Nu Online
Momenteel zijn er 490 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoe gescheiden ouders vermelden?

22-3-2008 11:07:32
Hallo, mijn ouders zijn pas een paar jaar terug gescheiden, vader heeft nieuwe partner, mama niet. Is allemaal zo pijnlijk, dat we dit liever niet nog eens extra in de verf zetten op onze uitnodigingen. Ik had er aan gedacht om iets in de trant van "naam bruid" en "naam bruidegom" trouwen...
samen met onze ouders en grootouders nodigen we u graag uit....enz,
en onderaan de brief enkel ons adres te vermelden,
nu maakte ik de bedenking, dat op die manier nergens de namen van onze ouders vermeld staan en dit misschien bij sommige mensen verwaring kan veroorzaken. Ik denk hierbij aan verre familie of collega's van mijn ouders en schoonouders die wij enkel van naam kennen. Ik stel me voor dat het zou kunnen gebeuren dat zij niet goed weten om welke trouw het gaat en bij hen enkel een belletje zou kunnen gaan rinkelen indien ze de namen van onze (schoon) ouders vermeld zouden zien staan.
Heeft iemand een oplossing voor ditzelfde of vergelijkbaar proleem? Ik dacht er heel even aan om na "samen met onze ouder" dan eventueel gewoon de namen van de 4 ouders op te sommen, na elkaar zonder meer. Dus "samen met onze ouders: meneer x, mevrouw a, meneer y en mevrouw b... maar weet niet of dit niet wat raar zou overkomen...

Hoe doen jullie dat met het verwittigen van komst of afwezigheid op het feest? Enkel telefoon of gegevens van koppel( dus ons) vermelden?

Pffff is echt niet evident vind ik!!

Hopelijk weet iemand raad, alle tips zijn meer dan welkom
alvast dank!!

Barbara
12-7-2008
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 1356

Caroline
1-8-2008
 Meld misbruik22-3-2008 12:03:02

Hoi Barbara,

Mijn ouders zijn ook (op een heel pijnlijke manier) gescheiden. Een echte klassieke aankondiging, waarbij de ouders bovenaan staan en zij het huwelijk aankondigen van hun kinderen, is niet echt aangewezen als je ouders gescheiden zijn, vind ik, dan staan de ouders helemaal bovenaan en dan valt het wel echt allemaal op. Wij hebben ervoor gekozen om zelf de aankondiging te doen en onze ouders wel te vermelden, zij verdienen vind ik toch hun plaats en hen niet vermelden kan inderdaad verwarring veroorzaken, en ik vond ook dat je de ouders van uw partner niet moet 'straffen' omdat je eigen ouders gescheiden zijn. Als je je ouders niet vermeldt, om verwarring te vermijden, zet je bij je adresje best uw namen nog eens mét familienaam zodat iedereen weet over wie het gaat.

Bij ons is de structuur als volgt:

(voornaam bruid) & (voornaam bruidegom)

Trouwen op zaterdag 7 juni 2008.

Graag nodigen wij U uit op de huwelijksviering om 16.00 uur in de
(plaats misviering)

Samen met onze ouders:
Voornaam Naam moeder bruid Bv Petra Peeters
Voornaam Naam vader bruid Bv. Wim Jansens
(Eventueel,als je vriendin bruidegom vermeldt, indien niet hertrouwd: Wim Jansens en Gerda Peeters)
Voornaam en voornaam achternaam papa bruidegom-achternaam mama bruidegom Bv. André en Betty Spitaels-Claessens

De beslissing om de nieuwe vriendin van papa te vermelden ligt bij jou. In mijn geval heb ik de vriendin van mijn papa wel vermeld, hoewel ze niet hertrouwd zijn en zelfs nog niet samenwonen omwille van nog inwonende zonen van de vriendin van mijn papa, maar ze zijn ondertussen wel 5 jaar samen en dat is gewoon een kei leuk mens, dus ik vind dat zij ook haar plaats verdient, hoewel het zou kunnen dat mijn mama liever anders zou zien, ik weet het eigenlijk niet. Maar je moet doen waar je je zelf het beste bij voelt, het is jouw trouw. Veel succes meid!!

Caroline
07.06.08

KATLEEN
26-7-2008
 Meld misbruik22-3-2008 12:07:17

Kim,

mijn ouders zijn sinds kort ook gescheiden.
Ik denk van het zo te doen:

De Heer ... (opa bruid)
De Heer en Mevrouw ....(oma en opa bruid)
De Heer ... (papa bruid) en Mevrouw ... (mama bruid)
kondigen het huwelijk aan van hun kleindochter en dochter Katleen met Jongeheer ....

(onderaan gaan we 4 adressen noteren: adressen van beide ouders van bruid, ons adres, adres van ouders bruidegom)

Voor het verwittigen gaan we ons adres, telefoonnummer en nieuw mailadres noteren.

Nog veel succes met de voorbereidingen gewenst.

groetjes Katleen

KATLEEN
26-7-2008
 Meld misbruik22-3-2008 12:12:33

Barbara, zie nu dat ik verkeerde naam gebruikte.

vanessa
20-6-2008
 Meld misbruik22-3-2008 15:57:13

hallo

ik zet de vermelding er niet bij van"samen met onze ouders" niet iedereen doet dat. ze kijken toch niet naar me om dus gun ik het hen niet

groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info