Nu Online
Momenteel zijn er 690 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Zwanger

7-3-2005 10:29:43
Hallo,

Misschien even een iets minder discreet vraagje, maar eens we getrouwd zijn, willen we zo snel mogelijk ons gezin uitbreiden. Ik weet alleen niet goed hoe lang je dan op voorhand met de pil moet stoppen. Ik zou het graag een beetje uitrekenen dat ik niet menstrueer op mijn huwelijksdag en liefst ook niet echt een hele huwelijksreis. Voldoende op voorhand stoppen is ook een risico. Ik zou niet graag mijn kleed laten aanpassen omdat ik met een buikje voor het altaar moet verschijnen. Weet hier iemand meer over of waar ik voldoende informatie kan vinden?

An
24-9-2005
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 715

sonja
30-9-2005
 Meld misbruik7-3-2005 10:34:07

Wij zijn net hetzelfde van plan. Ik stop met mijn pil, ongeveer een kleine maand voor onze trouw, zodat ik in het midden van mijn nieuwe cyclus ben wanneer we trouwen en op huwelijksreis vertrekken. Veel succes.

Mieke
24-6-2005
 Meld misbruik7-3-2005 11:40:25

Hoi An,

wij wilden net hetzelfde. We hebben samen besloten dat ik na onze huwelijksreis zou stoppen met de pil. Want ikzelf zou het maar heel vervelend vinden om op je trouwdag en op je huwelijksteis met je regels opgescheept te zitten.
Wij trouwen in juni en eerst wou ik in januari al stoppen. Maar we hebben samen beslist dat niet te doen zodat we van onze mooie dag en onze huwelijksreis kunnen genieten.
Ik moet je erwel bij vertellen dat dat een hele moeilijke keuze was voor mij omdat ik al heel lang mama wil worden.

Veel succes

Groetjes
Mieke

D-Day: 24 juni 2005

Mieke
24-6-2005
 Meld misbruik7-3-2005 11:40:30

Hoi An,

wij wilden net hetzelfde. We hebben samen besloten dat ik na onze huwelijksreis zou stoppen met de pil. Want ikzelf zou het maar heel vervelend vinden om op je trouwdag en op je huwelijksteis met je regels opgescheept te zitten.
Wij trouwen in juni en eerst wou ik in januari al stoppen. Maar we hebben samen beslist dat niet te doen zodat we van onze mooie dag en onze huwelijksreis kunnen genieten.
Ik moet je erwel bij vertellen dat dat een hele moeilijke keuze was voor mij omdat ik al heel lang mama wil worden.

Veel succes

Groetjes
Mieke

D-Day: 24 juni 2005

Ingrid
21-5-2005
 Meld misbruik7-3-2005 11:45:55

Hallo An,

Blijkbaar zijn er toch veel met dezelfde vraag, ook ik hoor hier bij. Wij trouwen op 21 Mei 2005 en wij hebben besloten dat ik ook zo een maand op voorhand zou stoppen. Dus zou ik zo zeggen VEEL GELUK!!

Groetjes Ingrid

Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik7-3-2005 13:29:41

Ik zou sowieso wachten om te stoppen met de pil tot na je trouwdag. Je kan immers nooit weten of je hormonaal anders gaat reageren eens je stopt. Als je dan op je trouwdag last hebt van kwaaltjes, zit je ermee.
Bovendien kan het wel eens sneller 'lukken' dan je denkt. Mijn schoonzus dacht ook dat ze lang op voorhand moest stoppen om weer vruchtbaar te worden. Resultaat: 3 maand zwanger op de trouwdag. Ook niet ideaal natuurlijk.
Anders kan je natuurlijk altijd even met je huisarts hierover praten...

Ann
2-7-2005
 Meld misbruik7-3-2005 14:00:33

Ook wij willen na onze trouw beginnen aan gezinsuitbereiding. Ik moet zowieso 2 maand voor onze trouw naar de gynaecoloog voor mijn jaarlijkse check-up en ik ga dat dan eventjes met haar bekijken.
Ik vind het wel grappig dat vele onder jullie daar ook bezig met zijn.

Groetjes,
Ann

bruid
26-8-2006
 Meld misbruik7-3-2005 14:48:59

Dag An,

Ik zou ook wachten tot na de trouwdag (of zelfs tot na de huwelijksreis) met stoppen. Zoals Lindsay al zei, weet je nooit welk effect het gaat geven. Ik heb al gehoord van mensen die stopten met de pil die daardoor ineens heel veel last kreeg van acné of van hevige buikpijn. En dat is echt niet aan te raden op je trouwdag.
Groetjes,
tinne

Nathalie
8-7-2006
 Meld misbruik7-3-2005 16:29:00

Hou er rekening mee dat elke vrouw anders reageert op het stoppen met de pil: wij dachten dat we toch een aantal maandjes gingen hebben tussen het stoppen met de pil en het zwanger geraken... maar mijn eerste vruchtbare moment na het stoppen met mijn pil, was al meteen prijs!

Rebecca
7-5-2005
 Meld misbruik7-3-2005 19:42:01

Hey, wij trouwen 7 mei en ik ben begin februari gestopt met de pil omdat de kans dan klein was dat ik al een buik zou hebben moest ik direct zwanger zijn en ik wou ook nog kunnen vliegen naar onze huwelijksreis-bestemming. Ik heb net de eerste menstruatie achter de rug: ik heb wel geluk dat ik direct qua cyclus juist zit, er zaten net 21 dagen tussen. Ik heb ook wel wat last van acne maar hoop dat dat over is tegen dat ik trouw, ik heb immers nog 2 maanden!

Veel succes!
Rebecca

julie
14-5-2005
 Meld misbruik7-3-2005 21:25:39

Waw zoveel mensen die hetzelfde gedacht hebben.
Wij trouwen op 14 mei 2005 en ik ben gestopt met de pil eind januari. Maar bij mij ligt de situatie ietsje anders doordat mijn vriend zeevisser is en zeer weinig thuis is ( en ik heb wel altijd de tref als hij thuis is dat ik op mijn tijd ben) moet ik al heel veel schans hebben dat het zo spontaan gebeurd daarom ben ik zo vroeg gestopt en wij gaan precies een maand op huwelijksreis en hopen zo zwanger te geraken.

Veel succes

Vanessa
9-9-2005
 Meld misbruik8-3-2005 14:25:15

Dag An,

Ik zit in hetzelfde schuitje.
Wij trouwen 9 september, en ik moet zeggen dat ik al meer dan een jaar gestopt ben met de pil.
Maar toen wist ik niet dat we gingen trouwen.
Sinds ik dat weet zijn we beginnen vrijen met condoom.

Dus eigenlijk kan je er nooit op afgaan: ik zou zeggen, stop met de pil (want die zit gemiddeld nog 6 maanden in uw lichaam) en vrij met condoom.
Ik moet het ook nog 8 maanden uithouden...

sofie
25-6-2005
 Meld misbruik11-3-2005 18:27:35

Hoi An,

Ik ben nu intussen 8 maand gestopt met de pil - toen wist ik nog niet dat we zouden trouwen. Het is inderdaad waar dat de pil zo'n 6 maand in je lichaam zit: ik heb 4 maand geen maanstonden gehad, en daarna heel onregelmatig. Intussen is het wel ok. Ik heb ook meer acné dan met de pil (valt wel mee), maar ben wel veel vermagerd door te stoppen, en dat is natuurlijk een pluspunt voor de trouwdag! Wij vrijen nu met condoom, en op huwelijksreis beginnen we te proberen.
Veel succes!

nicky
9-7-2005
 Meld misbruik6-4-2005 21:10:09

Hallo,
Amai, zoveel reacties, er zitten er blijkbaar veel met hetzelfde...
Wij trouwen 8 juli, ben sinds februari gestopt met de pil en wij hopen dat wij tijdens het intiem etentje met familie kunnen melden dat ik zwanger ben...

Mieke
14-5-2005
 Meld misbruik20-4-2005 17:12:00

ik trouw ook binnen een kleine maand, op 14 mei 05 en ga nu stoppen met de pil. Ik hoor veel verschillende reacties, sommigen zeggen dat ze juist op hun cuclus zitten, sommigen krijgen verschillende maanden hun maandstonden niet...wij zijn al tijdje aan het wachten en hebben nu besloten om het risico te nemen. Hopelijk blijft mijn menstruatie langer dan een maand uit zodat ik zonder zorgen mijn trouwdag en huwelijksreis kan meemaken...tja, het is een dubbeltje op zijn kant hé...ben echt wel ongeduldig!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...