TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Laila
16-7-2005
|
22-3-2005 20:35:39
Lief Beesje, Zelf moeten wij ook alles bekostigen, en nee ik ga daar geen spijt van hebben! Mensen die zeggen dat ze het geld er niet aan zouden geven, zijn vaak ook getrouwd, met feest en vaak door de ouders betaald... Je moet doen waar JIJ je goed bij voelt! Ik droom al lang van een witte jurk, en ik ga er van genieten!!! En we willen graag een leuk feest en kiezen daarom om met de familie te eten en s'avond een leuk dansfeest te geven met hapjes en drank, en WIJ nodigen uit wie we willen, Jullie trouwen en als het je droom is MOET je er voor gaan! Wij hebben bedacht dat je toch maar één keer trouwt en dat je dat goed moet doen zodat je er een leuke herinnering aan over houdt! DOEN niet twijfelen! En je kan van je jurk steeds nog iets maken voor over de kinderwieg ;-) Groetjes Laila
|
|
Liesbeth
14-5-2005
|
22-3-2005 21:21:18
Hoi,
Wij hebben ook gezocht naar een goedkope oplossing. We moeten niet alles zelf betalen maar toch ook wel een deel. Daarom kiezen we ook voor een dansfeest met buffet en in de namiddag een uitgebreidere, maar simpele menu voor de familie. Als je nog wil besparen, kan je het buffet er 's avonds ook aflaten en kiezen voor belegde broodjes of zo. Als je graag wil trouwen, moet je dat echt doen en maak er maar een feest van want je doet het uiteindelijk maar 1 keer. Wij hebben ook lang getwijfeld omdat we het geld ook nog goed kunnen gebruiken om ons huis af te maken. Je kan op veel dingen wel besparen, maar zoek er toch maar een leuk trouwkleed uit want daar dromen we toch allemaal van hé. Veel succes er mee. Liesbeth.
|
|
Carlo
|
22-3-2005 23:12:32
Hey Beesje,
blijkbaar ben je nog steeds niet uit de problemen met al je vragen...
Misschien het volgende...
Als jij en je vriend echt willen trouwen, met alles erop en eraan, dan moet je dat doen en niet naar de anderen luisteren. Die weten het toch altijd beter.
Maar je kan inderdaad heel wat besparen.
Als ik even een korte berekening maak van wat ik (wij) op dit moment allemaal beslist hebben voor onze trouwdag op 30 juli dit jaar, bekom ik het volgende:
trouwkleed = 800 euro
mijn kleren = weet ik nog niet, maar ik ga die bestellen en laten maken door E5-mode tijdens de solden, dus ik schat ongeveer 250 euro
drukwerk = ik heb zelf de uitnodigingen gemaakt en laat ze drukken door een schoenmaker die ook drukwerk doet dat komt op ongeveer 50 euro
ringen = 340 euro
feest = schatting 1000 euro, maar die schatting is te hoog (het is een mooie zaal, maar niet supersjiek, en niet al te duur)
wagens = garagehouder en klanten die hun wagens ter beschikking stellen (met drinkgeld zijn ze al tevreden)
fotograaf = weten we nog niet
disc - jockey = gratis (ik doe het zelf)
kerk = weten we nog niet
Alleszins, heel ruw geschat mag alles nog naar 4000 of zelfs 5000 euro afgerond worden, dat valt dan toch nog best mee.
Ik wens je alvast nog heel veel succes en ga er gewoon voor.
Groetjes,
Carlo (DJ Funky)
|
|
Carlo
|
22-3-2005 23:14:11
Kleine tikfout gevonden:
feest = 2000 euro (maar te hoog geschat)
|
|
Sofie
7-5-2005
|
23-3-2005 7:43:22
Hallo,
Wij moeten ons feest voor een groot deel ook zelf bekostigen en ondertussen zijn we aan het bouwen. De trouw lag al vast voor we een grond hadden gevonden. Het geld wat we in onze trouw steken, kunnen we inderdaad misschien beter in de afwerking van onze bouw steken, maar je trouwt hopelijk maar 1 x in je leven en die dag moet toch wel de moeite waard zijn om aan terug te denken. Hoe je die dag invult, is compleet je eigen keuze, want het is tenslotte jullie dag. Wij gaan voor alles er op en aan, maar die droomauto's bijvoorbeeld hebben we laten vallen en een oldtimerbus gehuurd die toch wel een pak goedkoper was dan al die auto's apart. En zo zijn er nog wel dingen die je echt wil, maar die je perfect kan vervangen door iets evenwaardig.
Veel succes, Sofie
|
|
nele
20-5-2006
|
23-3-2005 8:41:58
hey beesje,
't is inderdaad ongelooflijk duur. Ik laat mijn trouwkleed maken door iemand die we kennen dus daarop besparen we al heel wat. Mijn vriend wou eerst een mooi pak met alles erop en eraan tot hij de prijs zag, hij kiest voor iets minder duur maar nog heel mooi. De trouwringen daar wil ik niet op besparen, maar we gaan toch ook niet volledig uit de bol. En voor het avondfeest, wij kiezen voor een iets eenvoudiger menu met daarna een heus dessertbuffet, dat maakt alles dan weer goed. Ook uitnodigingen en misboekjes maken we zelf (samen met een heel creatieve mama en zus). We kozen wel voor een retrobus omdat we met nogal veel zijn en dat wel leuk is. Nu ja, alle kleine beetjes tellen. En deden jullie aan voorhuwelijkssparen bij de mutualiteit, dat brengt ook al vlug 2500 euro op.
veel succes en laat de moed niet zakken, moest ik op nog dingetjes denken, dan laat ik dat zeker weten
nele
|
|
inga
4-3-2005
|
23-3-2005 9:22:27
wij zijn intussen al getrouwd. alles te samen hebben we voor 7850 € besteed aan onze dag. kleed 1200 e kostum 250 € keren bruidsjonker 150 € ringen 988 €( wij hebben altijd dure juwelen aan dus ook onze trouwringen) feest 3850 € diner van 6 gangen voor 54 personen dj 350 € fotograaf 500 € bedankingen 190 €(30 wijnflessen met eigen etiket erop) uitnodigingen 195 € bruidsboeket + corsage + 2 boeketten voor de moeders 170 €
wij vonden dat geen euro teveel. en hebben ook alles zelf moeten betalen.
|
|
inga
4-3-2005
|
23-3-2005 9:23:58
vergeet bij te zetten feest was ook drank gans de avond inbegrepen hé .tot 04.00 mochten we van alles drinken.
|
|
Ann
2-7-2005
|
23-3-2005 10:35:14
Hallo,
Wij betalen ook zelf een groot deel. Onze ouders stonden er wel op om het feest te betalen, en mijn ouders wilden absoluut mijn kleedje betalen. We willen er echt een super speciale dag van maken aangezien je dit toch maar 1 maal in je leven meemaakt!
Groetjes Nog 101 dagen!
|
|
sarah
17-6-2005
|
23-3-2005 13:48:18
hallo beesje,
ik en mijn vriend gaan dit jaar ook trouwen en we hebben ook niet al te breed door mijn vriend zijn ex vrouw zij komt enkele afspraken niet na. en wij moeten ook zelf ons huwelijk betalen met alles derop en eraan. wij trouwen gewoon voor de wet en we gaan enkel met de getuigen en onze broers en zussen en ouders iets gaan eten en ons echt feest geven wij in ons stamcafe waar we elkaar hebben leren kennen daar kunnen de andere genodigden genieten van een drankje en hapje. ik heb mijn trouwkleed laten maken door mijn toekomstige man zen meter ik heb alleen mijn stof zelf moeten betalen. en alle kosten bij elkaar gerekend voor onze trouw zijn 1250€ en met dat klein beetje geld wordt het al heel erg groot. voor een trouwjurk te huren weet ik een goede site www.sylvia's-trouwshop.nl en de huurprijs en de waarborg zijn niet veel. groetjes sarah wij trouwen op 17/juni/2005
|
|
Beesje
20-6-2006
|
23-3-2005 20:18:09
Merci voor de talrijke reacties. Het doet deugd om eens een andere klok te horen. Iedereen heeft ezijn mening en op den duur weet je absoluut niet meer wat je zelf wil. Merci en veel succes en geluk met jullie trouwfeest. Knuffels
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|