Terug naar overzicht
Volgens mij is het inderdaad nog steeds zo dat één van de 2 partners zijn domicilie moet hebben in de gemeente waar je trouwt. Er is echter 1 uitzondering: als je pas verhuisd bent (max. 6 maand geleden), mag je nog in de vorige gemeente trouwen. Althans volgens de redactie van deze site. Er is nog al eens een topic hierover geweest. Kijk maar eens onder 'juridisch'. Je kan ook op de site van de stad Gent gaan kijken, waarschijnlijk staan daar ook wel de voorwaarden waaraan je moet voldoen om daar te mogen trouwen. Op de site van onze gemeente is dat toch zo.
Hoi Barbara,ik denk dat Lindsay het juiste voor geeft.Eén van de partners moet er zijn domicilie hebben (in Gent bv.).Bel anders eens naar de burgerlijke stand van je gemeente of zo???Gr. K.
Barbara,Eén van de twee kan natuurlijk ook tijdelijk z'n domicilie veranderen naar Gent.Ik wou eigenlijk ook in Brugge trouwen, maar 'k woon in Oostkamp. Dit was het antwoord dat ze me gaven in dienst bevolking.Groetjes,Liesbeth
We zijn pas verhuisd, en trouwen eind augustus. Ook wij zijn nu verplicht om voor de wet in de nieuwe gemeente te trouwen (jammer...). We hebben wel besloten om in onze vroegere woonplaats kerkelijk te huwen(uit sentiment en omdat ik het een mooi kerkje vind)
Hoi,Wij zijn eind december verhuisd en trouwen in mei. Wij wilden ook nog trouwen in onze eerste woonplaats omdat het zo allemaal al geregeld en voorzien was. Tegen ons hebben ze gezegd dat als we op het moment van de aangifte van ons huwelijk nog daar woonden we er nog mochten trouwen. We hebben ook moeten doorgeven waar we zouden wonen op het moment van de trouw en ze hebben er toch niet moeilijk over gedaan. Ik hoop maar dat ze dat ook niet gaan doen...Groetjes, Liesbeth.
Ik heb gehoord dat je, binnen de zes maanden dat je verhuisd bent, mag trouwen in je vorige woonplaats. Ik zou er toch eens achter gaan horen in je vorige woonplaats, Veel succesRebecca
Je kan je aanvraag doen in de gemeente of stad waar 1 van de 2 partners gedomicilieerd is.