TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Ann
6-12-2008
|
30-3-2008 15:20:23
Hoi Lieselot,
Ik zit met hetzelfde probleem. Wij zitten met 5 op een bureau maar ik wil eigenlijk maar 1 collega vragen en dat ga ik ook doen denk ik. Bij de andere heb ik er gewoon geen behoefte aan dat ze er zijn. Ik laat in hun plaats liever nog wat andere vrienden komen. Je moet denken, het is uw dag, jij betaalt voor hun!
Veel succes
|
|
katrien
8-11-2008
|
30-3-2008 15:24:16
Hallo
Ik vraag alle collega's met partner op de receptie. Mijn tweelingszus is vijf jaar geleden getrouwd en werkt op hetzelfde werk als mij, en heeft toen alle collega's naar het feest gevraagd. Intussen zijn daar al een heel aantal nieuwe mensen bijgekomen en zie ik het (zeker financieel) niet zitten om iedereen te vragen op het avondfeest. De helft van de genodigden zouden anders mensen van mijn werk zijn, en dat is nu ook niet de bedoeling. Ik vermoed dat velen nu ook denken dat zij zullen uitgenodigd worden op het avondfeest...omdat ze bij mijn zus ook uitgenodigd waren... Wat ik wel niet ga doen is de helft wel en de helft niet uitnodigen. Met een aantal collega's doe ik het ook goed na werktijd, maar ik heb hen al uitgelegd dat ik hen niet uitnodig op het avondfeest om reacties van anderen te vermijden. Wij trekken er een rechte lijn in, ofwel wel op avondfeest ofwel niet op avondfeest.
Katrien
|
|
Ilse
|
30-3-2008 17:01:39
Hey,
Ik heb ook zo van die collega's die veronderstellen dat ze naar de feest gaan mogen komen...Maar niets in minder waar: ik nodig mijn collega's met partner uit op de receptie. Enja, ééntje komt naar de feest ook, omdat zij een vriendin geworden is. Ik heb er eigelijk niet echt over getwijfeld: Het is ONZE feest en WIJ moeten het die avond leuk vinden! het is niet omdat je nu ergens werkt, dat je daar binnen een jaar nog werkt.... Dus nodig je uit wie je wil (maar wat familie betreft gaan dit niet op, volgens mij).
Veel succes Ilse
|
|
An
28-6-2008
|
30-3-2008 19:55:58
Hallo,
Ik vraag al mijn rechtstreekse collega's met partner op het avondfeest, de collega's waar ik minder contact mee heb, mogen naar de receptie komen. Mijn verloofde kiest er voor al zijn collega's voor de receptie te vragen omdat hij voor iedereen hetzelfde wil. Hij vindt niet dat hij het kan maken sommige te vragen voor het avondfeest en andere enkel voor de receptie. Het is uiteraard jullie feest, maar vergeet niet dat je daarna ook nog een leven hebt en bepaalde mensen nog onder ogen moet durven komen, zonder dat je met een vervelend schuldgevoel zit. Mensen waar je niet zo'n goed contact mee heb, gaan waarschijnlijk toch bedanken voor het feest of vroeg naar huis zodat je je van hen niets moet aantrekken.
Veel succes nog. Gr, An
|
|
karolien
31-5-2008
|
30-3-2008 23:10:09
ik heb ook lang nagedacht over de kwestie collega's. ik vraag enkel diegene waar ik buiten het werk ook goed mee overeen kom, en dat zijn er 7 van de 20. Iedereen uitnodigen uit beleefdheid zag ik niet zitten, want als ze dan nog eens allemaal met partner komen, zou dat al de helft van onze gasten zijn. en reacties achteraf, daar trek ik me niets van aan! Diegene die opmerkingen gaan geven zijn diegene die waarschijnlijk nu ook al volop achter m'n rug roddelen, dus veel verschil maakt dat dan niet! :) Ik zou gewoon doen wat je zelf wil. Commentaar zul je toch altijd krijgen, er zijn nu eenmaal mensen die nooit tevreden zijn.
|
|
els
28-6-2008
|
31-3-2008 10:01:34
Hey, Ik heb zo'n 180 collega's dus is het niet evident een keuze te maken. Ik heb er een twintigtal waar ik heel goed mee opschiet uitgenodigd voor het avondfeest, een twintigtal voor de receptie en dan heb ik een algemene uitnodiging uitgehangen op het werk om na de plechtigheid op het stadhuis een glas te komen drinken. Zo is toch iedereen uitgenodigd en moet niemand zich buitengesloten voelen!
|
|
Sandra
30-8-2008
|
31-3-2008 11:38:42
Omdat ik in een klein bedrijf werk, heb ik het iets gemakkelijker: alle collega's worden uitgenodigd met partner (dat zijn er slechts 6 dus met partner 12). Mijn aanstaande heeft dan wel problemen: wie wel en wie niet op het avondfeest. Uiteindelijk zal hij ook enkel de collega's met wie hij goed overeenkomt op het werk, vragen op het avondfeest. De rest op de receptie. Als hij dat niet zo doet, kost het gewoon te veel. Hij zal waarschijnlijk ook wel reacties krijgen, maar daar zal hij zich niets van aantrekken en desnoods tegen die mensen zeggen dat hij er uiteindelijk voor gekozen heeft een klein avondfeest te houden met enkel heel goede vrienden en familie. By the way, ik heb eigenlijk ook een probleem: mijn peter heeft 2 vriendinnen !? En een van die vriendinnen wordt als zijn 'officiële' vriendin aanzien, en neemt hij naar alle feesten mee (iedereen kent haar als zijnde zijn enige vriendin). Nu moet het toch wel lukken dat wij absoluut niet met haar overweg kunnen en veel liever zijn ander vriendin hebben. Wel we hebben ervoor gekozen zijn ander vriendin uit te nodigen. Het is verdorie ons feest en ik heb geen zin om zijn officiële vriendin uit te nodigen. Als ik ze zie, zeg ik gewoon dat ik mijn huwelijk in heel intieme sfeer gevierd heb! Mijn peter zal de keuze hebben: ofwel zijn vriendin meenemen die we graag hebben, ofwel alleen komen... Klinkt hard, maar we willen het niet anders. Ze heeft ons te veel 'gekwetst' en ik kan haar absoluut geen tante noemen. Veel succes nog! Ik hoop dat je eruit geraakt, maar vergeet vooral niet dat het jouw feest is!
|
|
Liesbeth
17-5-2008
|
31-3-2008 13:53:09
je kan nooit voor iedereen goed doen, dus moet je zien dat je zelf vooral gelukkig bent. Dat je mensen op je receptie vraagt omdat je er niet rond kunt, ok dat duur hoogstens twee uur. Maar op je feest vraag je best enkel mensen die je er echt bij wil! Ik vraag mijn collega's voor de receptie. Mijn vriend ook, alleen 1 collega komt naar het feest omdat dat ondertussen samen met haar partner echte vrienden geworden zijn.
|
|
Diane
16-5-2009
|
31-3-2008 14:49:28
Hallo, wij hebben enkel collega's uitgenodigd waar we privé ook mee omgaan. Voor de andere "goede collega's" doen we een mini feestje achteraf (gewoon met sandwiches, chips...)in een zaaltje op het werk. Ze willen ook graag dat we dan in onze trouwoutfit komen, dus dat is nog een extra kans om het kleedje nog eens aan te doen... en hopen zo geen "problemen" onder de collegas te scheppen. Groetjes, Diane 17 mei 08
|
|
|
|
Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart.
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Toffe kaarten, die hartjes raken
in Herentals |
Originele trouwkaarten van CartaRosa
in Brasschaat |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires
in torhout |
|