Nu Online
Momenteel zijn er 560 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kosten

22-3-2005 8:47:41
Hallo,

Wij zijn van plan om in oktober 2006 te trouwen en ik begin nu al in paniek te geraken als ik bereken wat mij dat allemaal gaat kosten!!! Ik heb ongeveer 300 genodigden maar probeer hier en daar te schrappen (dit gaat moeilijk wat we hebben een grote fam).Wat is de prijs per persoon ongeveer voor een aperitief - voorgerecht - hoofdgerecht en achteraf nog eens koud/warm buffet? Wat zijn jullie ongeveer kwijt voor de drank? De bruidstaart, uitnodigen + misboekje, bloemen???

Alvast bedankt.

Tiziana
7-10-2006
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 653

sarah
17-6-2005
 Meld misbruik22-3-2005 8:51:50

hey,
ik en mijn vriend gaan trouwen in juni dit jaar en we hebben een gewone plechtigheid in de gemeente en achteraf de personen zoals onze ouders, broers, zussen en hun kinderen en onze getuigen daar gaan na we ons ja woord hebben gezegd iets gaan eten in de taverne rechtover het gemeentehuis dat word nl een koud buffet en dat kost ongeveer als voor ons we zijn met 25personen dan al 250euro maar wel is de drank in begrepen en de taart ook.
en achteraf voor het echte feest komt er ook nog eens 150man dat alles komt tesamen +onze uitnodigingen en al de rest op zo een 120.000oude bef.

Wendy
10-6-2005
 Meld misbruik22-3-2005 8:57:15

Hallo,

Ik ken dat gevoel, wij trouwen op 10 juni 2005 en wij zijn er al mee bezig sinds maart vorig jaar. Wij hebben ook zo'n grote familie, wij hebben 's avonds 310 genodigden. Wij hebben 's middags alleen de getuigen, meter en peter, ouders en de ouders van de bruidskindjes. We zijn dan met 21 grote en 4 kinderen en betalen 81 € voor de volwassenen, all in (koffie, wijnen, champagne, hapje, 4-gangenmenu, ...) 's Avonds doen we barbeque aan 13 € / persoon voor 5 stukken vlees en we moesten ongeveer 10 € de man tellen voor de drank. De bruidstaart en koffie kost bij ons 5 € / persoon. Het drukwerk kost ons ongeveer 375 € en mijn schoonmoeder en haar zussen doen de bloemen dus dat kost me maar zo'n 100 € schat ik. De misboekjes heb ik zelf gemaakt, ik druk ze ook zelf af en moet ze dan alleen nog laten inbinden, zo'n 100 €. Je maakt het eigenlijk zo duur als je wilt. Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Groetjes Wendy

Mieke
11-6-2005
 Meld misbruik22-3-2005 10:22:00

Hallo Tiziana,

Hou je vast hé. Ik denk dat wij alles samen aan zo'n 20 000 EUR komen! We zullen dan ook de dag van onze dromen beleven met alles erop en eraan. Hier is dan ook alles ingerekend: het wettelijk huwelijk, de kerk, de bloemen, de zangeres voor de plechtigheid, de cermoniewagens, de bloemen, de ceremoniemeester, de ringen, mijn juwelen, onze kledij, het drukwerk, de huwelijksreis, de fotograaf, de cameraman, de DJ, de receptie : 200 man, familie voor ganse dag : 40 man, avondfeest : 150 man. Het voordeel is natuurlijk dat wij ietswat van sponsoring krijgen, anders zou het ook wel met wat minder gekund hebben!

Veel succes,

Mieke
11/06/2005

Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik22-3-2005 10:46:11

Bij ons gaat het hele feest toch ook op zo'n 15.000 euro komen (receptie 100 pers., diner + avondfeest 60 pers., gemeentehuis + kerk, kledij, vervoer, bloemen, drukwerk, ringen, fotograaf, DJ, reis). Wij worden ook wel voor ong. de helft gesponsord, hoor. We zitten tegelijk ook nog met de bouw van ons huis. Anders hadden we ook serieus moeten inkrimpen. En nu letten we eigenlijk ook al op de prijs (buiten de feestzaal dan). Als je echt van alles het duurste en/of beste wil, kom je inderdaad makkelijk aan 20.000 euro...

Sofie
20-8-2005
 Meld misbruik22-3-2005 12:03:30

Ik heb nog geen idee wat het totaal plaatje zal zijn, maar voor het avondfeest (receptie, hoofdpla, dessert en drank achteraf) moet je toch tussen de 2000 en 2500 Bef per persoon rekenen. Wij zullen ongeveer 250 man hebben. Receptie weet ik niet meer, maar bij ons zullen het er ook 150 zijn denk ik (kennissen van de ouders...)

Drukwerk van uitnodigingen en misboekje moeten we nog doen.

Maar ik denk dat voor een gewone trouw zonder veel chique gedoe, als je alles samen rekent dat je toch rap aan 500 000 Bef zit.

Tiziana
7-10-2006
 Meld misbruik22-3-2005 12:44:18

Ok jullie zijn er in geslaagd, nu ben ik helemaal in paniek.
Ik heb dus niemand die mij sponsort en wij hebben pas een bouwgrond gekocht dus er is een flinke hap uit mijn spaargeld. Gelukkig wachten we tot na de bruiloft om te bouwen. We kunnen zolang bij mijn schoonouders inwonen ze hebben een groot huis!
We hebben al afgesproken om na de middag te trouwen en 1 avondfeest te geven voor de hele familie. De uitnodiging en misboekje is al klaar en ik was aant denken om ze zelf te printen, maar ik weet niet als dat veel goedkoper gaat uitkomen. Voor het vervoer hoef ik mij geen zorgen te maken want mijn vriend werkt bij een Audi/Volkswagen garage en zijn baas + klanten willen met plezier chauffeur spelen die dag.

Ik maak mij het meeste zorgen om het eten en de drank. Dat zijn de grootste uitgavens en daar wil ik niet op besparen.Ik wil de mensen ook iets fatsoenlijks aanbieden. Een BBQ vond ik ook wel sjiek om te doen omdat bij ons in de fam dat nog nooit is gedaan voor een trouw maar dat ziet mijn vriend niet zitten.

We zullen wel zien!!!
Alvast bedankt om mij een idee te geven. Ik denk dat ik toch maar eens bij een traiteur langs ga voor een offerte.

Els
1-4-2006
 Meld misbruik22-3-2005 13:14:39

hey,

geen paniek... wij kunnen onze kosten beperken tot een 6500 euro voor de hele dag (da's dan wel zonder huwelijksreis en fotograaf en zo hé, ook geen auto's). De uitnodigingen maken we zelf, zelfs onze trouwkaars hebben we zelf gegoten... voor de rest zitten we in een parochiezaal (echt wel gezellig hoor), we hebben een 100 man op de receptie en een 100 man op het avondfeest... we werken met een traiteur en rekenen voor het avondfeest een 25 euro per man, zonder drank. Wel doen we het zo dat we heel veel vrienden en dergelijke pas tegen het dessert laten komen, dan is het maar een 5 euro per man ongeveer, en dat scheelt flink in de kosten!!

groetjes,
Els

robben
20-5-2006
 Meld misbruik22-3-2005 15:20:19

wij trouwen mei 2006, hebben een receptie van +-200 genodigden en een avondfeest van +- 180 genodigden. Ik raam heel mijn trouwfeest op zo'n 20.000 euro. gelukkig betalen ze thuis een heel stuk! Heb jij alle 300 personen zelf uitgenodigd? Of zijn het ook relaties van je ouders? Anders kunnen zij toch betalen voor degenen die zij uitnodigen? Succes!

sandy
16-7-2005
 Meld misbruik22-3-2005 16:32:37

ja er komt heel wat bij kijken he ook finacieel.

wij hebben uiteindelijk toch ook voor een feest gekozen.
ons budget:

mijn kleren + juwelen + schoenen: 1200 euro
mijn vriend zijn kleren + schoenen: 1400 euro
fotograaf voor ganse dag: 1000 euro
dj weet ik niet van buiten
bus: 750 euro ganse dag + hostes
ceremoniemeester: 100 euro
kerk: 230 euro
wet: 49 euro
feest: aperitief met hapjes, soep warm-koudbuffet, dessertbuffet, nachtbuffet + alle dranken: 66 euro per persoon ( x 110 )
uitnodigingen schat ik 350 euro.
voila dus voorlopig al aan zo'n 12000 euro. Voor het feest worden we wel gesponserd, want anders hadden we dat nooit gedaan hoor!

nu ik da hier effe allemaal samen tel schrik ik er toch ook van hoor! maar ja je doet het maar een keer ( hopelijk ) en dan wil ik ook genieten!

sandy

Isabel
4-6-2005
 Meld misbruik22-3-2005 16:52:26

Hoi,

Toen wij vorig jaar begonnen met het bekijken van ons budget, dachten we ook om er niet mee door te gaan. Ondertussen is het maar 2 maanden meer van ons verwijderd.

Ook wij staan voor het probleem dat we helemaal niet gesponserd worden. En we verbouwen ons huis. Maar samen hebben we het een en het ander bij elkaar gespaard. Vergeet niet dat de mensen die naar jullie feest komen, jullie ook een deel sponseren. Ik weet ook wel dat die niet al je kosten kunnen dekken, maar je hebt toch een mooi potje samen.
Ik ben er gewoon vanuit gegaan dat iedereen die komt naar ons feest (er is geen aparte receptie) iets van van 30€ geeft. Er zijn er die meer geven en er zijn er die minder geven. Als je die som maakt, zie je het al beter zitten hoor.

Je komt er wel. Geloof me maar.
Isabel

Tiziana
7-10-2006
 Meld misbruik23-3-2005 8:18:57

Mijn schoonmoeder heeft mij gezegd dat ze het eten+drank van haar deel vd fam zelf gaat betalen.Daar ben ik heel blij mee want zij zijn met de meerderheid. Mijn kant vd fam+vrienden is max 70 pers, de rest (+-230 pers) is voor haar.
Bij mijn 70 uitgenodigden zijn ook vrienden van mijn ouders maar dat betaal ik zelf omdat mijn ouders ook geholpen hebben bij de aankoop vd bouwgrond.

Gisteren ben ik bij de AVA gaan kijken voor papier om de misboekje/uitnodiginen zelf te maken en voor 100 boekjes kom ik uit op 100 Euro zonder de inkt. De uitnodigingen voor 125 stuks zit ik op 150 Euro zonder inkt. Is dat veel? En hoeveel ben je ongeveer kwijt? Ik heb 5 kleine foto's in sepia vanvoor en de tekst gewoon in zwart.

De pastoor vraagt 200 Euro bij ons
Gemeente weet ik nog niet
De ringen = 600 Euro voor beiden.
Fotograaf = 1100 Euro
Filmpje = 500 Euro
DJ = 125 Euro huur apparatuur (een vriend draait voor ons)
Bedankjes =
uitgenodigden = +- 4 Euro/st
getuigen = 100 Euro/st
Bloemen = +- 250 Euro
Zaal = 250 Euro
Traiteur/drank = ???
Kleed wil ik niet te duur maken, ik denk een max 1500 Euro.
Dan heb je nog zonnebank, nagels, ontharen!!!

We zien wel.
Maar zoals jullie al zeggen, de meeste gasten geven geld en daar willen we mee op huwelijksreis en de rest zal wel voor ons huisje zijn.
Bij ons in de fam zijn maar 3 kleinkinderen ik ben de oudste,mijn broertje denkt nog lang niet aan trouwen (is pas 18) en mijn nichtje is 1 jaar. Dus zullen de oma's flink veel in de enveloppe duwen. Maar ja, je moet het maar kunnen voorschieten.

Het lukt ons wel.
Bedankt allemaal om hierop te reageren.
Nog heel veel succes met jullie voorbereidingen en veel plezier de dag zelf (en alle andere dagen erna).
Groetjes
Tiziana

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...