Nu Online
Momenteel zijn er 223 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

schoonouders

  28-3-2008 13:44:15
Bij je ventje krijg je uiteraard schoonouders die je niet te kiezen hebt. Ben ik de enige die het niet goed kan vinden met mijn schoonouders? Mijn vriend vindt zijn ouders alles. Wij hebben met ons 2 de huwelijksdag gepland en hij ging akkoord met alles. Na een bezoekje aan zijn ouders, vindt hij dat we bepaalde dingen anders moeten doen omdat zijn mama dat zegt. En als ik dat niet wil, vindt hij dat ik dwars wil liggen en zijn mama probeer te op te winden. Wie moet hier nog mee leven??

iris
30-8-2008
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 979


kimberly
14-6-2008
 Meld misbruik28-3-2008 13:53:44

Ik heb ook héél moeilijke schoonouders. Heb 1 voordeel dat mijn ventje samen met mij iets beslist daar niet op terug komt als zijn ouders er commentaar op hebben. maar je moet hem wel duidelijk maken, Hij trouwt met JOUW!! niet met zijn moeder.

Hopelijk komen jullie er nog uit!

groetjes



Evelien

 Meld misbruik28-3-2008 16:06:17

Oei, join the club meisje! Kijk hier maar eens rond, een goeie week geleden stond er een soortgelijk topic!
Denk dat degene in de andere situatie dun gezaaid zijn. Al moet ik zeggen dat ik van mijn schoonvader echt niet kan klagen. Van andere schoon-... echter des te meer... Maar gelukkig is mijn ventje ook niet echt zo makkelijk te beïnvloeden.



d
7-9-2008
 Meld misbruik28-3-2008 16:13:48

hey

hier nog iemand en het zal het niet op verbeteren zeker als je nog kindjes zal krijgen ook.mijn schoonouders zijn gescheiden en met mijn schoonvader alles ok maar met die schoonmoedere we hebben er heel veel ruzie over gehad maar mijn man heeft er nu wel mee gebroken tis mss niet schoon dat ik het zeg maar ben blij dat ik ervanaf ben.sta op je strepen want als ze zien dat het lukt dan blijven ze het doen.

grtjs en veel sukses



iris
30-8-2008
 Meld misbruik28-3-2008 16:48:16

Ben toch al blij om te horen dat ik niet de enige ben. Ik snap mijn ventje ook wel, hij wil geen ruzie met zijn ouders. Maar als je een andere mening hebt als hun, heb je al ruzie. Hij is dus zo opgegroeid om altijd de zelfde mening te hebben, terwijl ik vroeger in mijn puberjaren wel eens klinkende ruzie had met mijn ouders. Ik en mijn ouders hebben nu ook een goede relatie, waar ieders mening telt.



Rik

 Meld misbruik28-3-2008 17:30:54

Ik denk dat je nog veel zo'n situaties zul hebben.
Maar daarom moet je geen ruzie hebben...namelijk dat ligt volledig in je eigen handen.
Zeg en doe wat je uiteindelijk wil...maar speel "het spel van de discussie" niet. Eens je daaraan meedoet, heb je trammelant.
Zeg en doe je mening, en dan..."stop"...mondje toe. Je begrijpt wel dat anderen je er toe zullen verleiden door: je uit te dagen, zich boos te maken, door te dreigen, weet ik veel wat nog.
Voet bij stuk houden en nergens op ingaan.
Veel discipline en succes gewenst.



veerle
1-2-2009
 Meld misbruik29-3-2008 11:19:58

Bij ons ook dezelfde situatie.

Ik heb mijn schoonouders el graag, maar alles at de papa zegt is voor mijn verloofde ' geeldig', ook al brak hij bij mij hetzelfde idee af...
Mijn schoonmoeder was zelfs al aan het stressen dat we haar toch niet met haar rug naar bepaalde familieleden toe ging zetten, want dan ging ze de hele avond overstuur zijn...

Veel op uw tanden bijten, ergernis ni te veel laten zien, en hopen dat je stilaan uw ideeën toch doorgedreeven krijgt...

Succes!



Eva
14-6-2008
 Meld misbruik29-3-2008 13:21:53

Amai zeg, hier ook al. Voor de fam. heb ik eten om 16.00 voor de fam. Voor de avondgasten wou ik alleen maar dessert voorzien. Maar dat was niet goed genoeg voor mijn schoonmoeder want dan zou "zij" zich rotschamen voor de hele zaal. Dus om de lieve vrede in huis te houden hebben we nu toch maar hapjes gezorgd. Erg he! en das dan mijn huwelijk. Amai merci.



Kimberley
12-9-2008
 Meld misbruik30-3-2008 11:58:24

Hey hier nog iemand met dat "probleem". Alleen is het bij mij niet mijn schoonmoeder of-vader maar de vriendin van mijn schoonvader. Nu heb ik met mijn ventje afgesproken, dat we alles gaan opschrijven zoals wij dat zien en willen. En hier wordt dan niet meer over gediscussieerd. We gaan hen zeggen hoe wij het willen en daar moeten zij zich maar naar schikken. Is zij het er niet mee eens dan moet ze zelf maar gaan trouwen en het op haar mannier doen.


Groetjes
Kimberley
12/09/2008



Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik31-3-2008 13:56:49

moeders zullen denk ik altijd wat de dingen naar hun hand willen zetten en je bepaalde richtingen uitduwen.
De mijne doet dat ook en de zijn minder, maar toch nog.
Er je niet te druk in maken en uiteindelijk doen wat je zelf vindt dat goed is.
Naar de ouders luisteren kan soms positieve dingen teweeg brengen ook , waar je totaal niet aan gedacht hebt.
In ieder geval: doen wat je zelf graag wil is uiteindelijk wel de boodschap


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...