Terug naar overzicht
ja, inderdaad, dat is zo... daarom trouw ik volgend jaar de eerste zaterdag van de paasvakantie dan kan ik nog op huwelijksreis. Hun redenering is dat je als onderwijzer genoeg kansen hebt om te trouwen en op vakantie te gaan, zonder er extra verlof voor te krijgen, en eigenlijk kan ik hen er wel gelijk in geven... ik zal die vrijdag in elk geval ook tot en met het laatste lesuur in mijn klas moeten staan als ik zaterdag trouw...
Inderdaad, dat is de realiteit.Ik trouw daarom de tweede zaterdag van juli. Dan heb ik nog een week om te "recuperen", de laatste dingen te regelen en daarna kan ik genieten en uitrusten.Misschien is je directie meegaand als je het uitlegt?Veel succes ermee!
Hey,dit klopt inderdaad.Ik trouw voor de kerk op 31 juli en ben vorig jaar reeds wettelijk getrouwd op 12 november.Niet toevallig een vakantie en een brugdag omdat we inderdaad geen verlof kunnen krijgen.Het zou normaal gezien wel mogelijk zijn om 1 dag te krijgen voor de wettelijke trouw, maar daar moet je je directie maar eens voor raadplegen, of eventueel andere instanties als die niet zo meegaand is.Groetjes, Carlo (DJ Funky)Counting down: 158 dagen
Hey Ruth!Ik stap dit jaar per 1 september in het onderwijs - én ik trouw op vrijdag 2 september. Ik hoop stilletjes dat ze mij die eerste dag van het schooljaar nog zullen gunnen, maar ik vrees ervoor... Zeker als ik de andere reacties hier zo lees!Voor mij zal het dus zijn: donderdag les geven, vrijdag trouwen en maandag terug voor de klas.NeleD-day over 175 dagen
hey,bij mij en mijn vriend is het ook zo wat hetzelfde mijn vriend zen getuige is nl ook leraar en nu hebben we serieus aanvragen en ettelijke telefoontjes naar die school gedaan mijn vriend zen getuigen ook en na lang vragen en aandringen mag hij toch een dag vrijaf nemen.groetjes sarah 17/06/2005