Nu Online
Momenteel zijn er 245 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouw vele vroeger als feest wat nu???

19-3-2008 16:54:37
zou iemand mij kunnen helpen ik trouw de 2de augustus 2008 en wij trouwen gwn voor de wet
wij trouwen om 10 uur maar ons fees is pas savonds
nu ons probleem als de familie komt vanaf 10 u zitte we daar eigenlijk de hele dag mee
hoe kunnen we ze eigenlijk duidelijk maken dat ze beter alleen naar het feest komen dan de hele dag nog is bij ons rond te lopen waar eigenlijk niet te zien is??
als iemand iets weet
cynhialovesyns@hotmail.com

cynthia
2-8-2008
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 1037

vanessa
20-6-2008
 Meld misbruik19-3-2008 17:02:06

hallo
ik had ook eerst dat probleem, nu trouw ik maar om 4u dus kunnen we na de trouw direct naar feestzaal voor een receptie en erna feest, in de voormiddag gaan we foto's nemen in gent met de limo, zo hebben we een hele dag voor ons

gr

Annelies
20-7-2008
 Meld misbruik19-3-2008 17:37:04

misschien kan je er een kleine receptie tussen doen... met belegde broodjes. lekker ontspannend en gezellig

Annelies
20-7-2008
 Meld misbruik19-3-2008 17:37:18

misschien kan je er een kleine receptie tussen doen... met belegde broodjes. lekker ontspannend en gezellig

Annelies
20-7-2008
 Meld misbruik19-3-2008 17:37:32

Sandra
30-8-2008
 Meld misbruik19-3-2008 18:26:47

hoi , wij hebben dat probleem ook. Wij trouwen om 13h voor de kerk en ons feest begint ook pas om 19h30. Wij geven tussendoor gewoon een kleine receptie thuis voor diegenen die meegegaan zijn naar het gemeentehuis en de kerk. Waarschijnlijk zullen dit gewoon de getuigen, ouders, meter/peter en grootouders zijn. Groetjes Sandra

iris
30-8-2008
 Meld misbruik19-3-2008 18:58:26

Hier ook wel hetzelfde probleem. We trouwen om 3 uur. We dachten eerst van gewoon op de uitnodiging te schrijven dat ze uitgenodigt zijn op het feest dat begint om 20:00h. En niks vermelden welk uur we trouwen. Zoveel mensen kunnen toch niet in het gemeentehuis. Familie die dan toch komt en niet terug naar huis kan, laten we bij ons thuis een stukje taart en een tasje koffie drinken, samen met onze ouders.

iris
30-8-2008
 Meld misbruik19-3-2008 18:58:39

Hier ook wel hetzelfde probleem. We trouwen om 3 uur. We dachten eerst van gewoon op de uitnodiging te schrijven dat ze uitgenodigt zijn op het feest dat begint om 20:00h. En niks vermelden welk uur we trouwen. Zoveel mensen kunnen toch niet in het gemeentehuis. Familie die dan toch komt en niet terug naar huis kan, laten we bij ons thuis een stukje taart en een tasje koffie drinken, samen met onze ouders.

Veronique
3-5-2008
 Meld misbruik19-3-2008 21:15:18

Hallo,

is dit echt jouw zorg? Wij zijn zowat de laatsten van onze vrienden die trouwen, en wij hebben al eens een middagje geshopt in Antwerpen, bij andere vrienden een dagje op de heide gewandeld, of nog eens, bij mijn zus in haar huis gaan 'rondhangen'... We waren telkens met een man of acht à tien om de tijd op te vullen, en je doet het voor je vrienden hé!

Eén koppel vrienden had een trouwwebsite met een rubriek 'dingen die je tussendoor kan doen' (en dat was niét in de buurt van hun trouw),

en één vriendin zei gewoon, toen we bevestigden en vroegen of we rijst mochten gooien aan het stadhuis: je moet niet naar het stadhuis komen hoor, 's avonds is oké voor ons (en we zijn dan ook niet geweest...)

Ik denk dat je voor jezelf moet uitmaken of je veel volk in het stadhuis wil: zo ja, dan kan je altijd zeggen, als mensen bellen om te bevestigen: 'rijst gooien mag', zo nee, dan is er toch zeker geen probleem?...

Niets van aantrekken, de meeste mensen verwachten geen receptie/hapje/wat dan ook hoor

Succes ermee
Vero

Karen
13-9-2008
 Meld misbruik20-3-2008 8:08:48

Hey Cynthia,

Nog niemand van mijn familie- of kennissenkring heeft ooit iets georganiseerd voor de genodigden tussen het huwelijk zelf en het feest. Meestal gingen wij gewoon terug naar huis, nog even rusten, make-up bijwerken, lezen, kleinigheidje eten, ... en dan naar de feestzaal. Wat de mensen die ver wonen betreft: er zijn overal cafeetjes en restaurantjes waar je tussendoortjes kan eten, he, en elk dorp heeft winkels die open zijn op zaterdag (als je op een zaterdag trouwt) ... Ze trekken hun plan wel.

Nog veel plezier met de voorbereidingen!

Groetjes,
Karen
13/9/2008

lisa
5-7-2008
 Meld misbruik20-3-2008 17:18:04

Hey,

Wij trouwen om 12u in het gemeentehuis. Wij hadden hetzelfde probleem. Plots kwamen we op het idee om het feest al in de namiddag te beginnen.
Iedereen wordt om 13.30u verwacht in de feestzaal. Dan volgt de aperitief en het diner. Met daarna een dansfeest (de dj zal reeds in de late namiddag aanwezig zijn). En voor diegene die het 's avonds lang volhouden voorzien we nog een hapje. Ik denk dat we zo meer zullen genieten van onze dag.

Groetjes

Kimberly
31-5-2008
 Meld misbruik20-3-2008 19:04:02

Hey Cynthia

Wij trouwen om 11 uur en ons avondfeest begint om 18:30. Voor de suite (getuigen, ouders, broers en zussen, meters en peters) hebben wij 's middags een maaltijd voorzien en ook een activiteit om de namiddag op te vullen. De rest van de familie die naar het stadhuis wil komen, moet zijn plan zien te trekken tot 's avonds. Wij kiezen voor een 'gevulde' namiddag omdat een deel van de familie van ver moet komen en we zien ze niet dikwijls, we maken dus van de gelegenheid gebruik om nog eens met iedereen goed bij te praten.

Kimberly
31-05-08

Nathalie
6-6-2008
 Meld misbruik21-3-2008 14:49:31

Hey

Wij trouwen om 15.30uur. We hebben 2 minibusjes gehuurd voor de suite en ons, na het stadhuis gaan we met die busjes op locatie fotos trekken en zorgt mijn moeder voor een picknick ter plaatse. Tegen 7 uur savonds zijn we dan op de feestzaal om de rest van de gasten te verwelkomen.

cynthia
2-8-2008
 Meld misbruik22-3-2008 15:14:05

danku voor de reacties ik zal er eens met mijn vriend over spreken danku e

cynthia
2-8-2008
 Meld misbruik22-3-2008 15:14:20

danku voor de reacties ik zal er eens met mijn vriend over spreken danku e

Michaëla
8-8-2008
 Meld misbruik24-3-2008 15:35:43

Wij trouwen op donderdag 7/08 voor de wet, daarna gaan we gewoon met de getuigen en naaste familie iets gaan eten. Op 8/08 is het kerkelijk huwelijk gepland om 15u.
We hebben ongeveer gerekend op een groot uutje en tegen dat we dan bij de feestzaal arriveren zou het rond 17u moeten draaien.
Dan nog even make-up bijwerken enzo en rond 17u30 beginnen we met de receptie. Misschien een beetje vroeg, maar dan sluit alles vlot aaneen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info