Terug naar overzicht
Dan zijn we met twee want heb ook geen idee wat ermee bedoeld wordt?
ik heb er gisteren ene gekocht, dat houdt in dat de hoogste bieder de kouseband mag uitdoen met zijn mond, dus hij betaald er voor om hem uit te doen, maar daar doe ik niet aan mee, ik doe er een aan, maar hij blijft aan...groetjes
HOi, in sommige streken wordt er inderdaad geboden op de kousenband. Elke keer dat een man geld in de pot stopt gaat je kleed een beetje omhoog, elke keer dat een vrouw er geld in steekt gaat het kleed een beetje omlaag. Wanneer de kousenband zichtbaar is, diegene die dan aan het bieden is mag hem uitdoen - meestal wel niet met de mond. Dit geeft natuurlijk een extra 'zakcentje', maar bij ons in de streek wordt dat niet echt gedaan & de mensen geven toch al schone cadeaus ook. Ik vind dit ook niet zo gezellig, dus wij blijven van deze 'traditie' af!Andere mogelijkheid is dat je man je kousenband uitdoet en tussen de vrijgezelle mannen gooit (zoals de vrouw haar boeket tussen de vrijgezelle vrouwen gooit). De meeste mensen dragen echter gewoon een kousenband en laten die alleen aan hun hubbie zien als het slaaptijd is :) Vaak met een blauw lintje, zodat je je 'something blue' hebt. Ik hoop dat ik heb kunnen helpen!Veel groetejsCathy24/05/2008
In sommige regio's word dat gedaan en andere dan weer niet. In mijn familie is dit een gewoonte maar mij verloofde zijn familie kende dit niet. Raar want wij woonden echt niet ver van mekaar. Je krijgt er dus zoals door anderen al uitgelegd geld voor. Nu moet jij beslissen of je graag een centje bij wil of niet. Pas op want of je veel krijgt hangt ook af van je familie en vrienden hé. Ik heb al een trouw geweten waar het de mensen niet echt interesseerden. Ze waren goed aan het dansen, werden plots gestoord om hieraan mee te doen. Sfeer was plots wat gebroken en de helft van die mensen wist niet wat een kousenband was dus ze deden hieraan niet echt mee. De bruid stond daar dan maar op een tafel te hopen dat het vlug voorbij zou zijn :-( Het ging hier natuurlijk over een trouw met iet was oudere personen. Ik weet bijvoorbeeld dat in mijn vriendenkring iedereen dit gaat tof vinden en ze hieraan zouden meedoen en dat er veel plezier zou gemaakt worden ook.Jij moet dus een beetje kijken hoe de uitgenodigden zouden reageren en of jij je hierbij goed voelt om dit te doen. Sommige bruiden vinden het echt onaangenaamHoop dat je hierbij al wat meer antwoord hebt op je vraag. Veel geluk hé
hey SiraOf je dit doet hangt idd van jullie zelf af.Ik heb een kousenband aan omdat mijn vriend dat heel graag wou, maar ik laat deze niet door anderen uitdoen.ik vind dat maar iets bizar.Ik had er ook nog nooit van gehoord tot op een trouw die ik in augustus meegemaakt heb, en ik wist echt niet wat er gebeurde :-)Je moet doen waar je je het beste bijvoelt héDat is hetzelfde bij het trouwboeket hé.Als je dat niet wil weggooien, maar wil houden dan doe je dat ook gewoon!
Ik ga zeker een kouseband hebben, maar weet nog niet wat ik ermee ga doen. Mensen geld laten geven of bieden gaan wij zeker niet doen. Hebben die vorig jaar meegemaakt op een trouw en meeste vonden het niet echt leuk, sommige mensen waren zelfs verontwaardigd dat er nog eens geld gevraagd werd, hoe klein bedragen ook waren. Wat wij eventueel gaan doen, is dat mijn toekomstige mijn kouseband zal uittrekken en daarna alle ongehuwde (niet enkel vrijgezellen!) mannen en vrouwen in het midden vragen waarna ik mijn bruidsboeket en mijn man (dan wel al) mijn kouseband weggooit, maar ik zeg het, dit staat nog niet vast. Mss wil ik hem ook houden.grtjs