Nu Online
Momenteel zijn er 608 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

snik snik huwelijksreis problemen

13-3-2008 11:15:37
hela bruidjes,

Nu moet er mij eens even iets van het hart.. even horen wat jullie hiervan vinden.

Ik heb in september vorig jaar onze reis al vastgelegd. Ze konden alleen nog geen prijzen geven van onze stop-over in hong kong.
We hebben in september 1200 euro voorschot betaald.

We zijn nu maart en moeten in mei vertrekken. Ik heb intussen nog steeds geen definitieve bestelbon en krijg net een mailtje van het reisbureau dat ik nog eens 1600 euro extra voorschot moet betalen.

mijn problemen zijn dus:
1) ik weet nog steeds niet het eindtotaal
2) we betalen 82 euro voor transport naar luchthaven. volgens offerte was dit in een limousine, maar als ik ga kijken naar wat voor auto het werkelijk is, dan is het gewoon een luxe mini-busje.
Terwijl je in bali voor een halve dag slechts 25 euro voor een taxi kwijt bent.
Oke, het merkt stond er op de offerte ook al bij, maar ja, als er staat LIMOUSINE, dan denk ik dus aan een echte limousine
3) we gaan dus trouwen op bali, dit zou reisbureau ook regelen.. en het hotel weet nog van niks
4) we moeten ook voor transfers betalen die blijkbaar het hotel gratis zou doen
5) besteld in september, nog niet oke in maart en vertrek in mei... ligt het aan mij?? of mag ik zenuwen beginnen krijgen?

mercikes

sarah
17-5-2008
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 711

D
8-8-2008
 Meld misbruik13-3-2008 11:23:37

Oei, dit klinkt allemaal raar.
ZO gek dat je géén eindbedrag hebt gekregen!
Ik zou in ieder geval het tweede voorschot NIET betalen voor je definitieve antwoorden hebt.
Leef met je mee, want zo'n stress wil je niet zo dicht bij je huwelijk.
Hoop echt dat allesgoed komt en dat het ook goed geregeld raakt met je trouw op bali.

Groetjes en succes

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik13-3-2008 11:29:53

ja dat vind ik dus nog het ergste van alles he....
Ik droom al heel mijn leven van trouwen in het buitenland... en nu weet ik van NIKS!!
Ik heb een voorstel gekregen en dat was het dan!
Ik zou bijvoorbeeld graag mijn dagindeling weten.

Ik heb daarnet nog eens een mail naar het hotel gestuurd, of het nu oke is of niet.. en wat de planning is. Maar laatste keer dat ik mailde, wisten ze van NIKS.

Reisbureau heeft zogezegd wel vouchers en tickets, dus raar dat ze geen prijs weten dan...

Deborah
4-4-2009
 Meld misbruik13-3-2008 12:12:00

kun je gewoon nie effe naar het reisbureau gaan en het gewoon uitklaren... als ze alles al geregeld hebben, moeten ze toch weten hoeveel alles gaat kosten....
Succes

Liesbet
31-12-2009
 Meld misbruik13-3-2008 12:37:07

Als ik u was zou ik een aangetekende brief versturen naar het reisbureau met de melding dat het tweede voorschot niet zal worden betaald, zolang er geen duidelijkheid is over de te betalen prijs en het programma. Sta maar op je strepen, klant is koning!

Soetkin
26-4-2008
 Meld misbruik13-3-2008 13:26:16

Je moet er DRINGEND werk van maken en inderdaad op je strepen staan.

Heb je van het eerste voorschot al een ontvangstbewijs gekregen? Is het de agent/bemiddelaar of de organisator (vb.Best Tours?) die moeilijk doet? Is jullie agent erkend?
Je kan volgens mij best eens de site van abto.be raadplegen, dit is de beroepsorganisatie van de Belgische touroperators en bij hen kan je ook met klachten terecht.

Wat dit luchthavenvervoer betreft: ja, daar rekent men graag op door. Het zijn in mijn ogen normale (Belgische) prijzen. Als je dit ter plekke regelt, zal je inderdaad goedkoper af zijn, zeker voor Azië, maar dan kan er ook niemand bemiddelen mocht er iets fout lopen.

Succes en laat je niet kisten!

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik13-3-2008 16:29:17

Hey,

'tja Limousine. Heb onlangs een auto gezien en het type was limousine. Natuurlijk was dat geen limousine zoals je denkt dat het is.

Dus daar denk ik dat je weinig kan aan doen.

Succes nog.

Katleen
6-9-2008
 Meld misbruik14-3-2008 11:46:59

Hey Sarah,
Ik werk zelf in een reisbureau en ga zelf ook naar Bali op huwelijkreis. Het is heel raar dat je bijna moet vertrekken en nog niks definitief weet. Werkt je reisbureau rechtstreeks met een lokale agent in Bali (ik heb dit bijvoorbeeld wel gedaan omdat via de klassieke brochures het een stuk duurder is. Maar niet alle reisbureaus mogen/kunnen dit). Als ze via een touroperator werken , zou het kunnen dat je vlucht op wachtlijst staat en dat het daarmee blijft aanslepen. Bij welk reisbureau heb je geboekt?
Ik zou je aanraden om zo snel mogelijk tot daar te gaan en meer uitleg te vragen. Laat je niet afschepen!!! Waartoe dient het extra voorschot en wat hebben ze nu wel of niet al in orde???
Je mag me altijd mailen op katleen@depostiljon.be (katleen zonder "h", anders komt het bij m'n baas toe.

Groetjes,
Katleen

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums