Terug naar overzicht
Je hebt sowieso de dag van je huwelijk zelf en dan twee dagen vrij te kiezen... Probleem is dat je die twee dagen moet nemen in de week voor of na je huwelijk... Dus als dat midden in het bouwverlof valt ben je natuurlijk gezien... Ik denk dat je werkgever daar weinig aan kan veranderen aangezien dit een wettelijke bepaling is natuurlijk...greetzDany&Daisy
Dag wendy, vorig jaar trouwde mijn nicht in het eerste weekend van het bouwverlof, haar man werkt in de bouw en heeft zijn 3 dagen na het bouwverlof mogen opnemen. je krijgt dat zeker. ik zou eens goed informeren bij jou op het werk, ik denk niet dat ze die dagen mogen afnemen.Groetjes,Ann10 mei 2008
De duur van "klein verlet" wordt bepaald via coa of bij individuele overeenkomst. Indien niet: dan zijn voor het huwelijk van de werknemer twee dagen voorzien. Deze zijn vrij te kiezen tijdens de week van de gebeurtenis of de daaropvolgende week.Er is wettelijk dus niets voorzien wanneer deze dagen binnen je vakantieverlof vallen.Een cao (van je bevoegd paritair comité of een ondernemingscao) KAN van deze regels (duurtijd, wanneer opnemen, wat bij vakantieverlof) afwijken. Mocht dit voor jou niet het geval zijn, kan je het nog altijd trachten te bekomen via een individuele overeenkomst.(schriftelijk vastleggen!)Mocht je gesyndiceerd zijn, raadpleeg dan eens je vakbond.
Dag Wendy,Ik trouw 23/08/08 en heb tijdens die periode ook altijd mijn jaarlijks verlof.Om die 3 dagen toch te kunnen krijgen heb ik gewoon 3 dagen minder verlof gevraagd.Ik heb hiervoor wel 2 verlofaanvragen voor moeten indien, maar ik heb het zo kunnen regelen.Nu het bij mij is het wel zo dat het jaarlijks verlof bij ons niet vast staat.Mijn vriend heeft dit echter wel en zijn werkgever was akkoord dat hij zijn 3 dagen opnaam aansluitend zijn verlof. Waar een wil is is een weg! Je hebt er recht op en als ze je een plezier willen doen, kunnen ze dit zeker regelen.Succes allesinds.groetjes,Laura
ik werk bij een sociaal secretariaat en ik kan je dit vertellen : je hebt recht op 2 dagen (buiten de dag van je huwelijk en tenzij je in het onderwijs staat die hebben maar 1 dag) zolang deze dagen de week voor of na je trouwdag vallen! moesten ze zoals bij jouw in het collectieve verlof vallen dan heb je pech! het hangt af dan van de goodwill van je verkgever maar hij is zeker niet verplicht je dit te geven!
Verlet voor je trouw kan je ofwel opnemen de week voor je trouw of de week erachter, als je trouw in het midden van je bouwverlof valt en bijgevolg een week voor je huwelijk en een week na je huwelijk in verplicht verlof bent, dan vrees ik ook dat je die dagen verlet kwijt bent.Maar je vraagt dit best aan de personeelsdienst op je werk.
Heykes,ik heb recht op een volledige week verlof. Dit te nemen de week voor of de week na het huwelijk.Mijn huwelijk valt ook in mijn groot verlof, maar ik begin gewoon met die 'huwelijksverlofdagen' en neem daarna nog twee weken gewoon verlof. Als je dit zo doet, ben je die dagen verlof voor het huwelijk (waar je recht op hebt) toch niet kwijt?Groetjes,
Ik denk dat ze dat niet kan doen, aangezien bouwverlof verplicht verlof is. Je moet die 3 weken vrij nemen. Niet vrij te kiezen dus. Als haar huwelijk in het midden van het bouwverlof valt is ze inderdaad haar dagen kwijt. Tenzij je baas zo vriendelijk is ze je toch te geven.Ik heb dit opgelost door het laatste weekend van het bouwverlof te trouwen (02/08/2008) en dan aansluitend mijn 2 dagen op te nemen.groetjesKim
ja idd ik ben ze wel degelijk kwijt.. we wilden eerst de 11de trouwen (is de vrijdag voor t bouwverlof, dat zou gegaan hebben om die drie dagen te krijgen dan, maar dan is het de feestdag van de vlaamse gemeenschap en is t gemeentehuis dicht.. en zaterdags kan men bij ons niet trouwen voor de wet.. en dan wilden we t laatste weekend nemen van t bouwverlof en dan kon ik die drie dagen erna opnemen, maar dan hadden we onze zaal die we graag wilden niet... dus ja.. enige oplossing 25 juli en ik ben nu die drie dagen kwijt.. vrees dat ik op de goodwill van de baas niet zal hoeven te rekenen.. maarja zal maar zo denken: er zijn ergere dingen int leven zeker? :-)
Ik werk in het onderwijs en heb vorige week geïnformeerd.Jarenlang was het voor onderwijzend personeel 1 dag en voor administratief personeel 4 dagen.Dit is nu ineens gewijzigd, waardoor administratief personeel ook maar 1 dag krijgt.Gelukkig mag ik het wel opnemen de dag van de trouw, omdat ik mn verlof zelf mag kiezen.Patricia