Terug naar overzicht
Ik denk dat ik dat tijdschrift nog wel liggen heb. Dat was (dacht ik) in de editie van 2007. Ik zal deze middag es rondsnorren op mijn bureau. Laat ik je via deze weg iets weten?xxxwww.thierry-amber.bruiloftsite.nl
Dag An,Ik heb een artikel gelezen 'waarom trouwen voor de kerk', maar dat was enkele edities geleden. Ik weet niet of het om dit artikel gaat of om een recentere versie. Het artikel dat ik las, was een interview met een vrij jonge priester over het kerkelijk huwelijk, maar of het je echt zou vooruit helpen in de voorbereiding om naar de priester te gaan betwijfel ik. Trouwens, voor dat gesprek bij de priester moet je je niet echt voorbereiden. Hij gaat gewoon een standaardvragenlijst van het bisdom af. Soms moet je wel even denken over antwoorden zoals op de vraag 'Wat zijn de waarden in jullie leven?" :-), maar uiteindelijk valt dit zeer goed mee.Alleszins nog veel succes!Groetjes,Sofie
Dat zou fijn zijn, Amber, dank je wel!Sofie, dàt is het artikel inderdaad. We zijn al wel naar de pastoor geweest voor het eerste gesprek maar toen kwam er een sterfgeval tussen en stuurde hij ons naar huis met nog wat vragen (niet eenvoudig om zo meteen een antwoord op te vinden, vandaar dat we dachten ons te laten helpen met dat artikel). Bedankt voor je reactie!An
Hey An, Ik denk dat het beter is om gewoon eerlijk te zijn ... Als je de antwoorden uit een artikel haalt, zijn dat niet echt jullie meningen, he. En het is volgens mij goed om zelf eens na te denken over je waarden en zo, dan leer je elkaar nog beter kennen!Da's mijn mening, he. Groetjes, Karen13/9/2008
Het bewuste artikel staat in de vorige uitgave van For Lovers van oktober 2007. Je kan dit nog via hun website bestellen.
Dag Karen,Natuurlijk gaan we hier zelf grondig over nadenken, anders zou ik niet voor de kerk trouwen... Maar soms is het moeilijk te formuleren en dan is het handig om andere reacties te 'gebruiken' of te raadplegen... Toch bedankt voor alle reacties!An
Dag An,Ik heb eens gekeken of ik het magazine nog had maar helaas.... Ik hoop dat je het alsnog vind of kan bestellen.xxxwww.thierry-amber.bruiloftsite.nl