Nu Online
Momenteel zijn er 641 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Probleem getuige: help!

22-2-2005 10:23:17
Hallo iedereen

Heb een vraagske: binnen een paar weekjes gaan wij ons huwelijk voor de wet gaan regelen.
Moet je dan al de namen van de getuigen opgeven?

't Probleem is dat ik eerst niet wist of ik 1 bepaalde vriendin ook zou vragen als mijn getuige. Toen had ik besloten om het toch te doen omdat we de laatste weken terug meer telefonisch contact hadden en ze al jaren een goeie vriendin is/was. In de planning van de ceremoniemeester was ze ook al opgenomen. Maar nu hoor ik haar absoluut niet meer, ze reageert niet meer op mijn mails enzo dus heb ik zoiets van: zal ik haar nu nemen als getuige of niet?!?
Ik had gedacht om haar als getuige voor de wet te nemen en aangezien ik binnen een paar weken al moet gaan zit ik wat met de handen in het haar.

Wat is jullie advies hieromtrent?

Groetjes,
Sophie

Sophie

Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 516

Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik22-2-2005 10:50:47

Als je ondertrouw gaat doen, moet je normaal gezien wel al de getuigen opgeven. Dan moet je normaal zelfs al een kopie van hun paspoort afgeven.

Maar als je enkel maar de datum en het uur gaat vastleggen, is dat nog niet nodig.

Misschien kan je de ondertrouw nog enkele weken uitstellen tot je beslist hebt?

Liesbeth
16-4-2005
 Meld misbruik22-2-2005 12:06:38

geen paniek! wij hebben bij onze ondertrouw ook de namen van onze getuige moeten geven, maar mijn getuige is nu ook nog veranderd. Ik heb een mailtje gestuurd naar de bevoegde stadsdienst en die hebben mij gezegd dat zelfs op de trouw zelf de wijziging mag doorgegeven worden. De enige vereiste is dat de getuige zijn pas bij heeft en ten minste 18j is....
groetjes

Ann
2-7-2005
 Meld misbruik22-2-2005 13:40:01

Hallo Sophie,

Volgens mij is het geen enkel probleem. Wij moeten pas de namen van de getuigen doorgeven een week voor de trouw!

Groetjes,
Ann
(nog 130 dagen)

Isabel
4-6-2005
 Meld misbruik23-2-2005 13:23:23

raar wat ik hier allemaal lees... wij hebben in de gemeente een lijst gekregen waar we de namen van de ouders en getuigen moete opschrijven, alsook de geboortedatum en plaats,voor de rest niks. En we moeten da ong. 2 maanden voor trouwdatum gaan brengen naar gemeentehuis.
das al ...

En ja, tis moeilijk voor geschikte getuige te vinden! Heb ook een vriend in gedachte maar met momenten hoor ik daar ook niets van ...

veel geluk!

(NOG 101 DAGEN)
xxx

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...