Terug naar overzicht
Wij zitten met hetzelfde probleem. We doen geen kerk, dus daar weet ik het niet, maar voor de wet mag je er slechts twee hebben (1 voor de bruid en 1 voor de bruidegom). Ik heb al van mensen gehoord die in de kerk andere getuigen nemen dan in het stadhuis. Dat is voor jou dan misschien een oplossing. Je kan het altijd nog eens proberen op het stadhuis, maar bij ons was het njet.Veel plezier
wij hebben in totaal 3 getuigen.Ik heb er eentje zowel voor kerk al gemeentemijn vriend kon niet kiezen tussen zijn beste vriend en zijn broer, vandaar dat hij er 2 heeft, dwz 1 in kerk en 1 in gemeente.denk niet dat je in de gemeente er meer dan een moogt hebben, ook in de kerk vermoed ik dat het er maar 1 mag zijn.groetjesSandy
Wettelijk gezien moet je er minimum 2 en mag je er maximum 4 hebben. Dus voor op het gemeentehuis kan je je hier best aan houden. In de kerk valt dit te overleggen met de pastoor.
Wij trouwen 04/05/2005 voor de wet en hebben daar elk een getuige en op 07/05/2005 trouwen wij voor de kerk en hebben daar elk een andere getuige. Dus in het totaal 4 getuigen.