TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Cathy
24-5-2008
|
2-4-2008 20:18:34
Wij!!! Idd nog 52 dagen te gaan, het komt kortbij hé :)
Ik denk dat het lijstje met 'to do's korter is dan met 'done' ;) Zaal, dj, fotograaf e.d zijn al een tijdje in orde. We hebben onze menu en ringen, de uitnodigingen zijn gemaakt (worden dit weekend verstuurd), vandaag hebben we een gastenboek gekocht, de kleedjes voor de bruidmeisjes zijn er, ik heb mijn juwelen en schoenen, kostuums zijn in orde, bloemen ook, huwelijksreis geregeld, vervoer ok, euhm... dat is het zo een beetje denk ik.
Moet dus nog gedaan worden: -misboekjes zijn nog niet helemaal in orde, is echt wel moeilijk, in twee talen... -huwelijkskaars kopen -mijn kleed moet nog aankomen en dan gepast worden (we hadden een niet al te lange verloving ;) ) - het draaiboek afwerken - nog de 'ondertrouw' afwerken (is een heel werk bij ons, als ge met ne buitenlander trouwt moet ge eerst verschillende documenten op verscheidene plaatsen halen en dan vanalles laten vertalen en afstempelen e.d.) - kleine dingen zoals menus drukken e.d; zijn voor de weken op voorhand. - dit weekend: mijn vrijgezelle ;)
Mss ook nog eens oefenen op ne goeie slow, want mijn verloofde is daar ni de sterkste in ;)
Zie er echt keihard naar uit! Ik kan niet wachten om mevrouw te zijn ;)
Waar trouwen jullie? Wij hebben onze trouw voor de gemeente in Lubbeek en dan kerkelijk huwelijk in Linden.
Veel succes nog!
Cathy
|
|
Geert
26-7-2008
|
2-4-2008 20:35:11
Hoi dames, er komt inderdaad heel wat bij kijken, de praktische kant valt niet te onderschatten. Wij trouwen op 26/7. Zaal, kerk, gemeente, dj, fotograaf, kostuum, bruidsjurk enzo is geregeld. Wij zoeken echter nog een goede ceremoniewagen aan betaalbare prijs. En het misboekje, daar zijn we nu mee bezig, veel werk als je 't persoonlijk wil maken. Cathy, ik trouw ook met iemand uit het buitenland, die documenten idd een soep ! Maar hoe gaan jullie het misboekje doen ? Ik denk links Pools en rechts Nederlands. Afwisselend zal er Nl en Pl gesproken worden en dat gedeelte gaan we dan in het vet drukken denk ik. Hoe pakken jullie dat aan ?
Groetjes G&A
|
|
Sophie
19-7-2008
|
2-4-2008 21:05:06
hey Freya, ik weet wat je bedoelt met stress. ik trouw vandaag over een maand. 2/2/2008 SPANNEND alles is rond bij ons enkel de bedankjes nog on elkaar steken. lekker stressen :-)
|
|
Cathy
24-5-2008
|
3-4-2008 9:04:58
@G&A: bij ons gaat de mis ook afwisselend in de twee talen zijn (Eng/Ned) dus bijvoorbeeld 1ste lezing int Engels, evangelie in Nederlands. Ik ga twee soorten misboekjes maken: int Engels en int Nederlands. Zo kunnen ze dan alles volgen in hun eigen taal.
Succes nog!
|
|
sarah
24-5-2008
|
3-4-2008 10:45:22
Hallo Freya,
Wij trouwen ook op 24/05/08, het begint echt wel te korten nu he. Wij zijn nu bezig met de uitnodigingen rond te brengen. We moeten het misboekje nog laten drukken en de cadeau`s voor de getuige, ouders en de bruidskinderen nog gaan kopen. En dan nog mijn jurk gaan passen begin Mei samen met mijn proefkapsel en make-up. 10 April moet ik naar de kapper voor mijn extensions en dan zijn we bijna klaar he. Het is echt wel spannend aan het worden nu.
Groetjes, Sarah 24/05/08
|
|
Dany
24-5-2008
|
3-4-2008 12:05:14
Wij trouwen ook op 24 mei 2008... Zo goed als alles is bij ons geregeld... Hebben net de uitnodigingen rond gestuurd en gisteren heeft de pastoor zijn zegen gegeven voro ons kerkelijk huwelijk (ook het misboekje is in orde). Ik moet enkel nog een bruidsboeket gaan kiezen voor mijn vrouwtje, zaterdag nog eens mijn kostuum gaan passen en ook het huurkostuum voor mijn getuige gaan kiezen... Volgende week komt de ceremoniemeester onze dagplanning opmaken en dan is het aftellen hé...
|
|
Dany
24-5-2008
|
3-4-2008 12:05:15
Wij trouwen ook op 24 mei 2008... Zo goed als alles is bij ons geregeld... Hebben net de uitnodigingen rond gestuurd en gisteren heeft de pastoor zijn zegen gegeven voro ons kerkelijk huwelijk (ook het misboekje is in orde). Ik moet enkel nog een bruidsboeket gaan kiezen voor mijn vrouwtje, zaterdag nog eens mijn kostuum gaan passen en ook het huurkostuum voor mijn getuige gaan kiezen... Volgende week komt de ceremoniemeester onze dagplanning opmaken en dan is het aftellen hé...
|
|
marjan
24-5-2008
|
4-4-2008 11:17:48
hallo ! wij trouwens ook op 24 mei in antwerpen. nu nog maar 50 dagen te gaan, dus plots wordt de stress wel iets groter. maar de grote lijnen liggen al vast. momenteel zijn we onze ceremonie zelf in elkaar aan't steken, en over een tweetal weken ga ik mijn trouwkleed terug passen, schoenen kopen, bruidstaart zoeken etc. Over het algemeen kan ik nog vrij kalm blijven,maar krijg ook wel schrik om dingen over het hoofd te zien.
|
|
Natacha B
|
5-4-2008 11:40:03
Bij ons is het een weekje vroeger: 16 mei.
Geregeld: - zaal, traiteur (menu) - dj - fotograaf en fotolocatie - getuigen ok - uitnodigingen ontworpen, gedrukt en verstuurd - kledij en schoenen bruidegom ok - kledij bruid gekozen, schoenen ok - trouwringen ok - stadhuis ok
Nog te doen: - proefkapsel - tweede pasbeurt - bruidsboeket - twijfels over openingsdans - gastenboek - tafelnamen printen en naamkaartjes schrijven - tafelschikking maken (en afwachten wie bevestigt) - bedankingen maken (idee en benodigdheden al ok ;))
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|