Terug naar overzicht
Dag Katrien, Bij sommigen wordt de kousenband per opbod verkocht aan de vrijgezellenman. Diegene die het meeste biedt, mag die dan met zijn mond van je been komen trekken. Andere traditie is dat de echtgenoot de kousenband erafhaalt, en dan gooit in mannelijke publiek. Diegenen die het eerst de kousenband vangt, wordt de volgende bruidegom. Wij gaan denk ik voor optie 2. Tenzij er van mijn vriend zijn kant heel veel knappe mannen zouden langskomen :-) Groetjes, Wendy 14/08/2008
Hallo,het is dikwijls ook zo dat een kousenband een blauw lintje heeft. En dat is dan de traditie, iets blauw.En een gekregen kousenband brengt geluk!Groetjes en alvast proficiat
Als je hem wil verkopen voor een extra centje kan je ook laten "bieden",als de heren bieden gaat je jurk wat omhoog,bieden de vrouwen dan gaat de jurk weer naar beneden,degene die bij het bieden aan kousenbandje komt mag het hebben,en de centjes zijn voor jullie uiteraard!!grtz sarah
Je kunt ook gewoon een kousenband dragen om je verloofde te verrassen zonder dat je er daarom iets mee doet op je feest. Al die tradities zie je toch al zo veel nie meer denk ik. Is volledig zoals je zelf wil. Ik heb mijn kousenband cadeau gekregen in de bruidswinkel, ik ga hem ook dragen omdat ik dit wel sexy vind onder de jurk en ik weet dat mijn ventje dat ook vindt; maar voor de rest gebeurt er niets mee hoor