Nu Online
Momenteel zijn er 672 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

gasten receptie en gasten feest

14-4-2008 16:25:31
Hallo aanstaande bruiden!Kan iemand mij vertellen wat gebruikelijk is m.b.t. de uit te nodigen gasten voor de receptie en het feest? Is het nu de bedoeling dat de mensen die naar het feest komen 's avonds ook op de receptie worden uitgenodigd om te kunnen feliciteren of doen ze dit gewoonlijk op het feest? Wij houden het feest wel aansluitend aan de receptie.

Bianca
24-7-2009
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1089

Karen
13-9-2008
 Meld misbruik14-4-2008 16:35:59

Hey Bianca!

Ik vind dit een vreemde vraag. Ik heb het nog nooit meegemaakt dat mensen die uitgenodigd zijn voor een huwelijksfeest niet naar de receptie mochten komen ...
Wij geven twee recepties: één voor de gasten die enkel naar de receptie komen en één voor de gasten van het avondfeest. De eerste receptie duurt langer en daar krijgen ze meer hapjes.
Het is inderdaad tijdens de receptie dat iedereen de gelegenheid krijgt om jullie te feliciteren en om hun cadeau af te geven.

Groetjes,
Karen
13/9/2008

Evi
30-5-2009
 Meld misbruik14-4-2008 16:54:44

Je kan ofwel 2 recepties geven zoals Karen. Wij doen het ook zo, nl. een lange receptie van 2u, dan half uurtje speling en dan korte receptie van 1u en aansluitend het avondfeest.

Andere mogelijkheid is 1 lange receptie. Dan laat je bv de enkel-receptie gasten om 17u toekomen, om 18u komen ook avond-feestgasten toe en dan laat je de receptie nog een uurtje doorgaan. Om 19U of 19u30 aan tafel en de enkel-receptiegasten naar huis.
Wij doen dit laatste niet,omdat: 1. de groep op een bepaald moment véél te groot zou zijn en dus niet meer praktisch voor het personeel vd feestzaal en 2. omdat er dan niemand kan vergelijken van "ik mag alleen receptie komen en die mag naar het avondfeest komen".

Kim
24-5-2008
 Meld misbruik14-4-2008 17:04:21

Hallo,

Wij doen het volgende, eerst een receptie voor de gasten die niet naar het avondfeest komen. Daar worden hapjes voorzien. En dan een uurtje pauze en dan komen de gasten van het avondfeest aan en na een uurtje gaan we aan tafel. Voor hen worden geen hapjes voorzien. Is dit dan een vreemde manier?

Groetjes,

Kim

Laura
9-8-2009
 Meld misbruik14-4-2008 17:14:18

Hey,
Wij doen een receptie van 2uur voor de niet-avondfeestgenodigden. Dan een pauze en daarna begint het avondfeest. De mensen van het avondfeest krijgen een glaasje schuimwijn en kunnen aan de verschillende buffetten voorproevertjes krijgen van het eten voor het avondfeest, tot alle gasten er zijn.
Bij één receptie voor iedereen kan je niet voldoende aandacht geven aan de mensen die enkel op de receptie komen was onze bedenking.

Bianca
24-7-2009
 Meld misbruik14-4-2008 18:50:36

Bedankt voor jullie reacties! Wat Kim doet lijkt me geen vreemde manier hoor! Wij waren sowieso niet van plan om de mensen helemaal niet uit te nodigen om te komen feliciteren, maar wij wisten niet of het dan een te lange avond zou worden voor de mensen van het feest als ze dubbel zouden komen. Om de mensen wat later uit te nodigen dan de "echte" receptie gasten lijkt me een goed idee!

groetjes Bianca

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik15-4-2008 8:07:56

ook wij hebben twee recepties.
van 17u tot 18.30u een gewone receptie (voor verre kennissen en collega's) en direct daaraansluitende tot 19.30u een 'receptie' voor de genodigden van het avondfeest.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info