Nu Online
Momenteel zijn er 260 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

bedankingen ouders

9-4-2008 21:15:58
hallo bruidjes

wij zouden onze ouders willen bedanken op de trouwfeest, maar we hebben een probleem.
Peter zijn moeder is in november gestorven aan kanker. dus als we een bedanking doen is het moeilijk, wat logisch is, maar nu zouden we graag vooraf iets opnemen om op de feest te kunnen uitzenden.
hoe kunnen we dit het beste doen?
we hadden ook al boekjes voor de ouders gekocht, voor de moeders en de vaders; wat doen we nu met het boekje dat normaal voor mijn schoonmoeder was? moeten we het aan mijn schoonvader geven of niet geven?
ik weet het niet meer.

groetjes
sofie
12/07/08

sofie
12-7-2008
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1572

Ilse

Meld misbruik9-4-2008 21:24:33

Hey,

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Mijn vader is ook gestorven (3 jaar terug) en mijn moeder heeft een vriend nu...
Maar als ik een bedanking geef, dan kan ik dat toch moeilijk aan haar vriend geven ipv aan mijn vader... Ook als ik een tekst voorlees, hoe moet ik naar mijn vader verwijzen en toch ook mijn mama haar vriend niet verwaarlozen... T is niet gemakkelijk!
Mag ik je vragen wat de boekjes inhouden? Tekstjes?Foto's?

Sorry dat ik je niet kon helpen, maar nu weet je dat je niet alleen bent... (alhoewel ik geneigd ben GEEN boekje te voorzien voor jouw schoonmoeder...)

Veel succes
Ilse
kristofenilse.bruiloftsite.nl
nog 72 dagen!

eline
5-9-2008
 Meld misbruik10-4-2008 9:15:45

Hey,

Het klinkt misschien dom maar ik vind dat het niet is dat omdat ze lichaamlijk niet aanwezig zijn, ze die dag niet bij je kunnen zijn in gedachte,
Ik denk dat je gewoon verloofd zijn beide ouders kunt bedanken, ik denk dat ze die dag echt wel bij jullie zal zijn alleen dan niet tastbaar.
Voor het boekje weet ik het niet goed, het was voor haar bedoeld, ik denk dat ik het zelf zou houden en ergens wegbergen waar het veilig is en ik er een goed gevoel bij heb.

Doe wat jullie hart jullie ingeeft en denk niet te veel met het verstand.

Veel sterkte nog toegewenst
groetjes Eline
05/09/2008

Vi
7-6-2008
 Meld misbruik10-4-2008 10:38:57

Hey meisjes,

Ik vind jullie één voor één zeer dappere meiden. Ik heb lang met een gedachte rond gelopen maar wij gaan het uiteindelijk niet doen. Doch, moest één van mijn ouders overleden zijn geweest dan had het vast wel doorgegaan.
Ik had graag een mooie beklede stoel willen zetten op het feest. Met een mooie dikke strik geknoopt aan de rugzijde. Op de stoel strooi ik wat bloemblaadjes. Symboliek, voor de diebaren die wij door de jaren verloren hebben, dat zij op onze grote dag toch een beetje 'aanwezig' kunnen zijn.
Feel free to use this idea !
x
Vi en Tony
07/06/08

Patricia

Meld misbruik10-4-2008 14:16:02

Ik heb maar één grootouder meer en zou de drie anderen ook op de een of andere manier willen "herdenken" en iets fysieker aanwezig willen laten lijken.
Daarom zou ik van hen een foto in een mooi kadertje bij de feestzaal willen zetten, op het moment dat we iedereen ontvangen. En die dan eventueel mee de zaal in nemen als we gaan eten.

Dan zijn ze er in spirit ook bij, maar ook een beetje zichtbaar.

Ik weet niet of je dit een goed idee vind, maar ik ga het wrs zo doen.

Veel sterkte en weet dat ze er zeker bij zal zijn die dag.
Patricia
01-08-08

Ellen
12-4-2008
 Meld misbruik10-4-2008 14:54:24

Heyla

Mijn vader is vorig jaar in juni gestorven.

Ik ga tijdens de mis en ook tijdens het begin van het feest even zeggen dat ik hem enorm hard mis en dat ik hem er supergraag bij wou. Dat hij en mijn moeder bijgedragen hebben tot wat ik geworden ben. Dit gaat emotioneel worden en ik ga misschien wel tranen laten, maar iedereen zal daar wel begrip voor hebben. Dan geef ik aan mijn moeder een spiegel met daarop: Bedankt lieve ouders
Voor alle jullie zorgen
Gisteren, vandaag en morgen.
Dit is dan ook voor mijn vader.

Het lijkt ook raar, maar ik ga de dag zelf mijzelf ook "laten zien" op het kerkhof omdat ik een supergoeie band had met mijn vader en hij mij zeker willen zien had.

Dus ik laat mijn vader er niet buiten. Ik begin met hem en ga zo over naar mijn moeder en mijn schoonouders.

In de mis leest een neef van mij (die mij na aan het hard ligt) een tekst die ik geschreven heb aan mijn vader. Ik heb hem deze op voorhand laten lezen zodat hij hierop voorbereid is.

Ik hoop je een beetje te kunnen helpen hebben.

Groetjes
Ellen

Ilse

Meld misbruik11-4-2008 19:05:44

Hey, ikke nog eens,

Dat ben ik ook van plan te doen: naar het kerkhof gaan (als het weer het toelaat) en ik zou daar graag op mijn vaders'graf het bloemstuk van op het altaar gaan zetten...
Alleen zal het bloemstuk geschikt moeten zijn voor buiten, maar ik vind dit wel een goed idee...

Veel succes
Ilse

sofie
12-7-2008
 Meld misbruik11-4-2008 19:37:09

ik ga met de bloemen die aan de kerk en het gemeentehuis krijgen de volgende dag naar het kerkhof en bij iedereen een bloemetje leggen, 'smaandags vertrekken wij toch op vakantie en dan hebben we er ook niks aan.

sofie

tamara
30-3-2012
 Meld misbruik7-2-2012 14:38:11

ik zit met hetzelfde probleem, mijn vader is 8 jaar geleden overleden en mijn moeder heeft ook een nieuwe vriend. de bedanking voor onze ouders geven we niet op het feest, maar nadien. we gaan een foto van ons in onze huwelijkskleren laten uitvergroten en op doek laten zetten.
ik wil mijn vader er toch ook bijhebben op een symbolische wijze, maar weet niet precies hoe...
ik zou mij ook graag 'laten zien' op het kerkhof.
ik heb mijn bruidsboeket zelf gemaakt (met nepbloemen) en heb er nog een paar over, ik ga een kleiner boeket maken en op mijn vaders graf leggen...ik hoop dat het niet regent dan op de dag van de trouw.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...