Nu Online
Momenteel zijn er 667 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

zie het even niet meer zitten

25-3-2008 11:21:11
Dag mede bruidjes,
Ik zie het even helemaal niet meer zitten. Wij trouwen op 12/09/2008 en zijn druk bezig met de voorbereidingen. Iedereen leeft erg met ons mee, maar sommigen iet te veel naar mijn idee. Mijn vriend zegt dat ik van een mug een olifant maak, maar ik stoor me d'r aan. Het zit als volgt. Ik ben een Nederlandse en mijn vriend is Belg. Het volledige feest krijgen we van mijn schoonvader en zijn vriendin, wat ik erg op prijs stel aangezien we het financieel lastig hebben momenteel. We hebben toen gezegd dat we traditie's niet noemen en gebruiken. Aangezien het dus in Nederland erg anders aan toe gaat. Maar zijn vriendin is iemand die alles volgens de etiketten doet. Ik ben absoluut niet zo, ook niet zo opgevoed en mijn vriend ook niet. Maar iedere keer als "we" het over de trouw hebben komen die de kop op steken. Ook met binnen gaan van het stadhuis. Er wordt niet gevraagd hoe wij dat zien, er wordt van uit gegaan dat wij het doen zoals zij dat ziet. Wij willen met z'n tweeën naar binnen met ons petekindje, de rest is al binnen. Nu zei zij dat haar dochter met mijn vriend z'n broer naar binnen moet als hij geen vriendin heeft. Maar als ze dat zo gaan doen, hoe moet dan mijn schoonmoeder naar binnen zij is namelijk vrijgezel. Er werd niks aan mij gevraagd(ik zat erbij). Er werd precies gepraat of ik er niet bij was. Ik durfde niks te zeggen omdat we tijdens het samenstellen van het feest ookal wat woorden hadden. Toen we thuis waren heb ik het wel tegen mijn vriend gezegd en die zei "als dat toch zo algemeen gedaan wordt..." En dan voel ik mij dus helemaal alleen. En nu heb ik af en toe zin om het allemaal af te blazen en allen maar te trouwen en that's it.

Ik vraag me dus nu af of mijn vriend gelijk heeft en dat ik me dus aanstel.

Kimberley

Kimberley
12-9-2008
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 462

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik25-3-2008 11:25:57

hey Kimberley!

Dat is idd een heel ambetant iets hé, het is altijd moeilijk om de mening van degene die betaalt te laten linksliggen, maar uiteindelijk blijft het wel jullie trouwen.
Als jij je er niet makkelijk bij voelt en het liever anders ziet, zou ik dat gewoon voorzichtig zeggen. uiteindelijk ben jij het die van je trouw moet genieten in de eerste plaats.
Ik hoop dat ze naar je luisteren en zich wat aanpassen! en mochten ze het niet doen, tracht het dan zo veel mogelijk te minimaliseren en kijk naar de positieve dingen van die dag!
Veel succes!

Ingrid
20-9-2008
 Meld misbruik25-3-2008 11:53:11

Lastig heh, vooral als het gevoelig ligt met de financiën. Toch moet je er wat van zeggen, want het is wel jullie dag uiteindelijk. En als je dingen gaat zuitten opkroppen en je naarbate de dag dichterbij komt meer gestressed raakt is er ook de kans dat je uit je slof schiet en dingen helemaal verkeerd opgevat gaan worden.

Ik zou eerst overleggen met je verloofde en ervoor zorgen dat jullie op en lijn zitten. Wat is echt belangrijk, waar wil je wel op comprimeren enzo, en vraag dat jij op de belanrijke punten achter (en voor!) je staat mocht er een discussie punje zijn.

Nodig dan vader en vriendin uit voor een etentje of drankje en heb het er over, en leg voor hoe jullie je voelen. Als volwassen mensen moet er toch wel onderling begrip op te brengen zijn en niemand is gebaat bij een ongelukkige bruid.

Het is misschien heel goed mogelijk dat de vriendin onbewust issues heeft over haar relatie met je verloofde, haar vriend/zijn vader en daardoor nu moeilijk doet met jou. Waarschinlijk is het helemaal niet persoonlijk en vind ze je een hele lieve meid, maar probeert nu de een trouwerij in elkaar te draaien die ze zelf zou willen?

Hoe begrijpelijk mischien ook in dit geval zal ze zich moeten schikken naar jullie wensen. De gift moet daar zoveel mogelijk los van staan, dat apprecieren jullie natuurlijk maar nogmaals het is jullie dag.

Een idee kan zijn om haar hulp juist te vragen bij bepaalde zaken, op die manier voelt ze zich ook belangrijk en betrokken. Maar vraag haar te respecteren dat jullie het misschien niet altijd eens zijn en dat je wel wat concessies kan doen, maar dat bepaalde dingen op jullie manier gedaan zullen worden.

Ik hoop dat je eruit komt. De voorberiedingen moeten ook leuk zijn en op de dag zelf wil je blijde gezichten alom. Ik denk dat duidelijkheid gewoon nodig is zodat je je eiegn grenzen aangeeft en niet aldoor voelt dat je oppoffert vor een ander. Niet doen, niet met je trouwen, gewoon op een redelijke manier duidelijk maken wat je grenzen zijn, dat kan ook op een lieve begripvolle manier, maar je bent echt niet bruidzilla omdat je dingen wat anders wil dan haar.

Ik wens jullie alle plezier geniet van je dag. Ook van harte met jullei voornemen om samen oud te worden, en dat te vieren op jullie manier mat al die mensen van wie je houd ok je haan. Want daar gaat het om, toch?

Liefs,
Ingrid

Ines
3-10-2008
 Meld misbruik25-3-2008 13:51:17

Hoi Kimberley,

Aan de datum te zien bij jij de Kimberley die haar bruidsboeket heeft besteld bij Cinfleur, klopt dat?

Nou ja, maakt niet uit.
Wilde maar reageren op jouw verhaal. Je moet in ieder geval duidelijk laten merken dat je de bemoeienissen van de vriendin van je schoonvader (want het is per slot van rekening niet eens je schoonmoeder) niet zomaar slikt.

Maar zoals Ingrid al aanhaalde: zorg dan op zijn minst dat je verloofde aan jouw kant staat, allez, 't is te zeggen dat jullie op zijn minst hetzelfde ervan denken. Want als hij het niet met je eens is, dan heb je een probleem, vrees ik.

Kan kloppen ook wat Ingrid zei, dat die vriendin van je schoonvader in feite 'haar' ideale bruiloft aan het plannen is en eigenlijk heeft zij zich eigenlijk niet te moeien. En jouw schoonmoeder mag toch met haar eigen zoon naar binnen, da's toch evident. Haar dochter heeft daar (sorry dat ik het zo cru verwoord) in feite zelfs niets te zoeken.

En het feit dat jij Nederlandse bent, zou er eigenlijk ook al niets mee te maken mogen hebben. Trouwens, als jij nu eens een hele leuke gewoonte uit Nederland wil gebruiken, dan is dat toch leuk: lekker multicultureel haha!

Je niet van de wijs laten brengen hoor, gewoon rustig jou idee zeggen. Misschien kan je je schoonvader er eens apart over aanspreken? Of denkt die hetzelfde als zijn vriendin?

In ieder geval, veel geluk!
Groetjes
Ines
3/10/2008

Rik

Meld misbruik25-3-2008 14:43:42

Als jij al die etiquette niet ziet zitten, dan vind ik persoonlijk dat je dit duidelijk moet zeggen. Wie betaalt doet eigenlijk hier niet terzake.
Ik krijg ergens het idee, dat jij 'zwijgt voor de rust'...en dat de andere partij assertiever is dan jij.
Met het geven van een mening, wil dit niet betekenen dat dit automatisch tot een discussie of ruzie moet leiden. Zeg hoe jij het vindt en wilt, en ga "niet" in op de argumenten die zullen volgen, antwoord steeds met hoe jij het wilt...niets meer. bv: "ok, maar toch wil ik...".

Je staat blijkbaar wel een beetje alleen in deze kwestie blijkt. Om je slag thuis te halen, zul je er moeten voor zorgen dat je samen met je vriend op één lijn zit. Probeer hem eerst te overtuigen.
Indien je je leven wilt laten overheersen door geld, vrees ik dat je altijd ongelukkig zult zijn.
Geld is belangrijk, maar vrijheid moet als eerste centraal staan in je leven, vind ik.
Bedenk tevens, dit leven is binnen enkele jaartjes ten einde, wacht er niet mee.

Inge
14-7-2009
 Meld misbruik25-3-2008 21:14:00

Laat je niet doen, probeer inderdaad je vriend mee te krijgen en breng het ter sprake zodra je je schoonvader en zijn vriendin terug ziet.
Bij ons zal er ook nog zoiets gebeuren vrees ik. Met als verschil dat ik de helft betaal van onze trouw en mijn schoonouders de andere helft. Mijn schoonmoeder is nu al bezig over hoe zij alles ziet (oa wie met wie moet binnen komen enz) maar ik heb haar er nog niet veel praat op gegeven aangezien het nog zo lang is...
Veel succes!

Kimberley
12-9-2008
 Meld misbruik26-3-2008 10:33:37

hey,

Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Ik dacht echt dat ik van een mug een serieuze olifant aan het maken was(hij was precies iets kleiner :) )
Ik weet dat ik niet echt assertief ben, zou het misschien wel wat meer moeten worden. Het is ook niet zo dat zij alles betalen. Het is alleen de locatie en het eten en drinken, dus de goede helft. De rest betalen wij of mijn ouders. Die vinden samen met mijn schoonmoeder dat wij het moeten doen zoals wij dat willen. Vandaar ook dat ik me zo druk maakten. En ik ga zeker met m'n ventje alles op schrijven hoe wij het willen en dan geen gezever erover.

@Ines Ja ik ben die Kimberley

Bedankt!!

Kimberley
www.gertenkimberley.bruiloftsite.nl

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...