TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Anne
30-8-2008
|
21-4-2008 19:35:36
Moest ik jou zijn zou ik zo snel mogelijk kijken voor het vervoer en dan de uitnodigingen. Voor de rest heb je nog wel even.
Maak een lijstje met prioriteiten bovenaan en werk één per één af. Dat komt zeker in orde. Blijkbaar heb je al superveel gedaan!!
|
|
betsy
6-6-2008
|
21-4-2008 19:42:23
hoi karen, word wel tijd dat je het één en ander gaat vastleggen ... vooral je vervoer...fotograaf...trouwringen...je uitnodigingen moeten acht weken vantevoren verstuurd worden... je ceremoniemeester regelt dit allemaal niet...die regelt de volgorde vd suite enz.. als je vraagjes hebt mag je me gerust mailen hoor! perrybetsy@telenet.be succes 06-06-2008
|
|
Sandra
25-7-2008
|
21-4-2008 19:46:27
Wij trouwen 1weekje later.
Het eerste dat je moet doen nu is je vervoer en de ceremoniemeester.
De uitnodigingen, da's nog goed te doen, die moet je normaal maar een zestal weken voor de trouw versturen. Ook wij hebben de onze nog niet klaar, ze zijn nog met de proefdruk bezig.
Ook van het misboekje zou ik vanaf nu toch wel wat werk beginnen maken, het onze is af en reeds goedgekeurd door de priester.
Ook wij zijn nog niet naar de notaris geweest of hebben nog geen idee van cadeautjes voor ouders ed.
Dus geen paniek, je komt er heus wel, het lijkt veel wat je allemaal moet doen als je het allemaal bij elkaar opsomt, maar als je per week een bepaald onderdeel aanpakt, dan kom je er met gemak.
bvb deze week vervoer vastleggen en mss eens langsgaan bij de drukker om mappen met uitnodigingen op te halen en te kiezen.
week 2: bij drukker doorgeven wat je gekozen hebt, aan misboekje werken
week 3: wellicht zal de proefdruk nu al gemaakt worden, verderwerken boekje.
enz...
stap per stap, je komt er zeker wel hoor!
groetjes
|
|
Vi
7-6-2008
|
21-4-2008 19:48:47
Hey Karen,
Moet lukken meid! Kop op, je zult de handen uit je mouwen moeten steken. Ikzelf ben een budget bruid en heb dusdanig veel opzoekingen gedaan naar prijs/kwaliteit. Dus heb je een handje nodig, ik wil je gerust helpen. Mail gerust naar vi.phan@telenet.be Wij zijn van regio Wilrijk x Vi en Tony 07/06/08
|
|
sarah
18-7-2008
|
21-4-2008 19:54:25
Hey karen,wij trouwen ook de 18 de (en zit ook vaak op het ander forum),ik ben ook pas in februari aan de slag gegaan,meende ook da ik tijd genoeg had. Stel de komende dagen een plannetje op met afspraken die je moet maken,of dingen die je nog moet opzoeken,zo heb ik het gedaan,heb toen een paar drukke weken gehad,maar eens je je erachter zet ,sta je ervan versteld hoeveel je gedaan krijgt.
Grtz sarah
|
|
Karen
18-7-2008
|
21-4-2008 20:01:48
De ringen zijn al een tijdje besteld en gepast dus da's inorde, de kleren ook.
Het misboekje stelde ik samen met teksten van de priester zelf dus denk wel dat het nu al goed gaat zijn maar ik vind het niet goed. Het zijn teksten naast elkaar zonder echt een rode draad of een thema.
De familie wil allemaal zelf rijden en wij wilden een bruidsauto maar de ceremoniemeester stelde een bus voor. Dus ja, nu hebben we nog niets. De familie vindt een bus niet nodig en onpraktisch (gescheiden familie bij elkaar is niet echt een goed idee).
Ps: morgen ga ik kijken voor de bruidskaars en naar een gewone drukkerij waar ze eventueel een heel eenvoudige uitnodiging zouden maken.
Ik besefte het voor kort nog niet dat het al zo dichtbij was.
Veel succes iedereen en bedankt!
|
|
sarah
18-7-2008
|
21-4-2008 21:18:54
Karen,als de familie zelf wil rijden ,laat ze dat dan doen,dan moet je dat niet laten opdringen door de ceremoniemeester hé.
Wij hebben onze ringen ook pas vorige week besteld hoor.
grtz sarah
|
|
Tamara
|
21-4-2008 22:18:25
Een 3-tal weken geleden kreeg ik ook ineens een paniekaanval. Intussen zijn de ringen gekozen, de uitnodigingen zijn besteld, hebben een afspraak gehad bij de notaris, de bedankjes zijn gehaald, we hebben een nieuwe afspraak gehad met de mensen van onze feestzaal, ... Dus alles kan nog hoor, alleen zou ik nu werk beginnen maken van je uitnodigingen. Hier is het trouwens mijn ventje die erachter zit ;)
|
|
Michiel
|
21-4-2008 23:07:39
dag karen,
proficiat met de huwelijksplannen, nog een beetje organisatie en u raakt er wel, vooral rustig blijven.
Indien u nog op zoek bent naar een dj kan ik wel nog iets regelen voor u.
zie even op www.sounddelight.be
of maak vrijblijvend een afspraak op 0486/34.42.74
Bij verdere vragen of hulp aarzel niet me te contacteren
Véél succes verder met de voorbereidingen
Met muzikale groeten
Discobar Sounddelight
|
|
Kim
26-7-2008
|
22-4-2008 7:50:52
hallokes wij trouwen een weekje later en moeten ook nog heel veel doen. Misboekje, uitnodigingen kaars, cadeautjes danslessen, menu bespreken dus wij moeten ook in gang gaan schieten, probleem bij ons is dat we ook volop in de bouw zitten dus hebben heel heel weining tijd... ai ai als da maar goed gaat aflopen. Heeft er iemand voorbeeldjes van misboekjes dan kunnen we daar zondag aan werken want dan hebben we eindelijk eens een vrije dag en willen we vollenbak voor de trouw werken(onze uitnodigingen vastleggen misboekje)
groetjes Kim kimrennen@hotmail.com ai ai als da maar goed gaat aflopen.
|
|
Soetkin
26-4-2008
|
22-4-2008 9:10:36
Wat de notaris betreft: houdt er rekening mee dat het bewijs dat jullie een akte hebben ca. twee weekn voor jullie huwelijk op het gemeentehuis moet binnen zijn. Tel daarbij nog de tijd voor het eerste gesprek met de notaris, het ontwerp, het rustig nalezen van dit ontwerp en het uiteindelijke tekenen, dan mag je ca. 6 weken op voorhand je notaris contacteren.
|
|
Els
19-7-2008
|
22-4-2008 9:39:44
Hoi Karen, Wij trouwen op 19 juli en we hebben 2-3 weken geleden een paniekaanval gekregen aangezien ik bij een 'uitnodigingenwinkel' binnengestapt was en die zeiden dat het minstens 4 weken duurde voor de uitnodigingen klaar gingen zijn. We hebben ze 2 weken geleden op internet besteld (www.faire-part.com - we wonen in Parijs, maar ze sturen ook naar België en geen probleem met meerdere talen) en gisteren waren ze binnen. Nu hebben we zelfs nog 2 weken extra om rustig de enveloppes te schrijven :-) Ringen en fotograaf zijn ook 2 weken geleden vastgelegd, vervoer doen we gewoon met de auto's van mijn ouders. Op dit moment is het dus stressen voor het misboekje aangezien we nog alles moeten kiezen en vertalen (fr - nl) en laten goedkeuren... en dan moet ik nog een muziek voor in de kerk, openingsdans, bedankjes, menu's, cadeau's getuigen, ouders, kapper en visagiste vinden aaaarghhh... En ik ga 6 buitenlanders thuis hebben die ook bij de kapper langsmoeten dus ik vrees dat ik dit ook ga mogen regelen... om nog maar niet te spreken van de Franse familie en de hele hotelrompslomp. Is een ceremoniemeester echt nodig? ik dacht dit zo een beetje aan een nicht of neef te vragen... Ik denk dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten :-)
groetjes en succes!! Els 19/07/08
|
|
Sarah
26-4-2008
|
22-4-2008 14:26:50
Hoi Karen,
je moet je echt geen zorgen maken. Maak een lijstje op van de dingen die je moet in orde krijgen en geef er prioriteiten aan. Ik denk dat uitnodigingen het beginpunt is. Als je in bepaald thema werkt, dan zou ik daarna alles daarop afstemmen. Wij hebben dit toch zo gedaan.
Maak je geen zorgen, ik trouw over 4 dagen en we hebben nu nog maar afspraken met wagens, chauffeurs, bloemen, enz. Als de ideëen er zijn en je hebt een aantal mensen die jou helpen, zal dat wel lukken.. We zijn ook beiden de eersten die trouwen, voordeel is dan dat iedereeen staat te springen om te helpen, allé, bij ons toch! Kan voordeel of nadeel zijn, maar je staat er tenminste niet alleen voor.
Succes!
|
|
Ilse
17-8-2007
|
22-4-2008 15:06:16
Hoi Karen,
Wij zijn vorig jaar getrouwd, terwijl we normaal dit jaar in aug zouden trouwen. In april hebben we beslist om onze trouw een jaar vooruit te schuiven, wat betekent: 5 maand voorbereiding! En ik moet zeggen, het is allemaal netjes gelukt, ondanks het feit dat ik in juni ook nog eens examens had en de hele boel moest stilliggen. Gewoon goed plannen en voortdoen. Het is ongelooflijk hoeveel je kan doen in één dagje hoor! Groetjes en nog veel succes, Ilse
|
|
Karen
18-7-2008
|
22-4-2008 20:50:19
t is toch wel stressen he. Ik krijg ook wel veel hulp maar niemand heeft er echt ervaring mee. Daarom wachtte ik even op de hulp van onze ceremoniemeester, zij helpt ook met misboekje en ontwerpt ook uitnodigingen.
Heb m'n vriend gevraagd of we zondag eens samen naar het misboekje kunnen kijken. Pak van mijn hart!
Veel succes!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|