TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
sarah
17-5-2008
|
19-3-2008 19:14:44
het kan nog erger... op mijn trouw komt er iemand in haar EIGEN TROUWKLEDIJ.. weliswaar met een andere rok.. maar toch..
|
|
Els
|
19-3-2008 19:24:51
Hey!
Amai... dat zou ik ook erg vinden... Hadden jullie op voorhand de kledij besproken???
Heb je een goeie band met haar? Anders moet je het eens proberen te bespreken...
Ik zou écht niet in je schoenen willen staan!
Veel succes ermee!
Groetjes, Els
www.elsenphilip.bruiloftsite.nl
|
|
kimberly
14-6-2008
|
19-3-2008 19:57:32
Niet te geloven!Ik zou mij toch niet laten doen hoor! Zou haar dat toch eens vriendelijke mededelen dat jij dit niet graag hebt! Is toch geen zicht ook!!! Alleen de bruid is in het wit! Vind dit héél erg voor je!Heb ook zo'n lastige schoonmama op andere punten!
groetjes xXx
|
|
Veronique
3-5-2008
|
19-3-2008 21:05:49
Aiaiai, daar zou ik ook niet mee lachen... Heb je al gereageerd tegen haar of weet je het van iemand anders hoe haar kleren eruitzien? Als je dat kan, moet je het misschien zelf zeggen dat wit op je trouwdag toch de kleur van de bruid is (mode of niet). Anders: je verloofde als tussenpersoon gebruiken misschien?
Succes, ik zou er werk van maken zodat ze het nog kan gaan ruilen...
Vero
|
|
camilla
19-7-2008
|
20-3-2008 0:01:21
hoi
dacht da het mijne dan al erg was maar das nog pak erger. succes ermee voor het te proberen veranderen bij mij is het niet gelukt.
greetz milla
|
|
Karen
13-9-2008
|
20-3-2008 8:02:34
Hey Sofie!
Ik begrijp dat je het irritant vindt, ik zou er ook helemaal niet mee kunnen lachen! Als je het haar niet kunt uitleggen en als ze niet van kledij wilt veranderen, denk dan gewoon dat zij zich belachelijk gaat maken door haar kledij, dus de enige die ze echt schade gaat berokkenen is haarzelf. Ik weet dat het geen echte troost is, maar ik zou proberen om het me niet te hard aan te trekken en gewoon te genieten van jouw dag! Want wie er nu ook nog in het wit is, het is en blijft jouw huwelijk!
Groetjes, Karen 13/9/2008
|
|
Marie
13-6-2009
|
20-3-2008 8:12:52
Inderdaad, zij maakt zich zo echt belachelijk. Ik heb het aan het stadhuis ook eens gezien dat een getuige in het wit was. Idereen stond daar naar te kijken... tot er plots 'nog' een bruid naar buiten kwam. Echt genant vond ik dat.
Misschien kan je het aan je schoonmoeder duidelijk maken door iets te zeggen in de trant van "ja, als jij al in het wit bent, dan moet ik misschien mijn trouwkleed gaan omwisselen voor een rood, hoe gaat men anders zien dat ik de bruid ben?". Ik zou haar proberen te overtuigen een ander kleur vestje erbij te dragen.
Eigenlijk zou je verloofde haar moeten aanpakken. Maar dat zal wel wishfull thinking zijn, zeker, de meeste mannen kennende...
Groetjes, en hopelijk kom je er nog uit.
|
|
J
19-4-2008
|
20-3-2008 8:39:38
Ja, als haar rok een print heeft, met ze misschien een vestje zoeken in de kleur van die print... Want nu gaat ze wel erg wit zijn... Zou het ook niet zo leuk vinden. Mijn ma heeft ook een wit vestje, maar mijn kleed is niet echt wit, dus dan maakt het niet echt uit! Veel succes en zeg het haar, anders ga je je op de dag zelf ambetant voelen...
|
|
Ellen
21-6-2008
|
20-3-2008 8:44:06
Hey Sofie
alles hangt er natuurlijk vanaf hoe wit dat wit is hé... In een volledig lang wit (of zelfs cocktail) wit kleed komen vind ik ook absoluut not done. In dit geval heeft de rok blijkbaar een print, daar zou ik geen probleem mee hebben... Zou het niet helpen als ze een vestje neemt in het lichtbruin van haar rok, dan is het geheel al minder wit... Gisteren zag ik zelf een heel mooi ensemble hangen voor mijn mama. het was een witte broek met een grijs met witte top en een grijs met wit vestje. Ik vond dit geweldig mooi en zou er geen probleem mee hebben als zij dit zou dragen, juist omdat het niet volledig wit is...
Groetjes Ellen 21-06-08
|
|
Vi
7-6-2008
|
20-3-2008 9:02:17
Hey Sofie,
Probeer het van je af te zetten? Wij hebben een klassiek huwelijk van kop tot teen. Maar heb mezelf voorgenomen om mij daar niet druk in te maken. Komen er mensen in't wit, in't jeans... maakt voor mij niets uit. En geloof mij, je wordt daar rustiger/gelukkiger van. Ik wil zoveel mogelijk genieten van mijn feest en zo min mogelijk op te boeien. Probeer het ! x
|
|
Liesbeth
17-5-2008
|
20-3-2008 10:24:22
hey Sofie,
Dit is een situatie waarvan mijn haren ook zouden rechtkomen! ik mag er niet aan denken! Maar weet ze dat je er problemen mee hebt? Misschien ziet zij hier geen graten in en denkt ze helemaal niet zoals jij denkt. Ik zou het haar wel eens zeggen, anders ga je er u alleen lastig in maken. Misschien begrijpt ze je wel en beseft ze wat ze doet en hoe zwaar jij daaraan tilt? Ik heb van in het begin gezegd, niemand volledig in het wit. Degene die het dan toch doet, getuigt alleen van weinig respect. Mocht ze niet van kledij willen veranderen, dan kan je je er enkel bij neerleggen. Weet dat jij sowieso de prinses zal zijn die dag, ook al draagt zij wit!
Hopelijk komen jullie eruit!
Groetjes Liesbeth 17 mei 2008
|
|
Daphne
19-7-2008
|
20-3-2008 10:31:57
hey,
vind het verschrikkelijk voor jou, ik zou proberen met haar te praten, misschien eens samen op zoek gaan naar een ander vestje.
ik vreesde eveneens het ergste voor de kledij van de dames in de suite en ik ben met iedereen mee hun kleren gaan kopen, als een belachelijke waakhond. bij was het mijn eigen moeder die in de winkel volledig over de streep ging, gelukkig zag de verkoopster dat het verkeerd liep en zei die dat mijn moeder bepaalde kleren echt niet kon aandoen. het zou mijn dag zijn en ze zou echt niet meer mogen opvallen dan ikzelf. het heeft me enkele dagen een vies gezicht opgeleverd, maar intussen is ze bijgedraaid (ze heeft trouwens een prachtig kleed, maar geen lange sleep die ze weliswaar in rood kleed wilde hebben, maar toch)
nog veel succes en laat ze op geen enkele manier je dag verpesten, het is jou dag en als ze onnozel wil doen, zullen alle mensen dat zien, moet je maar denken
|
|
Sofie
|
20-3-2008 13:44:48
Hallo allemaal,
ben al blij dat jullie mij begrijpen en dat mijn reactie dus niet abnormaal is. Ik heb absoluut geen goede band met mijn schoonma, mijn verloofde heeft trouwens ook geen goede band met zijn moeder. Eigenlijk komt het erop neer dat met haar niet te praten valt. Zij zegt: het is beige, geen wit. Voila, einde discussie. Ik ben inderdaad ook van de overtuiging dat zij zich gewoon belachelijk maakt en hopelijk ziet ze er met haar blond haar en wit vel uit als een melkfles in haar witte kleren :-) Ik weet het misschien een beetje gemeen van mij, maar ze moet maar wat meer respect hebben voor de bruid.
Groetjes,
Sofie
|
|
sandra
22-9-2007
|
20-3-2008 18:26:34
misschien "per ongeluk" een glas rode wijn knoeien op het feest ;-)
|
|
Evelien
|
21-3-2008 13:34:30
Aan zoiets verwacht ik me eerlijk gezegd ook, zeker aangezien je dan zegt dat je er geen goeie band mee hebt. Da's bij mij namelijk ook zo. Het enige waar ik op hoop is dat ze wel weer persé iets blauw/turkoois erbij zal willen hebben aangezien ze er toch van overtuigd is dat dat haar toch zo ontzettend mooi staat met haar geblondeerd haar en haar blauwe ogen.
Als het je dat waard is zou ik toch eens overwegen om een ober (die zwijgen wel want da's hun job) of iemand die je echt kan vertrouwen te vragen om eens 'onhandig' te zijn met de rode wijn of met cola of fruitsap ofzo.
Maar Sofie, wa VI zegt is absoluut waar, probeer het van je af te zetten. uiteindelijk, aanwezig zijn ze toch, daar kan je niet van onnderuit. Al heb ik het zelf ook moeilijk om deze goeie raad op te volgen...
Sterkte!
|
|
Nathalie
6-6-2008
|
21-3-2008 14:44:07
Hey Sofie,
Vreselijk he die schoonmoeders. Ze schijnen het echt niet te snappen waar t uiteindelijk om draait. Ik heb er ook zo eentje waarmee we al negen maanden, sinds de geboorte van onze zoon, mee in de clinch liggen. Gelukkig wordt ze dan ook niet uitgenodigd op onze mooiste dag!
|
|
Evelien
|
21-3-2008 14:57:10
Wel Nathalie, dan heb je heel veel geluk. Ik kan zo wel een 6tal mensen verzinnen die ik eigenlijk die dag liever compleet niet zie. Heb zelfs al gedacht dat we beter voor een vrijdag hadden gekozen, wegens school :-) Dit zou echter ook voor andere mensen een probleem hebben opgeleverd, die ik er dan wel bij wil! Ik heb me echter al ferm 'uitgeleefd' bij de tafelschikking en raad eens :-) alle vervelende mensen, die ik liever niet wil zien, zitten aan dezelfde tafel. Dat zal wellicht nog vonkjes geven maar we hebben het heel goed beredeneerd en kunnen een goeie verklaring geven voor het waarom. Maar als ik kon kiezen, dan had ik ze gewoon niet gevraagd.
het enige waar ik me nu nog beetje aan verwacht is een 'onverwachte' zwangerschap (niet van mij hé!) om langs die weg dan toch verzekerd te zijn van alle aandacht. Is er zo geen anti-schoonmoeder/schoonzussen clubje? :-)
|
|
Sofie
|
21-3-2008 18:53:35
Ooooh Evelien,
Als er zo een antischoonmoeder en antischoonzus clubje bestaat, sluit ik me direct aan. Want mijn schoonzus is eigenlijk een perfecte kopie van haar moeder. Die kan haar misschien een trouwkleed kopen om als getuige van mijn verloofde op te treden. Dan zou het plaatje helemaal compleet zijn ...
Tof hee :-)
|
|
Evelien
|
21-3-2008 22:05:57
Doen zoals ik: enkel getuigen en ouders in de suite, broers en zussen niet! (kan je altijd doen onder het mom van kostenbesparing, zoveel minder auto's nodig!) Wat ze dan aan heeft kan me eerlijk gezegd geen zier schelen!
Als je dat clubje opricht, let me know :-)! Ik kijk alweer uit naar het paasweekend, verplichte trip die kant uit en ws een massa op- en aanmerkingen. Maar ach, maandag is het alweer voorbij!!
|
|
Evelien
|
21-3-2008 22:07:48
Oh, ik zie nu pas dat zij getuige is? Pech dan! Anders, goeie oplossing. Ik heb dan toch nog het geluk dat mijn vriend zijn beste vriend gekozen heeft!
|
|
Sofie
|
22-3-2008 12:42:43
Hey Evelien,
Ik begrijp je helemaal ivm dat paasweekend. Wij kunnen zondag ook weer naar daar trekken en dan een hele namiddag met zijn ma en zijn zus opgeschept zitten... En dan kan de commentaar weer beginnen over mijn job, over het huis dat we willen kopen, ...
Mijn vriend wou ook zijn beste vriend vragen als getuige, maar durfde niet. Dan zou er een bom ontploft zijn denk ik :-)
Groetjes,
Sofie
|
|
sarah
17-5-2008
|
23-3-2008 8:58:28
eigenlijk is dit echt grappig... maar ik ben al bang dat ik binnen 20 jaar zelf zo'n schoonmoeder ben EIIKESSSS
Ik heb zelf ook een HELE SPECIALE schoonmoeder.. je kan er alles aan vragen hoor, maar ze is discussie-ziek..
als je zegt dat dreft beter wast dan iets anders dan heb je het aan uw broek.. dan wordt ze vuurrood en gaat urenlang in discussie.. de schoondochters zijn altijd leugenaars. (voor vb waspoeder, kneipp, of andere onzin)
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|