TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Amber
9-8-2008
|
|
|
Mark
23-8-2008
|
12-3-2008 15:07:39
Wij wilden de foto's graag (ook) digitaal. Dit was onbespreekbaar en daaruit volgde onenigheid. "het geld ben je kwijt" was het antwoord
|
|
Matthias
6-9-2008
|
12-3-2008 15:13:59
Zijn dit geen dingen je op voorhand bespreekt?
En kon je zelfs de foto's niet meer laten afprinten ofzo? ...
|
|
Matthias
6-9-2008
|
12-3-2008 15:15:23
En vertelt het contract daar niets over? Als dit niet zo is, zou ik gegarandeerd klacht indienen ...
|
|
Mark
23-8-2008
|
12-3-2008 15:25:05
Waar kun je een klacht indienen. Wij willen het er (al was het alleen maar uit principe) zeker niet bij laten zitten. Desnoods stappen we naar de rechter. Misschien dat het ook daarom beter is dat ik er op dit forum niets meer over zeg, want ik heb inmiddels telefonisch mogen horen dat de fotolinde meekijkt op dit forum. Ik heb echt geen zin in beledigingen en bedreigingen. Maar het belangrijkste is dat ik anderen wil laten weten een andere fotograaf dan fotolinde te nemen...
|
|
Mark
23-8-2008
|
12-3-2008 15:25:20
Waar kun je een klacht indienen. Wij willen het er (al was het alleen maar uit principe) zeker niet bij laten zitten. Desnoods stappen we naar de rechter. Misschien dat het ook daarom beter is dat ik er op dit forum niets meer over zeg, want ik heb inmiddels telefonisch mogen horen dat de fotolinde meekijkt op dit forum. Ik heb echt geen zin in beledigingen en bedreigingen. Maar het belangrijkste is dat ik anderen wil laten weten een andere fotograaf dan fotolinde te nemen...
|
|
Sandra
13-10-2008
|
12-3-2008 15:25:31
Kunnen jullie je foto's niet meer laten afdrukken daar? Als jullie betaald hebben voor een foto album moeten ze inderdaad nog altijd je fotoalbum geven, maar ik vrees niet dat ze verplicht kunnen worden om hun foto's digitaal te geven (verkopen). In de blaadjes die ik had meegekregen van jullie stond nergens een prijs vermeld voor digitale foto's op cd... jammer maar helaas. Het is natuurlijk altijd heel belangrijk dat je op voorhand vraagt of je de foto's digitaal kan krijgen (kopen) achteraf.
Dit is een van de redenen waarom wij NIET voor Fotolinde in Harelbeke gekozen hebben.
|
|
Sa
24-5-2008
|
12-3-2008 15:36:52
Hallo
Amai wat erg zeg voor jullie het kan toch niet zijn dat jullie geen foto's krijgen schandalig zeg . Hopelijk komt het alsnog inorde veel succes nog .
een bruid in spe
grts
|
|
Soetkin
26-4-2008
|
12-3-2008 15:54:02
Wat erg voor jullie!
Wat zegt jullie contract met de fotograaf precies? Als er in jullie overeenkomst niet staat dat de foto's digitaal worden geleverd, dan kan je hen ook tot niets verplichten.
Als zij je echter totaal geen foto's afleveren (dus ook geen album) gaan zij van hun kant ook dik in de fout en dien je MINSTENS je geld terug te krijgen.
Succes en laat anderen hierbij gewaarschuwd zijn dat als ze de foto's digitaal wensen, dat op voorhand bij het betalen van het voorschot schriftelijk vastleggen.
|
|
Deborah
4-4-2009
|
12-3-2008 18:57:18
wat betreft het klacht indienen:
- afhankelijk van het bedrag (onder 1860,00 €), en als jullie naar de rechter willen, moeten jullie je wenden tot een vrederechter. Voor een vrederechter kan je je zelf verdedigen of je laten bijstaan dooe een advocaat. Laat je je verdedigen door een advocaat leg hem dan je contract voor, zodat hij dit kan nalezen, alvorens je tot de rechtbank te weten. Weet wel advocaten zijn niet goedkoop, dus maak de balans op, zorg dat je advocaatkosten je mogelijke opbrengsten niet overstijgen. - is het bedrag hoger van 1860 € dan moet je je wenden tot de rechtbank van eerste aanleg, maar daar moet je je altijd laten vertegenwoordigen door een advocaat.
Mijn raad: schrijf eerst een aangetekend schrijven waarin je hem in gebreke stelt, en waarin je dreigt je tot een advocaat te wenden om je gelijk te halen. Gaat hij hierop niet in moet je zelf afwegen wat het je waard is.
Hopelijk helpt dit jullie vooruit.
Debbie
|
|
eef
|
12-3-2008 21:43:11
Weer maar eens een ontevreden koppel van bij Fotolinde. Die madam heeft het gewoon hoog in haar bol (dat ze maar gerust meeleest) als ze zo me gevoelens van mensen speelt.
|
|
Lien
16-2-2008
|
12-3-2008 21:45:09
Even corrigeren hoor... Ook voor de eerste aanleg kan je heus jezelf verdedigen als je dat wil... Maar als ik van jullie was stapte ik naar de Rechtbank via een advocaat... De reden? Die weet tenminste dat je voor een bedrag van bv. 1250 euro een bijkomende rechtsplegingsvergoeding kan vorderen van 400 euro (ter vergoeding van de advocaat!)... En aangezien dit mij op het eerste zicht een gewonnen zaak lijkt, zou ik niet twijfelen. Andere Lien, getrouwd 16/2
|
|
linda
|
12-3-2008 21:54:26
Reactie van FOTOLINDE: - Er werd bij het aangaan van de overeenkomst heel duidelijk gemaakt dat de bestanden niet digitaal worden afgeleverd - Het koppel in kwestie ging alsnog in op het aanbod om mij als fotograaf te nemen onder die voorwaarde en betaalde een voorschot - Het huwelijk heeft nog niet plaats gevonden en is pas gepland op 23/08/2008 - Foto's van hun huwelijk kunnen dus eenvoudigweg nog niet afgemaakt worden - De overeenkomst zal wat mij betreft nageleefd worden, meer bepaald een fotoreportage van hun huwelijk afleveren met bijhorende album, tenzij het koppel in kwestie alsnog daarvan afziet - De lastercampagne gestart door het koppel in kwestie moet onmiddellijk ophouden zoniet worden verdere stappen ondernomen
Fotolinde
|
|
Tilly
23-8-2008
|
12-3-2008 22:19:17
Er is geen overeenkomst gesloten (enkel 250 Euro betaald), maar laat het heel duidelijk zijn dat wij zeer zeker niet meer van de diensten van fotolinde uit Harelbeke gebruik willen maken. Dit was overigens ook de wens van fotolinde zelf, die "blij was dat het niet doorging". Voor wat ons betreft komt er nu wel een einde aan ons conflict met fotolinde en het bijbehorende gehakketak via het internet...waarom...Wij hebben deze avond WEl een overeenkomst gesloten (een net contract) met een andere fotograaf, Christ Vilez. Niet een, maar twee professionele fotografen, van 8 uur 's morgens totaan het avondfeest, 1000 foto's op 6 megapixel resolutie PLUS een maand later een romantische fotoshoot van een ganse dag op een locatie/meerdere locaties van onze keuze...totaalprijs 500 Euro. Zeer vriendelijke mens die aan al onze wensen tegemoet komt, kan hem aan iedereen aanbevelen!
|
|
Tilly
23-8-2008
|
12-3-2008 22:21:18
Voor de duidelijkheidheid, dit en onderstaand bericht komt van Mark, Tilly's verloofde en daarmee tevens de gelukkigste mens op aarde!!!
|
|
Kim
7-5-2013
|
12-3-2008 22:30:47
Belachelijk van allebei...
@ Mark: jullie zijn helemaal nog geen slachtoffer geworden van... aangezien je spreek over "wat de mooiste dag van ons leven MOET zijn..." Blijkbaar hebben jullie je (zoals ik) bedacht en willen jullie nu toch graag digitaal foto's. Daar kan Fotolinde niets aan doen aangezien er vooraf in het contract besproken wordt of er al dan niet digitaal afgeleverd wordt. Indien dit niet (meer) jullie wens was (is) dan kon/kan je nog steeds veranderen van fotograaf. Uiteraard ben je je voorschot kwijt want daarvoor dient een voorschot immers, om ervoor te zorgen dat jullie zeker zijn van de "vaste" fotograaf en dat de fotograaf zeker is van zijn werk die dag... Volgens mij zijn jullie gewoon gefrustreerd dat niet iedereen meegaat in jullie idee, en willen jullie gewoon je eigen ding (zoals ieder trouwend koppel). Daar heb je ook recht op maar hou ook even rekening met gemaakte overeenkomsten voor je iemand compleet zwart gaat maken.
@ Fotolinde Een overeenkomst is een overeenkomst. Zoveel is duidelijk. Maar eerlijk waar, ik vraag me ook af waarom alles zoveel geld moet kosten. Jullie verdienen honderden euro's aan foto's nemen en een album maken. Akkoord, hier kruipt heel wat tijd in en ook het materiaal kost veel geld. Maar waarom moet nadien altijd nog ZO belachelijk gedaan worden over bijbestellen van fotomateriaal?
@ Mark Ik begrijp trouwens niet waarom je nu al dramatisch kunt doen over foto's die nog niet eens bestaan!!!!
@ Fotolinde Een lastercampagne zou ik dit niet durven noemen. Iedereen die de tekst een beetje goed leest merkt wel dat Mark een "groomzilla" is. Al spreken over "slapeloze nachten, boosheid en verdriet..." vijf maand VOOR het huwelijk over dingen die nog niet gebeurd zijn... Je moet maar durven om dan al te beweren dat je opgelicht bent door iemand...
@ Mark Voor je zo panikeert, blijf eerst eens rustig en denk eens na over oplossingen. Als jullie echt iets anders willen kan je nog steeds veranderen of praten.
En voor je alles zo dramatiseert, denk eens na over de berichten hier over mensen die hun huwelijk "uitstellen" omdat er kanker geconstateerd wordt, omdat een mama of een papa gestorven is enzovoort... Misschien is je probleem dan toch nog zo erg niet... Relativeren is de boodschap, zeker bij het voorbereiden van een huwelijk.
|
|
sarah
17-5-2008
|
13-3-2008 8:04:44
tjonge jonge... wat een commotie zeg...
als ik het bericht las had ik medelijden.. want GEEN FOTO"s van je mooiste dag.. dat is erg!!
Maar als er nog niet getrouwd is, dan is het verhaal wel heel anders he!
|
|
Sandra
13-10-2008
|
13-3-2008 8:08:28
Tilly,
Een overeenkomst kan ook mondeling zijn. Er hoeft geen contract aan te pas komen. Door een voorschot te betalen ga jij eigenlijk akkoord met de (mondelinge) overeenkomst.
Sandra
|
|
Karen
13-9-2008
|
13-3-2008 8:47:13
Hallo Mark en Tilly,
Ik vind het erg voor jullie dat jullie zoveel problemen hebben gehad met jullie fotograaf, maar er moet mij toch iets van het hart. Zoals jij het schreef, Mark, was het alsof jullie al getrouwd waren, de foto's genomen waren, alles betaald was en jullie niets kregen (ook geen fotoalbum). Als ik de eerste reacties lees op dit bericht, ben ik er zeker van dat ik niet de enige ben die dit dacht. Nu blijkt dat jullie nog moeten trouwen, dat er dus nog helemaal geen foto's genomen zijn en dat jullie enkel het voorschot al betaald hebben (waarmee jullie dus akkoord gingen met de handelswijze van de fotograaf, inclusief het niet krijgen van de foto's op DVD). Da's dus iets totaal anders, he! Als er echt iemand opgelicht wordt of werd, dan moet dit aangekaart worden; maar zomaar mensen gaan beschuldigen van oplichterij omdat niet alles verloopt zoals jullie dat willen of omdat jullie van gedacht veranderd zijn, dat kan gewoon niet! Jullie mogen blij dat Fotolinde het niet heel hard wilt spelen, want ik denk dat ze jullie op basis van jullie berichten kunnen aanklagen wegens laster en eerroof ... Denk dus alstublieft twee keer na vooraleer je iemand beschuldigd van oplichterij, want zoals de zaken nu staan zijn jullie in de fout gegaan, niet zij!
Groetjes, Karen 13/9/2008
|
|
Tania
3-5-2008
|
13-3-2008 20:48:28
Heb hier net de hele topic gelezen, vind het eigenlijk ook een beetje grof. Ik vond het verhaal eerst nogal onduidelijk, maar dacht ook dat het huwelijk al geweest was en er geen foto's volgden.
Van idee veranderen over wel of geen digitale foto's, en dan zeuren dat je je voorschot niet terugkrijgt, is wel iets HEEL anders. Ik spreek mij er niet over uit of de desbetreffende fotograaf goed of slecht is, of het correct of overdreven is geen digitale foto's te geven.... Maar hen zwart maken om die reden vind ik heel erg overdreven.
Dus jammer dat het forum hiervoor gebruikt wordt...
Groetjes,
Tania
|
|
Redactie
|
14-3-2008 12:37:42
Volgend bericht kwam binnen op onze redactie:
Beste Mark,
Zoals reeds aangehaald door anderen in de laatste reacties kan ik op z'n minst beamen dat het niet echt netjes is om een fotograaf te beschuldigen voor het niet leveren van foto's als je trouwdag nog moet komen. Helaas krijgen wij op het secretariaat van onze vereniging vaak mails van bruidparen waarvan het album effectief mislukt is, of niet geleverd werd, maar de namen van die fotografen vinden wij zelden of nooit terug in onze ledenlijsten.
Fotolinde is reeds jaren een trouw lid van onze Vereniging van Beroepsfotografen, en staat daar bekend als een plichtsbewust vakfotograaf die wat haar foto's betreft gerust tot de TOP in België mag gerekend worden.
Daarom wil ik u vragen om niet langer toekomstige koppels onnodig bang te maken. De verhalen van ongeruste koppels die in paniek een ander 'beroeps'fotograaf zoeken komen onmiddellijk bij ons terecht, en we zullen dan ook niet nalaten om de volgende keer vanuit onze vereniging verdere stappen te ondernemen.
Wij raden alle toekomstige bruidsparen aan om bij hun keuze van een fotograaf zich in de eerste plaats te laten leiden door de kwaliteit van de foto's, want een mooi huwelijksalbum is nog altijd de enige tastbare herinnering aan jullie mooiste dag. Mislukte foto's kunnnen helaas niet overgemaakt worden.
Maak duidelijke afspraken op voorhand (zoals in het geval van Mark eigenlijk gebeurde). Ieder fotograaf beslist zelf wat er nadien met de negatieven of fotobestanden gebeurt.
Sommigen geven achteloos alles mee (al dan niet tegen betaling), terwijl anderen er liever zelf over waken dat de foto's die onder hun naam buiten gaan steeds van topkwaliteit zijn. Een beroepsfotograaf die zichzelf respecteert moet ervoor zorgen dat zijn klant krijgt waarvoor hij betaalt, namelijk professionele foto's van een onberispelijke kwaliteit. Het al dan niet afgeven van bestanden heeft dus meer te maken met beroepseer dan met geld.
Beste groeten,
Bruno Vetters voorzitter Nationale Vereniging van Beroepsfotografen bruno.vetters@skynet.be
|
|
Mark
23-8-2008
|
14-3-2008 12:42:50
Bedankt allemaal voor de reacties. Jullie hebben gelijk. Uit boosheid zeg je soms dingen die je beter niet had gezegd. Goede leer voor de volgende keer: laat zoiets eerst eens 24 uur bezinken voor je reageert. Excuses voor dit voorval aan de betrokken fotograaf en aan het forum.
|
|
bruno
|
14-3-2008 12:49:07
Beste Mark,
Zoals reeds aangehaald door anderen in de laatste reacties kan ik op z'n minst beamen dat het niet echt netjes is om een fotograaf te beschuldigen voor het niet leveren van foto's als je trouwdag nog moet komen. Helaas krijgen wij op het secretariaat van onze vereniging vaak mails van bruidparen waarvan het album effectief mislukt is, of niet geleverd werd, maar de namen van die fotografen vinden wij zelden of nooit terug in onze ledenlijsten.
Fotolinde is reeds jaren een trouw lid van onze Vereniging van Beroepsfotografen, en staat daar bekend als een plichtsbewust vakfotograaf die wat haar foto's betreft gerust tot de TOP in België mag gerekend worden.
Daarom wil ik u vragen om niet langer toekomstige koppels onnodig bang te maken.
De verhalen van ongeruste koppels die in paniek een ander 'beroeps'fotograaf zoeken komen onmiddellijk bij ons terecht, en we zullen dan ook niet nalaten om de volgende keer vanuit onze vereniging verdere stappen te ondernemen.
Wij raden alle toekomstige bruidsparen aan om bij hun keuze van een fotograaf zich in de eerste plaats te laten leiden door de kwaliteit van de foto's, want een mooi huwelijksalbum is nog altijd de enige tastbare herinnering aan jullie mooiste dag. Mislukte foto's kunnnen helaas niet overgemaakt worden.
Maak duidelijke afspraken op voorhand (zoals in het geval van Mark eigenlijk gebeurde). Ieder fotograaf beslist zelf wat er nadien met de negatieven of fotobestanden gebeurt.
Sommigen geven achteloos alles mee (al dan niet tegen betaling), terwijl anderen er liever zelf over waken dat de foto's die onder hun naam buiten gaan steeds van topkwaliteit zijn. Een beroepsfotograaf die zichzelf respecteert moet ervoor zorgen dat zijn klant krijgt waarvoor hij betaalt, namelijk professionele foto's van een onberispelijke kwaliteit. Het al dan niet afgeven van bestanden heeft dus meer te maken met beroepseer dan met geld.
beste groeten
Bruno Vetters
voorzitter
Nationale Vereniging van Beroepsfotografen
bruno.vetters@skynet.be
|
|
sarah
17-5-2008
|
14-3-2008 15:14:09
dag mark, zijn jullie wel 100% zeker dat jullie niet meer met fotolinde willen werken????????
Ben net eens naar die site gaan kijken en het zijn dus echt wel MOOIE foto's... zoniet de mooiste die ik al gezien heb op diverse sites!!
Jammer genoeg heb ik al een fotograaf en kom ik uit de kempen... want ik zou niet twijfelen hoor.
groetjes
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|