Nu Online
Momenteel zijn er 667 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Arrogantie - wie nog?

12-3-2008 8:59:52
Tijdens je voorbereiding van je huwelijk, kom je met allerlei mensen in contact: fotografen, dj's, ceremoniemeesters, bloemisten, traiteurs, noem maar op. Meestal zijn die contacten heel vriendelijk en zijn de mensen professioneel maar af en toe zit er toch wel eens een uitschieter tussen in negatieve zin.

Zo werden we gisteren we geconfronteerd met een ongelooflijk staaltje van arrogantie... zo grof dat het eigenlijk grappig wordt en ik het wel eens op deze site wilde delen met iedereen.

Voor ons middagfeest zijn we nog op zoek naar een locatie waar we een lichte maaltijd zouden nemen omdat we 's avonds al uitgebreid eten. Wij dus maar mailkes sturen naar verschillende restaurants met de vraag als ze voor onze groep een menu kunnen aanbieden voor rond de €35 per persoon, met de uitleg dat we 's avonds al uitgebreid dineren.

We hebben verschillende positieve en vriendelijke reacties ontvangen en voor die prijs kan je blijkbaar al heel wat krijgen, maar niet zo dus bij de ZILTE ZOEN te Temse.

Het heerschap dat die zaak uitbaat wist het volgende telefonisch mede te delen aan mijn vriendin (hij heeft zelf gebeld):

"Voor die prijs kan ik nog geen aperitief geven!"
"Mijn nappen zijn nog duurder!"

De ZILTE ZOEN heeft blijkbaar meer weg van een giftige kus. ;-)

Zijn er nog koppels die met zo'n buitenaards arrogante mensen te maken gekregen hebben tijdens hun voorbereidingen?

Meestal trek ik het mij niet aan hoor, maar mijn vriendin was er toch wel van aangedaan.

Als we dergelijke gevallen zouden verzamelen, dan zou dat nog een leuke topic kunnen worden hier. En wie weet een middel om dergelijke mensen eens goed met de billen bloot te zetten.

Laat dus maar komen die al dan niet negatieve anekdotes!

Groetjes,

Dirk

Dirk
14-6-2008
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 1449

Anne

Meld misbruik12-3-2008 9:50:48

Wij moeten zeggen dat wij zeer goed behandeld zijn daar en soms dat je de klok langs 2 kanten moet horen.Hebben er al meerdere feesten gehad en was altijd geslaagd alsook de beleefdheid.

Dirk
14-6-2008
 Meld misbruik12-3-2008 10:10:31

Daar heb je gelijk in, maar geloof me, dit is geen verzonnen of uitvergroot verhaaltje. En de uitbater mag nog een slechte dag gehad hebben, zoiets zeg je niet. Is puur gebrek aan professionalisme! En mijn vriendin is zeker niet het type die vlug overstuur is hoor.

Ik merk gewoon in deze situatie en bij andere topics op deze site dat zulke arrogantie zeker niet zo ongebruikelijk is. En wij, als aantaande koppels, moeten niet over ons heen laten lopen toch?

Nogmaals: in principe is dit allemaal het praten niet waard maar ik wilde dit gewoon delen zodat andere koppels zich hierin zouden herkennen. Het is uiteindelijk zo grof dat het zelfs iets grappigs heeft en daarom dat ik mijn verhaal gedaan heb.

Patricia

Meld misbruik12-3-2008 10:24:03

Die persoon had voor zn restaurant gewoon kunnen melden dat hij in een hogere prijsklasse zit, zonder grof te zijn. Dan was die ervaring wel positief geweest voor Dirk zijn vriendin.
Ik heb zelf geen ervaring met die zaak die hier wordt beschreven.

Maar ik vind het wel een interessante topic!
Het lijkt me toch goed om te weten dat iemand een positieve ervaring heeft gehad met een zaak, maar zeker ook om te weten dat iemand een negatieve ervaring heeft gehad. Dan kan iemand die daar wil gaan, een keuze maken, ik ga met de ingesteldheid dat het fout kan gaan, of ik ga niet.

Ik denk niet dat we ons moeten bezighouden met mensen zwart maken en zo. Vind ook niet dat dit hier het geval is.
Dirk komt gewoon even zijn verhaal doen en vraagt of er nog mensen zijn met zo'n soortgelijk verhaal (zelfs niet toegespitst op dat restaurant).

Ikzelf heb een negatieve ervaring gehad met Le Chapeau in Antwerpen, mijn verhaal deed ik al eens in een topic over die zaak.

Wel jammer dat mensen zo zaken willen doen. Vind dat echt niet kunnen.

Groetjes
Patricia

Petra
22-8-2008
 Meld misbruik12-3-2008 10:27:35

Wij kregen vorige week zelfs telefoon (met geheim nr) van een dj, die, toevallig en gelukkig voor ons ;-) nog vrij was op onze trouwdatum ... terwijl hij volop zichzelf aan het aanprijzen was kreeg ik er uiteindelijk toch een speld tussen om hem te melden dat mijn aanstaande zelf dj is en ook zelf zal draaien op ons feest ... dit vond ik echt wel heel wanhopig eigenlijk, dat je zelf al mensen gaat bellen, maar ook wel heel grappig langs de andere kant ...
Groetjes,
Petra
22-08-08
http://mikenpe.bruiloftsite.nl/

Laura
23-8-2008
 Meld misbruik12-3-2008 13:07:16

Ik ben er volledig mee akkoord dat negatieve ervaringen meegedeeld worden. Om aan andere koppels te laten weten dat sommige 'professionele' zaken toch niet zo professioneel zijn.

Zelf hebben wij dit gehad met onze traiteur.
Wij doen onze receptie en het avondfeest op 2 verschillende locaties. De locatie voor de receptie werkt met vaste traiteurs. We konden dus een keuze maken uit 2 traiteurs. We hebben dan ook aan beide traiteurs een prijsofferte gevraagd.
De ene natuurlijk duurder dan de andere. Omdat we een bepaald budget in gedachten hadden voor de receptie hebben we geopteerd voor de minder dure traiteur. We hadden hier al heel veel goede mond-aan-mond reclame van gehoord en het was algemeen bekend dat deze traiteur 1 van de betere was in Bilzen. We waren dus overtuigd dat dit professionele mensen waren.
De traiteur had ons een algemene prijslijst doorgestuurd waar we onze keuze van hapjes in konden maken en zou ons dan een gedetailleerde offerte bezorgen.
De keuze en dus de vraag voor de definitieve offerte hebben we de traiteur bezorgd op 11 december.

Nu begrijpen we dat het met de eindejaarsperiode voor deze mensen supperdruk geweest is. Daarom hadden we op 26 januari een afspraak bij hen om alles te overlopen. Toen we op onze afspraak kwamen hadden zij nog niets een onze voorkeurlijst afgeprint en begonnen we vanaf nul met het geven van onze voorkeuren.

Bovendien noteerde ze al in haar agenda de datum want (en zo zei ze het letterlijk) 'jullie hebben toch niet veel keus tussen traiteurs. Het is of bij ons of bij die andere'

Enfin, ze had ons de gedetailleerde offerte beloofd voor het einde van de week erna.

Nu heeft mijn vriend op 3 maart opnieuw met hen contact opgenomen omdat we nog steeds geen offerte hadden ontvangen. De persoon die de telefoon beantwoorde wist niets af van een aanvraag voor een offerte en zei tegen mijn vriend dat we maar niet moesten denken dat we het enige koppel waren die een aanvraag voor een offerte hadden gedaan. Ze hadden het trouwens supperdruk en zouden deze offerte wel maken wanneer ZIJ er de tijd voor hadden.

Mijn vriend heeft zich eens serieus kwaad gemaakt en hem duidelijk gemaakt dat hij kon zien dat de offerte voor het einde van de week bij ons in de bus zat.

En...op 7 maart hadden we inderdaad een enveloppe van de traiteur in de bus met.... de prijslijsten waar we een keuze uit moesten maken. Dus nog steeds geen gedetailleerde offerte.

Ik was het beu dat we nog eens voor een 3de keer onze keuze van hapjes moesten doorgeven en heb besloten om het anders aan te pakken.
Ik wou absoluut niet meer met deze mensen samenwerken.
Ik heb contact opgenomen met de locatie van de receptie en heb het op de een of ander manier geregeld gekregen dat we een andere traiteur mogen laten komen voor de receptie.
We hebben nu dezelfde traiteur voor het avondfeest en de receptie en met deze mensen voelen we ons supper goed.

Traiteur JEURISSEN uit Bilzen heeft voor ons dan ook afgedaan en wij raden iedereen die het wil weten Traiteur LAEREMANS uit Maastricht aan!!!

groetjes

karlien
28-6-2008
 Meld misbruik12-3-2008 17:03:41

Dirk,
groot gelijk hebben julli om dit topic te openen.
Ik ben inderdaad ook van mening dat als men hier al een aantal ervaringen kan delen, er voor velen problemen kunnen voorkomen worden.
Is dit een zaak 'zwart maken '? Natuurlijk, maar dan terecht!
Puur uit het feit dat jullie (en anderen) willen voorkomen dat anderen voor verassingen komen te staan.
Als koppel ben je toch een bom duiten kwijt aan je dag, en dan moet alles toch redelijk perfect kunnen lopen?
Arrogantie van zaken uit kan zeker niet, uiteindelijk is klant nog steeds koning!

Gelukkig hebben wij nog geen slechte ervaringen.
Wil ook wel volgende zaken zeker aanraden:

Wim Meeussen: Supervriendelijke service, bveel keuze en een deftige prijs. Snelle service ook.

Hof van Nassau: een supermooie zaal te zottegem. Zeer vriendelijke mensen, die steeds met raad en daad bijstaan.

Zo, dit mag dan ook gezegd worden :D

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik12-3-2008 19:30:39

oke dit gaat niet echt over trouwen, maar over bouwen.. wij hebben dus een ronde muur in onze badkamer.

Ik liep een badkamerwinkel binnen en vroeg wat er mogelijk was. Ik kreeg als antwoord
'rond is stront.. en zeg dat maar tegen uwe architect!!'

Ale zeg...

Volgende was bij een winkel voor de bruidsmeisjes. Ze vonden onze meisjes te OUD (8 en 10 jaar) en of ik niet beter bruidskindjes zou HUREN?????
Jongere kindjes wel te verstaan.

Ik begrijp zo'n uitspraken niet hoor. Ik heb zelf ook een hele stressy job. En ik ben misschien ook wel eens kortaf als ik het heel druk heb, en ik kan best begrip voor verkopers ed opbrengen. Maar erover is erover he!!

Cindy
12-9-2008
 Meld misbruik13-3-2008 7:26:27

hoi

ik kan er ergens ook mee over praten. toen we voor de bruidskindjes (9 en 13 jaar) naar kledij aan het zoeken waren kregen we het volgende antwoord in een grote winkel te Kortrijk (de naam ontsnapt mij nu even, het was niet ver van de leie). zijn dat echt u bruidskinderen? met gefronste blik. Voor die van 13 jaar ga je niets meer vinden hoor. Terwijl we een goeie maand erachter hier in harelbeke in een communiewinkel toch wel iets gevonden hebben ze! De winkel in harelbeke is Pirouette. Ik vind het niet kunnen dat ze weigeren iets te tonen omdat je bruidskinderen te oud zouden zijn...

grts cindy 12/09/08

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik13-3-2008 8:11:50

o ja.. nog iets.. ik heb een ian stuart (voor dirk: de duurdere jurken, neem aan dat je als man minder op de hoogte bent)

Ik wou er een jasje bij en volgens de verkoopster was het 250 euro. Achteraf vroeg ze aan haar bazin 'hoeveel kost dat jasje.. tis voor bij nen ian stuart??'

En plots was het 380 euro voor hetzelfde jasje....

Ik wou het dus al niet meer, want ja, 380 euro voor een jasje dat je misschien nodig hebt..

We hebben het dan toch maar gekocht, want ja, we trouwen in mei en dan kan het toch nog frisjes zijn.

Maar zoiets vind ik ook echt niet kunnen!

karlien
28-6-2008
 Meld misbruik13-3-2008 23:31:39

@ sarah: Je verhaal over het jasje komt bekend voor.
Bij Pierre- Yves in Brussel had ik vooraf mijn budget opgegeven.
Ik paste een Pronovias, waar ik helemaal verliefd op werd, maar het jasje moest er echt wel bij (dit gaf veel mooier)
Eerst was de prijs van alles samen 1595 euro
Maar enkele minuten later wist men mij doodleuk te vertellen dat dit de prijs van de jurk was, dat het vestje nog 495 euro meer koste...
Vond dit nogal grof...
En vreemd dat ze de prijzen zelf niet kennen.
Heb uiteindelijk wel een soortgelijke jurk bij Pierre-Yves in Aalst gekocht (tegen ongeveer dezelfde prijs) maar daar wist ik vooraf goed waar ik aan begon, de verkoopster zei telkens de prijzen...
Dit geeft toch een verschil he...
Komt nog eens bij dat de verkoper (baas???) in Brussel ongelooflijk opdringerig was. Ik raakte echt niet buiten zonder op zijn minst een nieuwe afspraak...
En hij drong enorm aan. Ik moest echt onmiddellijk bestellen, anders ging de stof voor het kleed niet meer in voorraad zijn (????)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...