Nu Online
Momenteel zijn er 490 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoeveel getuigen mag je hebben?

20-3-2005 8:52:12
Weet er iemand of je meer dan twee getuigen mag hebben volgens de wet? Wij zouden er graag 4 hebben, maar mag dat wel, ook voor de kerk.

Alvast bedankt.
Nathalieken

Nathalie
17-12-2005
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 801

Maïté
22-7-2005
 Meld misbruik20-3-2005 10:35:19

Wij zitten met hetzelfde probleem. We doen geen kerk, dus daar weet ik het niet, maar voor de wet mag je er slechts twee hebben (1 voor de bruid en 1 voor de bruidegom). Ik heb al van mensen gehoord die in de kerk andere getuigen nemen dan in het stadhuis. Dat is voor jou dan misschien een oplossing. Je kan het altijd nog eens proberen op het stadhuis, maar bij ons was het njet.

Veel plezier

sandy
16-7-2005
 Meld misbruik20-3-2005 11:48:19

wij hebben in totaal 3 getuigen.
Ik heb er eentje zowel voor kerk al gemeente
mijn vriend kon niet kiezen tussen zijn beste vriend en zijn broer, vandaar dat hij er 2 heeft, dwz 1 in kerk en 1 in gemeente.
denk niet dat je in de gemeente er meer dan een moogt hebben, ook in de kerk vermoed ik dat het er maar 1 mag zijn.

groetjes
Sandy

Tom
24-9-2005
 Meld misbruik20-3-2005 21:12:50

Wettelijk gezien moet je er minimum 2 en mag je er maximum 4 hebben. Dus voor op het gemeentehuis kan je je hier best aan houden. In de kerk valt dit te overleggen met de pastoor.

Emmy
4-5-2005
 Meld misbruik21-3-2005 7:22:57

Wij trouwen 04/05/2005 voor de wet en hebben daar elk een getuige en op 07/05/2005 trouwen wij voor de kerk en hebben daar elk een andere getuige. Dus in het totaal 4 getuigen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...