Nu Online
Momenteel zijn er 501 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwjurk op vliegtuig

29-3-2008 9:53:58
Hello iedereen,

mijn verloofde is van Nieuw-Zeeland en ik heb het geluk om dus 2 keer een feest te mogen geven en 2 keer mijn jurk te mogen dragen. Een keertje hier in België en een keertje in Nieuw-Zeeland.

Nu het enige waar ik mee in de knoop zit is dat ik niet goed weet hoe mijn jurk mee te nemen op het vliegtuig. Ik wil hem niet echt inchecken, want stel dat mijn bagage verloren geraakt (we hebben een stop over in Londen, Singapore, Auckland en dan Christchurch voor we in Wanaka toekomen).

Het lastige is nu dat zo'n jurk best wel groot en onhandig is om de hele tijd mee te nemen en pas ook niet zo in zo'n kastje boven je hoofd... Dus wat moet ik doen????

(we trouwen hier over een weekje, op de 5e en vertrekken de 6de naar daar om de 12de te trouwen)

sira
5-4-2008
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 1429

sarah
18-7-2008
 Meld misbruik29-3-2008 10:02:12

Hey,ik denk dat je beter zo snel mogelijk met je reisagent contact opneemt ,of met de luchtvaart maatschappij,die zullen wel een oplossing hebben.mss kan je hem in de cockpit laten hangen,heb ik hier nogal gehoord.

Veel succes alvast
grtz sarah

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik29-3-2008 11:34:26

ik heb naar qathay pacific gebeld en daar mocht het niet mee in de handbagage..

Cathy
24-5-2008
 Meld misbruik29-3-2008 11:37:46

Of misschien kunnen ze het aan de kapstok in 1ste klas hangen... Best idd contact opnemen met de reisagent!

SUcces

Cathy
24/05/2008

An
28-6-2008
 Meld misbruik29-3-2008 12:46:42

Hey Sira,

Laat je me aub weten welke oplossing je gevonden hebt? Ik wil dolgraag mijn jurk meenemen op huwelijksreis om daar ook nog een leuke fotoreportage te laten maken. Ik had er eigenlijk nog niet bij stilgestaan hoe ik ze zou moeten vervoeren ...

Mijn e-mail: somersa@hotmail.com
Wij trouwen pas 28-06-2008, dus je hebt nog effe tijd om het me te laten weten, regel maar eerst jullie huwelijk!
Veel succes!
Geniet ervan. Leuk, zo twee keer trouwen.

Gr, An

sira
5-4-2008
 Meld misbruik29-3-2008 14:06:49

Hey An,

ik zal je zeker laten weten wat ik gedaan heb.
Heb geprobeerd om Air New Zealand te contacteren. Wij vliegen met hen, geboekt over het internet, dus geen reisagent.

Heb dan een mail gestuurd naar hen en zij zeiden het in te checken, maar dat wil ik echt liever niet.

Wat ik ga doen is uiteindelijk mijn jurk gewoon meenemen naar de check in. Als ze het dan echt niet toestaan, mijn pa vragen (die ons gaat afzetten op zaventem) om de extra koffer uit de auto te nemen en ze dus apart in een koffer stoppen en mee inchecken. Hoop dat dat niet nodig gaat zijn, maar vrees dat het toch zo gaat moeten...

Soetkin
26-4-2008
 Meld misbruik29-3-2008 21:39:01

Hallo Sira,

Misschien kan je deze link eens raadplegen
http://www.trouwshop.com/_forum/forum_posts.asp?TID=209...

Is een onderwerp op het forum van trouwshop.com specifiek over trouwjurk die meegaat op het vliegtuig.

Hopelijk ben je er iets mee!

Soetkin
26 april 2008

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik30-3-2008 10:34:39

het is per maatschappij verschillend. je zou dus alle maatschappijen waarmee je vliegt moeten contacteren. Als er 1 moeilijk doet heb je pech..

Bij mij deed qathay pacific al moeilijk, dus ik moet zowiezo een koffer extra gaan voorzien.

Lobke
6-7-2007
 Meld misbruik30-3-2008 12:44:07

Hallo,

Ikzelf heb nooit navraag gedaan en mijn trouwjurk gewoon in handbagage meegenomen. Mijn jurk, mijn man zijn kostuum en alle schoenen en accessoires pasten perfect in een valiesje voor de handbagage. Ik heb nooit navraag gedaan bij de maatschappij en heb geen enkel probleem ondervonden. Bij aankomst direct mijn jurk uitgehangen en ze was perfect om tegen het einde van de week terug aan te trekken.

Veel succes ermee!!
Lobke.

Inge
17-8-2008
 Meld misbruik30-3-2008 19:59:40

Beste Sira,

Ik zit dus met exact hetzelfde probleem. Net zoals jij vier ik ook 2 keer feest. Ik trouw eerst in India (17 augustus 2008) en heb mij dus ook al veel zorgen gemaakt over mijn kleed. Eerst dacht ik eraan om het als handbagage mee te nemen en eventueel eerst vragen of het kon worden opgehangen, zoniet het in de valies steken. Maar toen ik er in de winkel over begon, zei die mevrouw dat ik het beter mee de laadruimte laat ingaan, omdat je het dan in een grotere valies kan steken. Dus nu denk ik eraan van 1 valies , (zo'n platieken van samsonite), te nemen voor enkel mijn trouwkleed. Dan steek ik het erin zoals ik het meekrijg van de winkel en plooi ik het in de helft.

Heb jij ondertussen al een oplossing gevonden?

Groetjes

Lore
5-7-2008
 Meld misbruik31-3-2008 12:12:44

Hoi,

Een vriendin van mij heeft dit ook moeten doen. Ik weet niet precies met welke maatschappij ze vloog (ik denk: Air France) en ze hebben gewoon haar jurk vooraan in het vliegtuig bij de stewardessen gehouden. het was verpakt in een grote housse met kapstok. D e jurk is al allerlaaste op het vliegtuig gekomen, zodat het niemand stoorde bij het instappen.

Ik zou het zeker en vast ook in handbagage meenemen, want als ze ergens verloren gaat, ben je ze kwijt.

Groetjes,

Lore

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info