TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Debby
8-8-2009
|
16-4-2008 15:07:22
hey,
Wij trouwen op 8/8/2009 dat is een zaterdag. Wij hebben deze dag gekozen omdat wij dan 12.5 jaar samen zijn. En ik wou ook liever op een zaterdag trouwen,ten eerste omdat dan de meeste mensen thuis zijn en dan naar de kerk kunnen komen,ten tweede moet je niet vroeg uit je bed(tenzij je kindjes hebt) en kan je langer meefeesten en ten derde het is niet meteen na u werk het feest en dat is toch aangenamer denk ik dan dat alles snel moet gaan!
Groetjes,
Debby 8/8/2009
|
|
annick
19-9-2008
|
16-4-2008 15:17:58
Ik trouw op vrijdag 19/9 Volgens mij speelt het niet zoveel rol, ik denk dat de mensen die erbij willen zijn, zich wel zullen vrijmaken! En voor het avondfeest kan iedereen of het nu vrijdag of zaterdag is. Wij trouwen in de namiddag, zo hebben we tijd genoeg om ons klaar te maken xxx xxx
|
|
Liesbeth
17-5-2008
|
16-4-2008 15:36:33
Wij trouwen op een zaterdag, we wilden eerst 14 mei, omdat we dan 8 jaar samen zijn, maar die dag valt op een woensdag, dus nogal ongelukkig. Daarom zaterdag genomen, omdat dan niemand verlof moest nemen.
|
|
Sofie
3-5-2008
|
16-4-2008 16:02:19
Wij trouwen op zaterdag 3/5/08. Gewoon eigenlijk niet over nagedacht. Gr, Sofie
|
|
Ines
3-10-2008
|
16-4-2008 16:11:46
Hoi Mandy,
Wij trouwen op een vrijdag om de eenvoudige reden dat het bij ons markt is op zaterdag...
Groetjes Ines 3/10/2008
|
|
Marie
13-6-2009
|
16-4-2008 16:17:09
Ik vind op vrijdag naar een trouwfeest gaan zelf niet zo leuk. Je moet vroeger stoppen met werken, rap rap voortdoen om je aan te kleden (kapper: forget it) en je kan niet naar de kerk gaan.
Ik vind dat je als trouwer ook niet kan verwachten dat mensen een dag verlof gaan nemen om naar jou trouwfeest te komen.
Groetjes!
PS Nadelen aan een zaterdag zie ik dan weer niet echt...
|
|
Lis
19-9-2008
|
16-4-2008 16:46:10
@ Annick :wij trouwen ook op vrijdag 19/09!
Bij ons om de simpele reden dat de feestzaal veel duurder is op zaterdag als op vrijdag. We trouwen enkel 's middags voor de wet, en gaan daarna eten met de familie. s Avonds is het dan een groot feest wat voor niemand een probleem is, lijkt mij. Enkele mensen hebben wel speciaal een dagje verlof genomen, wat ik echt heel lief vind.
|
|
Mandy
10-4-2010
|
16-4-2008 16:53:32
Heb ook al gehoord dat de feestzaal goedkoper is op een vrijdag dan op zaterdag. Een zaterdag lijkt me ook toffer, dan een doorweekse vrijdag... Zoals jullie al zeggen, veel mensen zijn gaan werken en niet iedereen zal zich een dagje verlof nemen om bij de viering of kerk of etc te zijn...
Anders dacht ik aan een vrijdag in een lang weekend, maar zouden er dan niet veel ook op weekend of vakantie gaan? En kan je die dag dan wel trouwen voor de wet?...
|
|
Els
4-7-2009
|
16-4-2008 16:54:26
hallo,
Wij kozen voor de zaterdag! De meesten moeten niet werken en kunnen dan aanwezig zijn tijdens de viering en op het feest. Zelf ben ik al enkele keren de vrijdag naar een huwelijksfeest moeten gaan en ik moet me dan telkens haasten om tijdig op het feest te zijn en vind het ook jammer dat ik door mijn werk dan niet naar de viering kan gaan.
Groetjes
|
|
evy
1-3-2009
|
16-4-2008 17:01:31
Wij trouwen op een vrijdag omdat je hier simpelweg niet voor de wet kunt trouwen op een zaterdag. Heb hier ook geen negatieve reacties op gekregen. Iedereen die erbij wilt zijn, die zal wel zorgen dat ze (vroeger) vrij zijn. Naaste familie en getuigen hebben dan zowiezo een vrije dag, de zaal is goedkoper, de suite was een heel pak goedkoper op een vrijdagnacht, vervoer was goedkoper... Tal van voordelen dus :-)
|
|
stefanie
27-9-2008
|
16-4-2008 17:20:10
hoi,
wij trouwen ook op een vrijdag, de feestzaal die we wilden was immers niet meer vrij op de zaterdag hoewel we een jaar op voorhand de zaal hebben vastgelegd. Het is idd zo dat we wss niet zo heel veel volk zullen hebben in de kerk, maar dat vinden we niet zo erg zolang de naaste familie er maar is. Wat wel een voordeel is: de mensen hebben een dagje langer om te recuperen van het feest Ikzelf werk 4 op 6 weekends en voor mijn collega's is het wel beter dat het de vrijdag valt, omdat er dan minder moeten werken en een ander voordeel is dat je dezelfde dag voor de wet en voor de kerk kan trouwen
groetjes
|
|
Sophie
18-4-2008
|
16-4-2008 18:03:07
Hoi Wij trouwen deze vrijdag. We kozen bewust voor een vrijdag omdat we dan in totaal zo'n duizend euro uitsparen. Bij ons moet je de wet niet betalen op vrijdag, de huur van de feestzaal is gratis en we krijgen er de bruidssuite bovenop (feestzaal heeft ook een hotel) Uiteindelijk of je nu op een vrijdag of zaterdag trouwt :die dat aanwezig willen zijn zullen er zeker zijn wij trouwen om 15 uur voor de kerk en er komen een heleboel collega's af omdat ze op vrijdag sowieso een stuk vroeger stoppen groetjes
|
|
Els
30-5-2008
|
16-4-2008 19:36:28
wij trouwen op een vrijdag: het is goedkoper en we zullen inderdaad misschien iets minder volk hebben in de kerk, maar diegenen die er bij willen zijn, zijn er bij dus mij maakt het niet uit. De naaste familie is er en dat is genoeg; Ik verwacht niet dat de mensen verlof nemen om naar de kerk te komen. Dat kan je ook niet vind ik.
Groetjes, Els (vrijdag 30 mei 2008)
|
|
Lieselot
5-7-2008
|
16-4-2008 20:48:44
Ik trouw op een zaterdag omdat ik dat zelf leuker vond. Een vrijdag geeft voor mij nog te veel het "werkdag- gevoel".. Ik ben verpleegkundige en heb pas 1 op de 2 weekends vrij. Vandaar dat het voor mij en mijn collega's handiger was om op een zaterdag te trouwen (zo kunnen ook de collega's van mijn 'werkend weekend' naar ons feest komen) Ik ken ook heel veel mensen die graag naar de huwelijksmis zouden komen kijken, dus véééél handiger op een zaterdag toch...
|
|
kim
|
16-4-2008 21:04:04
Hallo!
Wij trouwen op een zaterdag. De zaal was bij ons op de vrijdag ook een heel stuk goedkoper, maar omwille van de "werkdag" voor velen hebben we zaterdag gekozen. Onlangs mochten we ook naar een trouwfeest op vrijdagavond. Voor ons was het haasten om er te geraken, iets wat ik niet zo leuk vind. Het feest op zich viel goed mee, maar doordat het merendeel er al een werkdag opzitten had, was er al veel volk weg op een nog redelijk vroeg uur.
|
|
Kimberley
12-9-2008
|
17-4-2008 9:20:26
Hey,
Wij trouwen op vrijdag 12/09. En eerlijk gezegd heb ik geen rekening gehouden met de gasten. Het in onze dag, en als ze willen komen dan komen ze wel. Bij ons is het al een hele kleine groep. Wij trouwen ook in een periode dat een aantal mensen meestal op verlof gaan. De meeste houden daar rekening mee. Alleen van 1 oom van mijn vriend weten we niet zeker of hij kan, aangezien hij verhuisd naar Italië. Maar alleen om die reden ga ik mijn huwelijk niet verzetten. Ik heb naar ons gekeken. Mijn vriend kan niet tegen de warmt, dus geen hartje zomer voor ons. Ik hou niet zo van de winter, dus geen putje winter. Mei was te vroeg en dus zijn we bij september uit gekomen. En vrijdag is goedkoper en heel de dag beschikbaar. En zaterdag is voor mij ook een gewone "werk-dag" aangezien ik verkoopster ben, dus daar geen moment bij stil gestaan. 1 keer gezaag gehad(van een persoon die precies constant aan het zagen is) maar lig er niet meer van wakker.
Groetjes
Kimberley 12/09/2008
|
|
eline
5-9-2008
|
17-4-2008 10:30:48
Hey,
Wij trouwen op een vrijdag dit om twee redenen Wij trouwen enkel voor de wet en wilden dit mooi doen aansluiten aan de receptie en het avond feest. De zaterdag kan er alleen de zaterdag voormiddag getrouwd worden, daarom is het vrijdag geworden.
Heel veel goedkopere dingen hebben wij niet gevonden omdat wij op een vrijdag trouwen. Alleen het gemeentehuis was ietsje goedkoper.
Het voordeel is dat broers en ouders hierdoor dit jaar een extra dag verlof hebben.
Wij trouwen om 16u00 en de receptie is van 18u00 tot 20u00, dus ik denk dat er toch nog redelijk wat volk aanwezig zal zijn.
groetjes ELine 05/09/2008
|
|
Johan
|
17-4-2008 15:29:36
zoveel trouwers! De 'goede herders' wensen jullie allemaal een mooie dag toe, geniet ervan en maak er iets moois van, van 'jullie dag'!!!
|
|
Patricia
|
18-4-2008 8:18:21
Wij trouwen op een vrijdag omdat de datum die wij kozen, toevallig een vrijdag is.
En nee, wij krijgen niets goedkoper omdat t een vrijdag is, wij betalen voor alles evenveel als op een zaterdag. Vind dat heel raar dat dat zou anders zijn omdat t een vrijdag is. Wij betalen dus 189€ voor de wet (net zoals op zaterdag) en ook de feestzaal kost op gelijk welk moment evenveel.
Veel voorbereidingsplezier Patricia 01-08-08
|
|
patricia
18-7-2008
|
25-4-2008 15:31:16
hallo wij trouwen op een vrijdag ik vind de voordelen dat je dan verlof hebt en nie moet werken die dag
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|