Nu Online
Momenteel zijn er 329 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Tafelnamen - thema computers

13-4-2008 18:06:11
Heeft er iemand een goed idee rond tafelnamen?

Wij werken allebei in de informatica en hebben dit ook al hobby.
Onze uitnodigingen waren al met 2 muizen (en macintosh en een pc muis, omdat ik met een pc werk, en mijn verloofde met macintosh).

Nu zoeken wij originele idee'kes voor de tafelnamen?
Eerst dachten we aan personen die iets betekent hebben in de computerwereld, maar dit lijkt ons wat inegwikkeld en onverstaanbaar voor veel mensen.

Iemand andere leuke ideeën?

Alvast bedankt,
Sofie

Sofie
17-5-2008
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 1069

emilie

Meld misbruik13-4-2008 18:43:44

wij zijn eens bij vrienden geweest die ook allebei informaticus zijn. Zij hadden allerlei types van computers als taflnamen. Zo was onze tafel de Commodore 64

Anneleen
27-6-2009
 Meld misbruik13-4-2008 18:54:56

je kan ook als tafelnamen de verschillende programmeertalen nemen (java, c++, cobol, pascal, visual basic,...). Mijn vriend is ook informaticus en is hier dus wild enthousiast over. Succes ermee!

LeBart

Meld misbruik14-4-2008 8:18:00

besturingssystemen
unix - linux - DOS - MacOS - Windows - ...

bepaalde programma's
collega's - office / eretafel - een besturingssysteem / vrienden - messenger of icq

key players in de markt
Sun Microsystems - Microsoft - Oracle - Red Hat - IBM - HP - ...

cheers, dj LeBart

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik14-4-2008 10:02:52

ik zou het wel niet te moeilijk maken, best dingen nemen die iedereen kent. dus ook oudere mensen of mensen die er helemaal niks van kennen. Ik kan me voorstellen dat die het in keulen horen donderen als je het hebt over linux, oracle,..

Ik weet niet of dit idee mogelijk is. Maar vb
- je zet een computer aan de ingang met een printer erbij
- de mensen geven hun naam in en er komt een prentje met vb een tekening van een computer uit de printer
- die tekeningen kunnen ze dan terug vinden op de tafels

Ik zou het thema in andere details wat proberen uit te werken, op een manier die voor iedereen begrijpelijk is.

ik heb communicatie en evenementen gestudeerd en we moesten altijd uitgaan van het KISS-principe

'keep it stupid and simple'

andere mogelijke ideetjes voor het thema zijn

- usb-stick in de vorm van een hartje (heb ik vanmorgen toevallig gezien op een site met huwelijksbedankjes)

- enveloppendoos in de vorm van een pc

- gepersonaliseerde muismat

succes!

Sofie
17-5-2008
 Meld misbruik27-4-2008 10:05:02

we geraken er maar niet uit....

het is een vrij moeilijk thema precies :-).

Nog iemand leuke idee'kes?

We zouden iets met die muizen willen doen, maar we vinden niet echt iets origineels.

Eerst dachten we aan "de rode muizen" - "de groene muizen" enzoverder.... maar dit lijkt ons dan weer "te" simpel...

helpppp dus :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...