Nu Online
Momenteel zijn er 689 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

uitnodigingen

5-3-2008 12:57:32
Hey,

Wij trouwen op 08/08/2008 en ons mama zit al te zagen over wanneer we het nu gaan aankondigen aan de familie. Ik vind dit persoonlijk veel te vroeg maar zij denkt dat er teveel mensen op vakantie zouden zijn. Ik vind het stom om dat nu al te gaan zeggen en heb meer zin om boel mensen te gaan verrassen in juni met het opsturen van uitnodiging. Sturen jullie de uitnodigingen vroeger als je in juli of augustus trouwen of gewoon 2 maand vooraf zoals dit gebruikelijk wordt gedaan ? Groetjes, Liese

liese
8-9-2008
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 1091

Wendy
14-8-2008
 Meld misbruik5-3-2008 13:03:06

Hey Liese,

Ik ben ten huwelijk gevraagd in Juli vorig jaar en we trouwen op 14 Augustus. De mensen voor het avondfeest hebben wij wel allemaal al persoonlijk verwittigd ten laatste tegen kerstmis. Want inderdaad er zijn verschillende mensen die we er echt heel graag bij wouden hebben dat voor ons hun vakantie hebben aangepast.
2 Maanden voor het huwelijk vind ik OK voor mensen dat enkel naar receptie of dansavond komen, maar toch wat laat voor het avondfeest.
Misschien wil je mama ook fier als ze is hierover kunnen praten met sommige familieleden, maar kan dit nu niet omdat ze moet wachten tot juni?

Groetjes,

Wendy
14/08/2008

Petra
22-8-2008
 Meld misbruik5-3-2008 13:09:17

Wij trouwen op 22/08 en we hebben iedereen al verwittigd, inderdaad, omdat het dan juist vakantie is.
Ik heb zelf een rijmpje gemaakt om ons huwelijk aan te kondigen en dat gaat als volgt:
t Is nog 6 maand af te tellen
Maar we wilden het jullie nu alvast vertellen…
Hopelijk is er dan tussen de vakantieplannen nog een plaatsje vrij
Want we hadden jullie er heel graag bij
Op 22 augustus 2008 om 15u30 geven wij ons ja-woord in ‘t gemeentehuis
Feesten doen we daarna verder in ’ t schalienhuys (www.schalienhuys.be )
Hou dus deze datum alvast in gedachten
De definitieve uitnodiging mogen jullie later nog verwachten.

De reacties hierop waren in ieder geval heel positief.
Groetjes,
Petra
mike.petra@live.be

dennis
2-8-2008
 Meld misbruik5-3-2008 13:11:21

Hoi! Wij trouwen op 02/08/08 en bij ons weet iedereen het ongeveer al wel denk ik, toch althans diegenen waarvan we graag zouden hebben dat ze erbij zijn... Toen we het een aantal maanden geleden al zegden waren er zelfs al een paar mensen die al een reis hadden vastliggen... Ik geef uw moeder dus eigenlijk wel gelijk! Ik zou echt niet het risico lopen dat er verschillende mensen op reis zijn, en mijn indruk is dat mensen daar dus echt wel rekening mee houden als ze het weten! De echte uitnodigingen gaan we waarschijnlijk in mei rondbrengen (dan weet echt iedereen het) Wat ik je ook aanraadt: mensen laten verwittigen tegen 1 juli, dat is wel vroeg maar als je half juli neemt en je moet er nog bij een heel deel zelf achter gaan horen (standaard blijkbaar) dan heb je kans dat er ook dan een deel op verlof is en weet je dus van niks... Gezellig is anders...

Maar soit, de keuze is aan jullie natuurlijk, sommigen laten niet graag die 'traditie' varen ;)

veel geluk!

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik5-3-2008 13:41:35

ik trouw niet in de grote vakantie, maar vrienden van mij die het wel gedaan hebben, die hebben toch ook in maart de uitnodigingen verstuurt om zeker te zijn dat de mensen vrij waren.
Het is een gevaarlijke periode hé.
Tegen de naaste familie hebben wij het wel al lang op voorhand (een tien maanden..) gezegd, zodanig dat ze zeker vrij zijn...

Sanne
8-8-2008
 Meld misbruik5-3-2008 14:31:12

Hallo,
Wij trouwen ook op 08/08/08 en hebben in januari de mensen op de hoogte gebracht.
"Hou 08/08/08 vrij, want dan trouwen wij en we hadden jullie er graag bij."
De echte uitnodiging wordt bij ons ook later verstuurd. Maar met de vakantieperiode waren wij een beetje bang dat er teveel afwezigen zouden zijn door vakantieplannen. Op die manier kan je dit toch een beetje vermijden. Anders zouden beide partijen weleens ontgoocheld kunnen zijn.

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik5-3-2008 14:58:46

Hey,

Wij trouwen op 02/08/2008 en de tantes en nonkels wisten dit al van vorige zomer. Toch was er nog wat verwarring rond de datum, dus heb ik het in januari tegen iedereen vertelt.

Een nicht van mij was eigenlijk op reis, maar heeft haar reis ietsje verzet. Zo vertrekt ze een dag na ons huwelijk op reis. Mijn jongste nicht gaat voor een project naar Gambia (waar ze maar één keer de kans in haar leven krijgt om dat te doen) en komt pas een week na de trouw thuis. Zij en ik komen nogal goed overeen en ze weende dan ook tranen met tuiten omdat ze er niet bij kan zijn. Telkens we erover beginnen, begint ze te wenen.

Zeg het dus liever iets te vroeg om zo ontgoochelingen te vermijden.

Groeten,

Gerlinde

Kimberly
4-7-2008
 Meld misbruik5-3-2008 15:03:06

Hallo,

Wij trouwen op 4 juli en hebben de uitnodigingen verstuur half januari.

Ik moet zeggen er hebben al veel mensen bevestigd!

Groetjes

Kimberly

J
19-4-2008
 Meld misbruik5-3-2008 17:07:54

Voor uitnodigingen te sturen vind ik het nog veel te vroeg persoonlijk, maar je kan het hen wel al zeggen. Zo gaat het bij ons meestal: iedereen weet wel wanneer je trouwt, maar de uitnodiging komt dan twee maanden op voorhand. Op die manier kunnen ze in ieder geval de datum vrij houden!

vanessa
20-6-2008
 Meld misbruik5-3-2008 17:23:50

ik trouw op 20 juni en ik denk dat ik de uitnodigingen een 6 weken van tevoor zal versturen, de meeste weten het toch al

groetjes

Jill
9-8-2008
 Meld misbruik5-3-2008 18:38:07

Hey Liese,

wij trouwen een dagje later, maar bij ons weet iedereen de datum al hoor (sinds 1 januari).
En we hebben nu al een paar familieleden die hun reis hebben moeten verschuiven!
Ook zijn er al vrienden die het van dag 1 weten en ons toen al hebben laten weten dat hun reis helaas al geboekt was...
Dus, als ik van jou was, dan zou ik het de datum toch al doorgeven, want anders ga je misschien met weinig zijn.
De uitnodigingen versturen wij wel pas in mei.
groetjes,
Jill

Tania
3-5-2008
 Meld misbruik6-3-2008 13:37:35

Hey,

Wij trouwen op 3 mei en alle uitnodigingen zijn nu de deur uit, maar bij ons wist iedereen al de datum hoor. Zeker omdat het in een lang weekend valt. Ik kan me inbeelden dat dat voor de vakantie zeker geldt. Uitnodigingen versturen voor augustus lijkt me heel vroeg, maar ik zou het wel al aan iedereen vertellen :).

Groetjes,

Tania

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik7-3-2008 6:32:45

wij hebben een 'save-the date' gestuurd per mail...

uitnodigingen moeten nog verstuurd worden. we trouwen op 17 mei.. mogen dus gaan komen!!

Ik word wat nerveus van de drukker..

s
1-6-2007
 Meld misbruik9-3-2008 15:57:20

Ik dacht dat de regel iets van een 6 tot 8 weken op vooraf was?
Vaak hoor je van mensen die in de vakantie trouwen dat ze het soms vroeger dan 8 weken doen, maar meer als 10 weken zou ik toch niet doen.
En de mensen die dan echt op vakantie willen, die gaan waarschijnlijk toch gewoon. Ik zou niet snel thuis blijven voor een huwelijksfeest. Als je die mensen echt goed kent en er wel voor wil thuis blijven dan weet je meestal toch al een half jaar vooraf dat ze gaan trouwen zonder dat je een officiele uitnodiging hebt gekregen??

Laat je mama maar 'zagen'. Soms winden de ouders zich harder over de trouw op dan het bruidspaar zelf. Mama's zagen nu eenmaal. :d Al bedoelen ze het meestal wel altijd goed. :d

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...