Nu Online
Momenteel zijn er 652 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ouders vermelden op uitnodiging

27-3-2008 23:37:52
Hallo,

We zijn volop bezig met de keuze van onze uitnodigingen. In de boeken die we gehaald hebben, staan er een paar hele leuke, maar vaak van die kleine, maw weinig plaats voor andere dingen dan het nodige.
Wat dan met de vermelding van de beide ouders? Wordt dit nog gedaan?

Graag jullie advies.

Gr,An

An
28-6-2008
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 2138

Anneleen
1-1-2020
 Meld misbruik28-3-2008 0:19:32

bij ons betalen de ouders een deel van ons feest. Dus vonden wij het maar normaal dat ze op onze uitnodiging vermeld zijn. Maar we spreken wel niet van de hr en mevr... kondigen het huwelijk aan van ... met ...

We hebben gewoon onder de uitnodiging voor de kerk de namen van onze ouders vermeld.

OP het kaartje voor receptie en avondfeest staat er dan wel
X en Y
nodigen u, samen met hun ouders uit op het avondfeest, receptie ....

groetjes

vanessa
20-6-2008
 Meld misbruik28-3-2008 7:16:20

hallo

ik vermeld de ouders er niet op omdat die van mij toch niet komen, mijn vriend zijn ouders hebben ook een deel betaald , maar het ging raar zijn om alleen die te vermelden

gr

Kimberly
31-5-2008
 Meld misbruik28-3-2008 7:37:18

Hey An

Wij hebben ervoor gekozen om onze ouders wel te vermelden, wel in de stijl van: delen mee in de vreugde. Dus geen echte aankondiging.

Kimberly
31-05-08

sarah
18-7-2008
 Meld misbruik28-3-2008 8:12:30

Bij ons worden ze ook niet vermeld,omdat mijn ouders niet aanwezig zullen zijn,mijn schoonouders hadden er totaal geen probleem mee dat we ouders niet zouden vermelden,ook al betalen zij mee.

Grtz sarah

Sarah
26-4-2008
 Meld misbruik28-3-2008 8:43:28

Bij ons staan zowel ouders als grootouders vermeld, maar niet in de tradionele vorm. Gewoon zo. Onze trotse ouders en grootouders: en dan hun namen. Onze ouders betalen mee in het trouwfeest en ook heel wat vrienden van hen komen. Dan vind ik het maar normaal dat zij erbij staan. De grootouders staan erbij voor de eer en ook een beetje uit traditie die sterk leeft in de familie. Je mag de kracht daarvan niet onderschatten. Ik denk dat alles afhangt van jullie familie en gezinssituatie of je ze erbij vermeldt of niet. Succes!

Ilse

Meld misbruik28-3-2008 9:09:49

Hey,

Aangezien mijn papa reeds overleden is, hebben wij ervoor gekozen om de ouders niet met naam op de uitnodiging te vermelden (anders moet ik een kruisje zetten achter zijn naam en dat vind ik raar. En wat met mijn mama haar huidige vriend dan?!)
We zetten wel: samen met onze ouders nodigen wij U graag uit...

bij de drukker zeiden ze dat tegenwoordig de keuze vrij is om ouders (en mss grootouders) te vermelden.

Veel succes
Ilse

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik28-3-2008 10:18:47

Hey,

Bij ons staan de ouders ook vermeld op de uitnodiging. Ze betalen wel niet mee, zeggen zij toch. Maar als je alles goed bekijkt, steunen ze ons financieel eigenlijk voor een stukje. Nu, wij willen dat ze vermeld staan op de uitnodiging omdat ze eigenlijk wel trots zijn dat we de stap zetten.

De vermelding gebeurt alsvolgt:

Tekstje in de rechter bovenhoek

Gerlinde en Frederik
trouwen op 2 augustus om Y in de kerk van X.
We zouden het fijn vinden indien u erbij kon zijn.

Onze ouders:
Dhr. en mevr. ouders bruid
Dhr. en mevr. ouders bruidegom

Op de kleine kaartjes staat er enkel:

Gerlinde en Frederik
nodigen u uit naar het ...

De ouders staan daar niet op vermeld, omdat zijn ouders geen ruzie willen met de buren.
De buren nodigen wij immers niet uit omdat we er weinig contact is, maar zijn ouders zijn in het verleden wel uitgenodigd geweest naar de receptie van het huwelijk van één van hun kinderen.
Als de ouders niet vermeld staan, dan is het duidelijk dat het wij zijn die uitnodigen en niet de ouders. Je weet immers nooit of de buren zo'n kaartje in handen krijgen of niet.

Groeten en veel succes,

Gerlinde

inge
1-8-2008
 Meld misbruik28-3-2008 10:27:36

Hallo,
Wij hebben onze ouders ook niet vermeld,want mijn ouders zijn uit elkaar.
Ik had geen plaats om 3 adressen te drukken. Ik heb wel opgezet samen met onze ouders nodigen we jullie uit op het avondfeest ter gelegenheid van ons huwelijk.
Mijn uitnodigingen zijn bestelt en gemaakt door CartaRosa.be,ze zijn prachtig.
Groetjes 01/08/08

Dany
24-5-2008
 Meld misbruik28-3-2008 11:35:41

Mijn vriendin's ouders zijn gescheiden en ik heb toch beslist om alel ouders erop te vermelden... Aangezien ik de kaart zelf heb ontworpen kon ik natuurlijk alle richtingen uit qua schikking... Ik neem aan dat wanneer je een kaart uit een boek kiest die vrijheid veel minder is...

Dany
24-5-2008
 Meld misbruik28-3-2008 11:35:44

Mijn vriendin's ouders zijn gescheiden en ik heb toch beslist om alel ouders erop te vermelden... Aangezien ik de kaart zelf heb ontworpen kon ik natuurlijk alle richtingen uit qua schikking... Ik neem aan dat wanneer je een kaart uit een boek kiest die vrijheid veel minder is...

Inge
14-7-2009
 Meld misbruik28-3-2008 15:50:53

Ik denk dat wij ook gewoon gaan vermelden:
onze gelukkige ouders: ....
want mijn schoonouders betalen de helft maar mijn ouders betalen niets, dus vind ik dat mijn vriend zijn ouders er zowiezo op moeten staan, maar we kunnen er moeilijk de mijne niet op zetten...

Lieselot
5-7-2008
 Meld misbruik28-3-2008 17:06:08

Bij ons is het een "klassieke" uitnodiging beginnend met de nog levende grootouders en vervolgens onze ouders te vermelden bovenaan op de trouwbrief. Mijn ouders links bovenaan; mijn partner zijn ouders rechts bovenaan. In het midden staan dan onze namen en waar en wanneer we trouwen.

Op de aparte kaartjes voor uitnodiging op receptie of avondfeest staan de namen van de beide moeders vermeld. De moeders nodigen eigelijk uit op het trouwfeest van hun kinderen (volgens de "etiquette" ;-))
Nu ja, ik vond het ook goed zo aangezien onze ouders alles betalen..

Veel succes!

Liesbeth
1-1-2008
 Meld misbruik28-3-2008 19:54:30

Aangezien wij al samenwonen en onze trouw volledig zelf willen betalen, hebben wij de ouders niet bij op onze kaart staan.

sara
28-6-2008
 Meld misbruik1-4-2008 15:08:28

Wij hebben erop gezet:
"Onze ouders delen mee in de vreugde: " en dan de namen van onze ouders. Juist boven onze adresgegevens. Wij financieren onze bruiloft zelf, maar ik vond toch dat zij erop vermeld mochten worden.

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik25-8-2009 9:41:47

Niet dat ik rancuneus ben ofzo, maar ben niet van plan ze er op te zetten, wij financieren alles zelf, denk ook niet dat de hulp enorm groot gaat zijn die we aan hen hebben qua voorbereidingen, etc.. (niet financiële zaken). Zou dan ook wat hypocriet zijn naar mijn gevoel dat zij mensen zouden uitnodigen voor een feest waarvoor ze niets gedaan hebben. Klink best cru zo, maar kan me niet goed verwoorden.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info