TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Nancy
10-5-2008
|
31-3-2008 2:48:32
hallo Marlies
Ik heb oorspronkelijk ook gevraagd dat de suite in het lang zou zijn. Maar ik denk dat je dat niet kan opleggen. Van mijn grootmoeders verwacht ik dit ook niet, ik ben al heel blij dat ze zich in het nieuw steken (zoals ze het zelf noemen :-) ) en op die leeftijd zullen ze wel weten wat het beste bij hun past. Zolang ze er maar feestelijk uitzien, ben ik blij. Mijn schoonzus heeft trouwens een kleedje net onder de knie gekocht, het is wel een heel mooi suitekleedje en omdat zij heel groot is staat ze niet zo goed met lange kleren vindt ze. Dat vind ik ook ok - ze zal er prachtig mee staan en dan heb ik dat liever dan dat ze iets minder mooi aan heeft, waar ze zich niet op haar gemak mee voelt, enkel om in het lang te zijn.
Groetjes Nancy
|
|
sarah
17-5-2008
|
31-3-2008 7:42:21
als je wil dat iedereen een fijne dag heeft, dan zou ik hen gewoon laten aandoen wat ze willen. Toch zeker als er al mensen zich afvragen waarom ze moeten investeren in suite kledij. Deze discussie is hier al meermaals gevoerd, misschien dat je eens kan terug zoeken onder de topics kledij ofzo. groetjes
|
|
Anneleen
1-1-2020
|
31-3-2008 10:20:15
Bij ons werd er niets op gelegd, geen suite kledij en zo. Ik vind dat zonde van het geld. Dus iedereen doet aan waarbij hij zich goed voelt. En ik moet zeggen dat ze allemaal heel mooie dingen gekozen hebben, die heel feestelijk zijn en die ze nadien nog gewoon kunnen doordragen. Ik heb het zo wat moeilijk met de mensen dingen opleggen, en dan andere die daar weer moeilijk over doen. er zijn veel ergere dingen in het leven dan je druk te maken over die schoonmoeder die dat niet wilt dragen, of die schoonzus die nu net weer niet in het lang wilt... eindeloze discusies. Komaan mensen, waarmee zijn we soms bezig...
Waarschijnlijk haal ik hiermee nu dingen op mijn nek, maar het kan me allemaal niet schelen. IK weet wel dat de mensen in mijn suite allemaal gelukkig zijn omdat ze kleren mogen aandoen waarin ze zich goed voelen.
groetjes
|
|
Lien
30-8-2008
|
31-3-2008 12:11:06
Ik wil ook niets opleggen aan de suite. Iedereen draagt wat hij wil en beslist zelf hoeveel geld ze er aan uitgeven. Ik hoop alleen dat iedereen er feestelijk zal uitzien.
Mvg, Lien 30/08/08
|
|
Diane
16-5-2009
|
31-3-2008 14:39:49
Bij ons doet iedereen in de suite aan wat hij zelf wil. Ik wil niet dat de mensen speciaal voor ons suite kledij kopen, die ze waarschijnlijk achteraf nooit meer aandoen. Diane - 17 mei 08
|
|
evy
1-3-2009
|
31-3-2008 14:48:23
Ook hier geen verplichtingen. Iedereen mag dragen wat hij/zij wil. Ik ben er zeker van dat iedereen er stralend zal uitzien.
Groetjes Evy 01-08-2008
|
|
Karen
13-9-2008
|
31-3-2008 15:16:16
Hey Marlies,
Als je echt wilt dat iedereen een fijne dag heeft, leg dan niets op ... De enige kleren waar ik iets over te zeggen ga hebben, zijn de kleedjes van mijn zussen (zij gaan mijn bruidsmeisjes zijn). En het enige wat ik wil, is dat die kleedjes bij elkaar passen (allebei in het kort of allebei in het lang en niet de een met mouwen en de andere zonder, bijvoorbeeld). Voor de rest: I couldn't care less ...
Groetjes, Karen 13/9/2008
|
|
Karolien
23-5-2010
|
31-3-2008 17:07:46
Hey,
wij hebben onze suite ook gevraagd 'in t lang' te gaan, en de dames met hoed, heren in jacquet (goedkoper dan allemaal een kostuum moeten kopen!). Aangezien het enkel gaat om de ouders en de zussen, vind ik dat geen probleem. Ik ga wel niet moeilijk doen als ze met een feestelijke broek afkomen.
In alles zijn er prijsklassen, zo ook in suitekledij, dus zo prijzig hoeft dat niet noodzakelijk te zijn! Wil ik toch even kwijt, want het is alsof diegene die dat graag zouden hebben, iets gruwelijks vragen. Wat niet zo is, het is onze dag, en sommigen vinden dat niet nodig, en anderen dromen daar al een hele leven van... Bij deze is mijn hart gelucht ;-)
Persoonlijk vind ik niet dat oma's in t lang moeten gaan, is niet echt meer voor hun leeftijd vind ik persoonlijk. Die zou ik hun ding laten doen, ze zullen zich sowieso wel optutten voor de trouw van hun kleindochter, wees daar maar zeker van. En denk dat niemand daar problemen van zal maken.
Groetjes, Karolien.
|
|
Ellen
11-7-2009
|
1-4-2008 9:49:44
De trouw van mijn schoonzus binnenkort is ook in het lang, en voor elk budget is er een oplossing. De zoektocht met alle schoonzussen die in de suite zullen lopen ne mijn schoonmoeder verliep echt geslaagd! Zelf koos ik trouwens voor een bustier en lange rok. Bustier kan ik later voor een feest eens dragen met een lange mooie broek, rok is zo goed van model dat ik die als ik wil later nog wat kan inkorten, al zal ik die de eerste jaren in het lang 'beschikbaar' houden voor de eventuele huwelijken vn mijn broers.
Wij trouwen volgend jaar, en ook bij ons zal het lang zijn! Geeft persoonlijk ook meer cachet vinden wij. Heren zullen een gewoon kostuum huren, dus niet met hoed en dergelijke, past niet in de stijl van ons huwelijk, maar wel allemaal hetzelfde!
Toen wij vroegen aan de families om de suite in het lang te doen kregen we alleen maar positieve reacties!
Onze grootmoeders lopen niet in de suite, dus zij zijn vrij om te beslissen, al ben ik er zeker van dat ze heel feestelijk gekleed zullen zijn!
Groetjes
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|