Terug naar overzicht
Wij trouwen op 06/05/05!! Op het moment dat wij een zaal gevonden hadden die we wilden vastleggen hebben we contact opgenomen met de pastoor om de kerk vast te leggen. (maart 2004) Je kan eigenlijk maar alles beginnen plannen als je weet dat je die dag ook effectief kan trouwen, vind ik. Veel succes met je voorbereidingen! Die tijd vliegt zo voorbij!Tine
hoi, ik zou toch zo snel mogelijk vastleggen, dan ben je zeker dat je het uur nog kunt kiezen.wij hebben vastgelegd van zodra we zeker waren van de zaal, toch een jaartje voor het huwelijksucces met de voorbereidingen
Hallo,Volgens mij kan je daar nu al voor langsgaan. Zo kan je de datum al blokkeren. Wij hebben dat in november gedaan en we trouwen in juli.Groetjes,AnnNog 128 dagen
misschien zijn wij met alles een beetje later, maar ik heb onze pastoor pas gecontacteerd eind januari en wij trouwen in juli.wij hebben ook deze week pas alles in het gemeentehuis geregeld... En alles was nog vrij, wij konden bij beiden nog vrij kiezen.groetjessandy
Amai, dan heb je wel geluk gehad met het gemeentehuis. Bij ons kon je dat ten vroegste 6 maanden en 14 dagen voor het huwelijk doen. Wij zijn dus de eerste dag gegaan. Het gemeentehuis ging open om 09.00 uur en wij waren er rond 09.30 uur en er waren al 2 koppeltje voor ons voor dezelfde dag geweest. Ik heb daar een ganse trukkendoos moeten boven halen om toch mijn gewenste uur te krijgen. (normaal gezien heeft het eerste koppel de keuze en moeten de volgende 15' ervoor of erna nemen, maar bij ons kwam dat helemaal niet goed)Gelukkig is alles nog inorde gekomen!Groetjes,Nog 127 dagen
De kerk kan je meestal al heel vroeg vastleggen en da doej edan ook meestal beter.Het wettelijk huwelijk kan in de meeste gemeentes inderdaag pas 6 maanden en 14 dagen ten vroegste voor het huwelijk aangevraagd worden, maar bij ons bv kun je wel al een jaar op voorhand de datum en uur vastleggen.Groeten en veel succes
Hartelijk dank voor jullie tips! Heb dan maar ineens de knoop doorgehakt, en naar onze parochiesecretaris gebeld.Het gemeentehuis ligt bij ons al eventjes vast. Je kan inderdaad maar best zeker zijn van je datum en uur...