsel zal krijgen.Mijn huidige kapster houdt nu al mn kapsel bij, zodat het lang genoeg is en toch gezond staat tegen 01/08/2008.Ook zeker checken hoe lang op voorhand je je afspraak bij je kapper moet vastleggen. Soms kunnen ze al een paar maand op voorhand volgeboekt zijn voor een bepaalde datum. Dan is het toch handiger als je enkele maand op voorhand al eens een test hebt laten doen en een afspraak kan vastleggen als je het goed vond.En om nog te weten hoe je kapsel dat je gekozen hebt eruit zag op de proef: foto's nemen hé. Dat ga ik doen en heeft de kapster ook aangeraden. Zo kan ik er nog eens over nadenken of ik dat echt zie zitten.Veel plezier met het zoeken!Patricia01/08/2008