TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Marjan
6-9-2008
|
14-4-2008 14:47:04
Hoi Wendy,
je zou bijvoorbeeld het bedrag in kleine briefjes kunnen geven en die dan elk afzonderlijk in een ballon steken?
Marjan
|
|
Annelies
14-6-2008
|
14-4-2008 14:52:42
- geld plooien (origami) in originele vormen - allemaal (koperen) muntstukjes (kna je laten wisselen bij bank) en dan origineel verpakken (in kruiwagen, ...) - geldboom: boompje kopen en aan lintjes geld erin hangen - in ballon laten verpakken - muntstukken van twee euro in brooddeeg verwerken (all-in mix = gemakkelijk, alleen water toevoegen) en brood gewoon laten rijzen en afbakken - geld in doos steken en dan in emmer (ofzo) en dan cement erin gieten (moeten ze zwoegen vooraleer ze aan centjes geraken!) - in originele spaarpot (gekke vorm of kleur of in toegepast thema) -...
|
|
Ellen
12-4-2008
|
14-4-2008 14:54:03
Heykes
Wij doen bij onze vrienden altijd iets grappigs. Nu zijn wij zaterdag getrouwd en hebben onze vrienden ons een speelgoedvrachtwagen gegeven met zand en heel kleine legoblokjes erin. Op de legoblokjes hangen papiertjes en daar moeten we iets mee doen. We hebben nog niet gezien wat juist, maar het kan een rekeningnummer zijn met een code, een gsm-nummer van één van de vrienden, ...
Ook hebben we zo eens filmrolletjes met papiertjes erin zoals het vorige maar dan in een blok beton gestoken en moesten ze die eruit steken.
Groetjes Ellen
|
|
sarah
17-5-2008
|
14-4-2008 14:54:42
ik heb al gehoord
- telefoonboek met allemaal briefjes van 5 euro in
- centjes gesmolten in kaarsvet (daar zou ik niet zo happy mee zijn)
- spaarpot met daarin allemaal klein geld
waar ik heel blij mee zou zijn, is dat er op onze huwelijksreis een verrassing klaar staat. Zo kan je vb in sommige hotels een diner voor 2 op het strand doen, zoiets of andere verwennerij..
maar je kent je vriendin nog altijd het beste, dus misschien eens polsen. Misschien zijn er nog dingen die ze wel leuk vinden
|
|
griet
23-6-2014
|
14-4-2008 14:55:18
Hey,
Bij sommige bloemisten verwerken ze het geld in een boeket. Ik heb dit voor het huwelijk van mijn zus gedaan.
Grietje 08/08/08
|
|
Heidi
13-9-2008
|
14-4-2008 14:57:15
wij hadden eens op een spiegel de namen van het koppel (en een chiro en scoutsteken omdat zij daarbij waren geweest) gemaakt, en daaronder met geld: een boompje, huisje geplooid. de spiegel kunnen ze nog ergens hangen, en het geld kunnen ze gebruiken. vonden ze een mooi kado.
Groetjes Heidi 13/09/2008
|
|
sarah
17-5-2008
|
14-4-2008 15:00:20
ik vind dit heel erg van mezelf... maar als ze mij een blok beton geven... ik zou denk ik niet eens de moeite doen om het eruit te kloppen..
|
|
tom
5-7-2009
|
14-4-2008 15:32:28
je kan ook steeds klein geld in plastieken bakjes (van ijsroom) invriezen: je legt een laag muntjes in de doos, je doet er 1 cm water op en zet het in de diepvries tot het ijs is, dan volgend laagje en zo tot doos vol is. als je dat met doos of tien doet heb je hele ijsberg vol geld ;) is leuk,en moeten ze niet kappen in beton bvb
|
|
sofie
12-7-2008
|
14-4-2008 15:43:40
bij een collega van mij hadden ze een zandbak gekocht(zo'n schelp da dicht kan) en daar allemaal klein geld. er was een zeef bij om het zand te zeven en zo het geld te vinden.
|
|
Debby
8-8-2009
|
14-4-2008 16:24:42
hey,
Ik heb dat ook ooit eens gedaan een boeketje laten maken van geld! dat was super mooi,dat waren allemaal briefjes van 100 frank(dus is al lang geleden) en daar hadden ze dan allemaal roosjes van gemaakt!Was nog mooi ook want briefjes van 100 waren toen roze!
Vrienden van ons die kregen allemaal kopergeld 2 jaar geleden en dat was allemaal met plakband aan elkaar gemaakt,maar dan geen scotch wel zo goedkope waar je zo stukjes van aftrekt...vonden het zelf ook niet zo leuk!
Groetjes, Debby 8/8/2009
|
|
Laura
9-8-2009
|
14-4-2008 16:40:51
Bij mijn vriend in de familie doen ze ook elke keer zoiets. Vorig jaar hebben ze geld in tomatensaus gedaan en dat dan laten inblikken. Die hebben ze dan afgegeven samen met andere blikken met gewoon eten (zonder etiketten). Dat ze het maar niet te erg maken, de betonblok is gelukkig al geweest ;-)
|
|
Nele
20-9-2008
|
14-4-2008 17:03:35
Hallo,
je moet wel ervoor zorgen dat het geld achteraf nog bruikbaar is he. Want anders is het maar heel jammer van jullie cadeau. Vrienden van ons hadden ook geld in beton gekregen voor hun trouwfeest, maar ze zijn er niet in geslaagd alles eruit te krijgen. Gevolg was dat een deel van het cadeau verloren is gegaan, wat uiteindelijk ook niet de bedoeling kan zijn. Ik ben meer voor een ludiek idee dat de mensen toch niet te veel miserie bezorgd. Zoals bijvoorbeeld tussen telefoonboek, in zand of aarde, etc.
Groetjes, Nele
|
|
Nathalie
13-6-2008
|
14-4-2008 20:19:13
Heykes,
Ik heb zaterdag op een huwelijksfeest 2 prachtige dingen gezien. Het ene was een eilandje met schatkistje gevuld met centjes een plastiekkom deed dienst als meertje waar er ook weer centjes in het water lagen de stammen van de palmbomen waren beplakt met centjes en op het strand lag zo'n opblaasbare krokodil volledig met centjes beplakt echt prachtig. En heel veel werk natuurlijk maar twas mooi. Het tweede wat ik heel mooi vond was een aquariumke met visjes erin en een drijvend flesje waar de centjes dan in staken. ook heel mooi en veel minder werk.
Enfin veel plezier bij het zoeken of maken van uw cadeauke.
Groetjes
|
|
wendy
5-7-2008
|
14-4-2008 20:20:52
hallo iedereen
bedankt voor al julie reacties hier kan ik wel iets mee.
bedankt wendy!!!!!!!!!!!
|
|
Jill
9-8-2008
|
14-4-2008 20:27:48
hey wij hebben een keer een pastabokaal vol pastapijpjes gegeven en in een aantal pastapijpjes stak dan telkens een briefje van 5 euro opgerold... Dat pakten we dan in in een doorzichtig papier met een reuzachtige strik... wel grappig, want op het eerste zicht viel het niet meteen op...
|
|
Ines
3-10-2008
|
14-4-2008 23:05:50
Hoi Wendy,
Wij hebben voor een vriendin een doos volgestoken met 365 enveloppen, voor elke dag van het jaar een. We moesten een bedrag van 225 euro verdelen en ik heb dan op mijn werk 100 stukjes van 1 cent, 100 van 2 cent en 100 van 5 cent gewisseld en dan een briefje van 100, 50, 20, 10, 5 euro en de rest in stukken van een halve, hele of 2 euro.
Dat hebben we verdeeld over de 365 enveloppen en op de dagen dat er dan niets in zat, hadden we gedichtjes gestoken of wijze raad (uit zo'n klein boekje 'Waarheden uit de zandbak', genre "Als je niet weet hoe het heet, haal het dan van je pizza" of "Bij twijfel een hotdog bestellen").
Op hun verjaardagen hadden we een kaartje voorzien, net als voor de verjaardagen van de gevers (wij dus) met de vermelding "Vergeet onze verjaardag niet". De dag 9 maanden na het huwelijk hebben we een kaartje gestoken met "Proficiat met de baby" en ook Kerstmis was voorzien van een kaartje.
En wonder boven wonder, maar mijn vriendin heeft het kunnen volhouden en is niet gaan spieken op voorhand! Ze vond het superverrassing, zeker omdat ze er nog een heel jaar geniet van had...
Groetjes Ines 3/10/2008
|
|
Joke
25-4-2009
|
15-4-2008 16:50:20
Hallo Wendy,
Je kunt het geld ook in allemaal kleine muntstukjes geven en die in de aarde verstoppen van een potplant die je cadeau doet. Ik heb het zelf ergens gezien; dat bruidspaar vond het wel grappig !
Groetjes, Joke.
|
|
Natacha B
|
17-4-2008 13:51:29
Ik heb voor een vriendin (receptie) een papieren bootje gevouwen (= huwelijksbootje) en daarin kleingeld gelegd. Dit stond op een gouden kartonnen onderleggertje en zo met doorzichtige folie ingepakt. Was wel aardig zicht.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|