Nu Online
Momenteel zijn er 763 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

aperitiefhapjes

17-3-2005 16:16:03
Hallo,

Hebben jullie misschien nog ideetjes voor leuke aperitiefhapjes. Een collega van me zal de aperitiefhapjes maken, maar ik moet hem wel een lijst bezorgen met wat. De hapjes kunnen in de feestzaal niet verwarmd worden, dus het zullen koude hapjes moeten zijn. Zo heb ik er al een paar: witloof met garnaaltjes, kaas en mozarellabolletjes op een tandenstokertje, potjes kaas, olijfjes en nootjes (wel simpel, maar wij lusten dat zóóó graag), gevulde eitjes met tonijn en gevulde kerstomaatjes met garnaaltjes(weeral). Weten jullie nog feestelijke lekkernijtjes?

Groetjes
Valerie

Valerie
3-9-2005
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1692

Els
7-5-2005
 Meld misbruik17-3-2005 16:21:22

Hallo Valerie,

Als variatie op jouw witloof met garnaaltjes kan je ook witloof met krabsalade doen. Heel lekker! Wat ook heel lekker is, zijn fruitstokjes (allerlei stukjes fruit op een saté stokje). Deze saté stokjes kan je dan bijvoorbeeld op een halve meloen steken.

Smakelijk en veel plezier nog.

Els

nele
20-5-2006
 Meld misbruik17-3-2005 16:38:47

hey valerie,

nog een combinatie van witloof is witloof met wat kruidenkaas erin, ook heel lekker, aperitieftomaatjes gevuld met kruidenkaas, opgerolde gerookte zalm met versnipperde ajuintjes erin, komkommerschijfjes met een griekse saus,...

nog veel denkplezier

nele

Vanessa
9-9-2005
 Meld misbruik17-3-2005 16:59:37

Dag Valerie

Enkele tips:

- witloof (valt in de smaak precies) met een ansjovis in
- Een toastje met een stukje foie gras met uienconfituur
- een bolletje meloen met Ganda Ham rond
- toastje met zalmmousse

Groetjes

Vanessa

Valerie
3-9-2005
 Meld misbruik17-3-2005 17:09:17

alvast bedankt voor jullie reacties. Witloof valt inderdaad in de smaak. En het ergste dan nog is dat ik het helemaal niet lust. Maar ik vind het wel mooi om te serveren. Die komkommerschijfjes lijken me wel wat, met tzatziki. Mmmm.

xxx

Elke
11-11-2005
 Meld misbruik18-3-2005 12:04:45

Dag Valerie,

Met volgende hapjes heb ik al veel succes geboekt:

in een glaasje, lepeltje of bekertje: mengsel van gerookte forel met platte kaas, citroensap en bieslook.

Op een toastje (ik maak die zelf met toastbrood en lookolie): mengsel van paprika, ui en tomaat die je gaar stooft en laat afkoelen met bovenop een klein beetje zalmmayonaise (dat maak je gewoon door wat gerookte zalm fijn te mixen en er mayonaise onder te mengen) versieren met een beetje bieslook. Dit hapje ziet er heel leuk uit en je kan het volledig op voorhand maken.

Veel succes!

Elke

An
13-8-2005
 Meld misbruik20-3-2005 17:22:54

Hoi Valerie,
Wat ook lekker is (allez ik vind dat toch) en niet moeilijk te maken.
- Zalmrolletjes.
Nodig: wit brood in de lengte gesneden, kruidenkaas en gerookte zalm.
Je laat het wit brood in de lengte snijden, de korsten doe je er vanaf. Je besmeert een sneetje met kruidenkaas en legt er een sneetje gerookte zalm op... dichtrollen en dan in schijfjes snijden.. hmm, lekker en eenvoudig.
- kerstomaatjes en komkommer gevuld met kruidenkaas
- kaasjes & worstjes op prikkertje met druiven, zilveruitjes of augurk
Alvast veel succes en laat het smaken!
Groetjes,
An

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...