Nu Online
Momenteel zijn er 226 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoeveel hapjes bij receptie van 1u?

15-3-2008 16:53:31
Hoi allemaal,

omdat bij ons alle gasten zowel op de receptie als op het avondfeest zijn, houden we een receptie van 1u. Nu zijn we reeds 1 keer op gesprek geweest bij de feestzaal om wat mogelijkheden te bespreken, maar er ligt nog niets vast. Volgens de dame van de zaal zouden we best maar 2 - 3 hapjes nemen voor tijdens het uurtje receptie en dan erna kiezen we zowiso voor voorgerecht - soep - hoofdgerecht - dessertenbuffet en na 12u nog een kaasschotel.

De dame van de zaal vond dat 2 -3 hapjes op een uur voldoende zijn als alle gasten nadien meteen aan tafel schuiven maar zelf lijkt me dit heel weinig, ik zou eerder voor 4 hapjes per persoon gaan. Wat denken jullie dat het beste is?

R

romina
27-6-2009
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 781

Tania
3-5-2008
 Meld misbruik15-3-2008 17:23:17

Hey,

Wij houden één grote receptie met zowel mensen die voor het avondfeest blijven, als mensen die enkel voor de receptie komen. Deze duurt anderhalf uur, en er zijn zeven hapjes (omdat er ook mensen enkel naar de receptie komen). Als je bij ons in de feestzaal een receptie neemt voor enkel mensen die ook voor het avondfeest blijven zoals bij jullie, worden er vier hapjes voorzien, en duurt de receptie ook een uur ipv anderhalf.

Dus vier lijkt mij zeker goed, niet teveel en niet te weinig...

Groetjes,

Tania

Ilse

Meld misbruik15-3-2008 18:41:04

Hey,

Wij houden een receptie van 1.5uur (ook gasten enkel voor receptie) en voorzien 4 hapjes per persoon. Ik denk dus dat 2 a 3 hapjes voldoende zijn voor 1 uur hoor.
Wij volgen de mensen van de feestzaal hun raad, dus ik denk dat zij het wel het beste zullen weten... De mensen moeten achteraf ook nog kunnen eten he?!

Veel succes
Ilse

Nancy
10-5-2008
 Meld misbruik15-3-2008 19:53:28

hey

bij ons is er ook een receptie van 1 uur voor het eten met 4 hapjes per persoon

Groetjes
Nancy

Tamara

Meld misbruik15-3-2008 19:54:52

Euuuuuh, wij doen er waarschijnlijk geen ...
We zetten op de uitnodigingen dat de mensen welkom zijn vanaf 19u en dan laten we zo'n half uurtje tot 3 kwartier wat schuimwijn en fruitsap rondgaan op de binnenkoer van de feestzaal. Dat moet maar goed zijn ;)

romina
27-6-2009
 Meld misbruik16-3-2008 8:44:07

allemaal bedankt voor de reacties. Volgende keer als we langs gaan bij de feestzaal zullen we het er nog eens over hebben.

groetjes

Kim
2-8-2008
 Meld misbruik16-3-2008 9:14:23

Bij ons hetzelfde als bij Tamara.
Wij doen er ook geen. Om 19u mogen de mensen allemaal komen en laten we schuimwijn en wijn rondgaan. Ik hoop rond 20u aan tafel te kunnen.

Karolien
23-5-2010
 Meld misbruik16-3-2008 18:50:03

Hey,

2-3 hapjes per persoon is echt wel voldoende hoor. De mensen krijgen daarna immers nog een volledig menu voorgeschoteld.
Bij ons zijn het er nu wel 4, maar ik vind dat persoonlijk veel.

Groetjes,
Karolien.

Sabine
31-5-2008
 Meld misbruik17-3-2008 16:40:41

Hey Romina,

Wij geven 9 hapjes voor 2 uren.
Ik vind dat het voor de mensen die enkel op de receptie komen wel de moeite moet zijn om te komen...
Groetjes Sabine

Sabine
31-5-2008
 Meld misbruik17-3-2008 16:40:55

Hey Romina,

Wij geven 9 hapjes voor 2 uren.
Ik vind dat het voor de mensen die enkel op de receptie komen wel de moeite moet zijn om te komen...
Groetjes Sabine

romina
27-6-2009
 Meld misbruik17-3-2008 16:44:25

Momenteel zal de receptie 1u duren en zullen er enkel mensen aanwezig zijn die ook aansluitend op het avondfeest zullen zijn. Maar na met enkele mensen gepraat te hebbem denken we eraan om toch wat meer volk op de receptie te vragen, dus ook volk dat enkel naar de receptie komt. Zijn er mensen die dan maar 1u receptie hebben of kan ik best de receptie dan 2u ipv 1u doen?

r

Evi
30-5-2009
 Meld misbruik17-3-2008 17:15:40

Wij geven 2 recepties. De mensen van de eerste receptie blijven niet op het avondfeest, die receptie duurt dan ook 2u en wordt heel uitgebreid. Ik denk met een 10tal hapjes en de hapjes zullen ook gelijk een mini-menu doorlopen. De mensen van de 2de receptie blijven voor het avondfeest. Die receptie duurt een uurtje en ik denk dat we 3 of 4 hapjes gaan geven, maar wij geven geen soep meer id menu. Idd best niet overdrijven met hapjes voor mensen die daarna nog een hele menu moeten doorlopen. Ik zou mensen van de feestzaal beetje volgen, uiteindelijk hebben zij er het meest ervaring in.
grtjs

sofie
1-1-2009
 Meld misbruik17-3-2008 23:30:54

Hoi,
beste toekomstige bruidjes, dit zou eigenlijk een overbodige vraag moeten zijn. Tijdens jullie zoektocht naar een geschikte feestzaal moet je niet enkel en alleen kijken naar de pracht en praal die zo'n zaal uitstraalt. Je moet uiteraard rekening houden met je budget, maar voor de rest is het héél belangrijk dat je een geschikte zaal zoekt waar je u "thuis"voelt. Zodat je kan vertrouwen op de mensen die zo'n feestzaal leiden en normaal gezien er alles voor doen om jullie feest zo perfect mogelijk te laten verlopen. Het is trouwens hiervoor dat jullie betalen. Mijn advies is dus eenvoudig ; eens je gekozen hebt voor een locatie en je bent zeker van je stuk dan volg je hun aanbevelingen. Is hier trouwens reeds aangehaald, die mensen hebben daar heus ervaring mee. Ben je niet echt overtuigd, bespreek het eerst met hen samen. Mocht je dan nog niet zeker zijn, ga dan na of je wel de juiste keuze hebt gemaakt. Alvast veel succes.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info