Nu Online
Momenteel zijn er 526 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

uitnoding voor schieting

5-3-2008 15:03:43
Dag medebruidjes,

Nog 108 dagen, dus het begint echt te korten.
We hebben dan ook een datum vast gelegd voor de schieting die enkele dagen ervoor plaats vind.
Maken jullie hiervoor een uitnoding? Zoja, hoe stellen jullie deze dan op? Zonee, hoe laten jullie het dan weten aan iedereen.

Alvast bedankt voor de info.

groetjes

Angela
21/06/2008

Angela
21-6-2008
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 686

Veronique
18-10-2008
 Meld misbruik5-3-2008 15:14:33

hallo angela...

call me stupid maarreuh... de schieting?
wat is dat juist?

groetjes
Veronique

sandra
22-9-2007
 Meld misbruik5-3-2008 15:18:46

was me net hetzelfde aant afvragen??

Angela
21-6-2008
 Meld misbruik5-3-2008 15:20:33

dag Veronique,

dat is een soort van traditie dat wel streekgebonden zou kunnen zijn.
Normaal gezien is dat de dag ervoor om te laten weten aan de buurt dat er trouwers zijn.
Het is dus het officieel begin van het huwelijk.
Er worden dan ook de initialen van het koppel in de baan gebrand, dus dat dit nog voor heel lang te zien is.

Wij zelf doen dit woensdag, dan moet mijn vriend niet zorgen dat hij om 24.00u weg is, en dan kunnen we ook iets drinken en het zo laat maken dat we zelf willen...

Groetjes

Angela
21/06/2008

Angela
21-6-2008
 Meld misbruik5-3-2008 15:22:44

voor foto's over wat het inhoudt, heb ik er op internet gevonden op deze site...
http://www.mieke-stefaan.be/schieting.htm

Veronique
18-10-2008
 Meld misbruik5-3-2008 15:37:33

aha, ben even gaan kijken, maar zegt me helemaal niks. had er nog nooit van gehoord en voor zover ik weet heeft ook niemand die ik ken zoiets ooit gedaan.
toch nog succes met je zoektocht naar info :-)

knuffel
veronique

Vi
7-6-2008
 Meld misbruik5-3-2008 16:44:48

Angela,

Ik weet dat je hiervoor een soort toestemming moet aanvragen bij de gemeente.
Waar koop je het poeder voor een schieting? Mij hebben ze ooit verteld dat je het kon krijgen bij de apotheek. Klopt dit? Waar heb jij al je materiaal gekocht? Ik zou heel graag meer info hierover willen weten. Alvast bedankt !
Groetjes,

Vi 07/06/08

valentine
27-6-2008
 Meld misbruik5-3-2008 19:16:44

Hallo!

Bij ons in de buurt is de 'schieting' een echte traditie!! Iedereen doet dat hier, tja we zijn dan ook een boerendorp. Dus je kan de machientjes halen op boerderijen. Mocht je van de buurt van wingene zijn, dat kan je daar huren met kruit bij. En voor anderen: ja het kruit kan je kopen bij de apotheek.
Normaal nodig je mensen niet officieel uit voor een schieting. Ge verteld wel wat rond aan de mensen die je echt wilt, maar eigenlijk is iedereen welkom op een schieting. DUS passeert er een verre buur met zijn hond dan is die welkom voor een pintje!
Veel mensen vragen hier collega's of verre vrienden ... die niet naar het feest gevraagd worden.
Tip: als je dit doet, stop dan een briefke in de bus van de dichtste buren om hen op de hoogte te brengen.
Tip 2: Ga na bij je gemeentehuis of het mag in je streek, sinds januari is het op veel plaatsen verboden. Maximumduur is normaal tot 22U
Tip 3: Als je als koppel schiet dat gebruik je best handschoenen (ge weet nooit voor vonkjes of splinterkes ...) Zodat je mooie handen hebt voor de foto's van de ringen.

Veel plezier en Succes
Valentine

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info