Nu Online
Momenteel zijn er 294 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

mijn vader

24-4-2008 15:58:15
Heb al lange tijd een slecht contact met mijn vader. Niet dat er ruzie ofzo is maar hij interesseert zich gewoon niet in mijn leven. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 4 jaar was. Altijd deed hij moeilijk over het onderhoudsgeld, hij heeft ook een tijd veel gedronken.

Ik ken mijn verloofde nu sinds 5 jaar en hij heeft hem nog maar 2x gezien, en beide keren toonde hij geen enkele interesse om hem beter te willen leren kennen, integendeel hij negeerde hem totaal. 3 mei aanstaande is onze trouwdatum en hij zegt al tijden dat hij een bijdrage zal storten op onze rekening, wat nog steeds niet is gebeurd.

Hij heeft mij al zo onnoemelijk veel pijn gedaan. Hij belt me nooit, komt nooit op eigen initiatief langs maar op de trouw zal hij ongetwijfeld wel stoefen met zíjn dochter, terwijl ons mama ons (ik, mijn broer en zus) eigenlijk 90% van de tijd heeft grootgebracht. Wou hem eerst eigenlijk niet uitnodigen op de trouw maar mijn broer vond dat ik dit echt niet kon maken.

Als hij effectief niets betaalt voor onze trouw, denk ik er sterk aan om hem volledig uit mijn leven te bannen. Vinden jullie dit wreed van mij? Toen ik een keer aan ons mama vroeg of ze denkt dat hij mij graag ziet, zei ze: "Ik denk het niet" en ze begon te huilen.

Ik heb al zoveel verdriet gehad hierover. Erover praten met hem, gaat niet. Als ik erover begin hoe hij zich tegen mijn verloofde gedroeg, beweert hij dat dat helemaal niet waar is en dat ik het mij verbeeld heb terwijl mijn aanstaande dit ook zo aanvoelde.

Wat moet ik doen? Ik kijk uit naar onze trouwdag maar tegelijkertijd krimpt mijn maag bijeen als ik eraan denk hoe hypocriet hij zal doen. De kans zit er ook dik in dat hij zal ruzie maken met ons mama.

Een verdrietige aanstaande bruid
03-05-08

Veerle
12-4-2008
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1246

lindsey
1-5-2009
 Meld misbruik24-4-2008 16:42:15

Maar meisje toch, dit klinkt écht wel heel triestig!!!

Eerlijk gezegd vind ik dat je dat perfect kan maken en dat je écht wel tegen je vader kan zeggen dat hij zelfs niet naar je huwelijk mag komen. Het is JOUW dag en niets of niemand zou mogen zorgen dat jij je ongerust of verdrietig moet voelen.

Hij mag dan nog je vader zijn, maar als je relatie met hem je meer kwetst dan dat je er iets positiefs kan uithalen, dan kan je beter je tijd steken in vrienden of familie waar je je wel goed bij voelt. We MOETEN al zoveel in ons leven, af en toe zijn we het onszelf verschuldigd om (harde) beslissingen te maken met alleen ons eigen belang in het achterhoofd. Ik zou je alvast zeker begrijpen en ik ben er zeker van dat de meeste aanstaande bruidjes op dit forum het met me eens zijn!

Ik hoop dat je ondanks al je huidige zorgen, toch nog een super huwelijksdag tegemoet gaat en dat de situatie zich zo positief mogelijk voor jou oplost!

Dikke knuffel,

Lindsey

vanessa
20-6-2008
 Meld misbruik24-4-2008 17:24:02

hallo
ik zit in dezelfde situatie, de mijne komt zelfs niet,het intresseert hem niet,zelfs mijn ma komt ook niet, erg he, ze moeten me allebei niet hebben en zijn jaloers op wat ik al bereikt had, toen ik zei dat ik ging trouwen zeiden ze"hopelijk ben je nog samen" moeders reactie was" je hebt het beter dan ik" op een saaie toon, tof he!!!!!!!!!!! tja we mogen het ons niet aantrekken, ze hebben nog nooit naar me om gekeken, dat zijn geen ouders

heidi
7-6-2008
 Meld misbruik24-4-2008 17:29:08

hallo,

wij hebben dit ook aan de hand, ongeveer dezelfde situatie.

we wilden eerst de pa wel uitnodigen. maar nadat alles besproken was, belde hij dat hij per sé naast zijn ex-vrouw moest zitten. maar deze wil hem niet meer zien. we hadden dus al eereder afgesproken dat hij op de eerste rij mocht zitten maar dan aan de buitenkant. dit was plots niet meer goed. voor ons kwam het ook over dat hij na 30 jaar met de eer wilde gaan lopen en hji onze wensen niet respecteerde. we hebben hem dus voor de keuze gelaten om onse wensen en voorstellen te respecteren of anders niet moest komen en hij heeft er zelf voor gekozen zich dan helemaal niet meer te laten zien. sindsdien ook niks meer van hem gehoord. als we hem tegen kwamen draaide hij zijn hoofd om tegen zijn zoon.

groetjes
heidi

Cindy
12-9-2008
 Meld misbruik24-4-2008 18:36:46

ik herken het! Ik heb al jaren ook heel weinig tot geen contact met mijn vader. Op aanraden van mijn broer ben ik eens langsgeweest bij hem. Echt veel heb ik hem niet te vertellen. IK heb hem tenslotte bijna 7 jaar niet gezien. Nu ga ik hem toch vragen voor de trouw.

Ik heb een compromis met mijn mama gesloten. Mijn vader zit vooraan in het stadhuis maar niet aan de eretafel. Ik vind dat dit ook niet kan. Ons mama heeft zoveel voor ons gedaan, en hij niet. Hij heeft ons één keer 50 euro gegeven voor ons verjaardag in 7 jaar. Ik wou hem niet vragen maar mijn broer zei dat hij graag wilde komen... Of het waar is... Who knows. We zullen wel zien

grts cindy 12/09/08

Karen
18-7-2008
 Meld misbruik24-4-2008 18:56:49

Herken het ook. Vreselijke toestanden ook hier. Nu ja, de vader van mijn vriend wil eigenlijk niet komen en mijn vriend wil hem erbij en gaat nu alles voor hem betalen opdat hij zou komen en dan de andere families (mijn en zijn moeder) ook dat deel van geld geven zodat het eerlij is . want zijn mama doet kweeniehoeveel voor ons en steunt ons en ze heeft het moeilijk maar ze wil niet dat we haar helpen en zijn pa ja, die speelt zijn zaakjes al jaren inet eerlijk.

Leen
18-7-2008
 Meld misbruik24-4-2008 20:12:43

Hey Veerle,

ik zit in hetzelfde schuitje. Ik kan maar niet begrijpen dat er vaders zijn die niet naar hun dochter omkijken. Maar ja, ik weet zeker dat ikzelf en mijn verloofde anders met onze kinderen gaan omgaan, dat geeft toch wel wat troost.

Wat je trouwdag betreft, ik weet het zelf nog niet voor de mijne. Ik vind dat ik ergens een lijn moet trekken (en jij dus ook). Ik vind het niet eerlijk dat hij juist alle touwtjes in handen heeft.
Ik denk wel dat je voor jezelf een keuze mag maken, wat die keuze ook is. In ieder geval denk ik dat je moet proberen om te genieten van je dag en de zorgen van je vader... dat is voor later. Op de trouwdag zelf zou ik er zeker niets van zeggen. Diegenen die je kennen, zullen wel weten wie je opgevoed heeft of wie er voor je is. En gaat hij dan "met de eer lopen", dan denk ik dat iedereen hem als hypocriet gaat zien. Dus geniet van je dag en maak achteraf die moeilijke beslissing. Ik denk dat misschien nodig is dat je je op leuke ding concentreert. Het komt wel heel erg dichtbij voor jou. Ik hoop dat je er toch enorm naar uitkijkt en dat je ergens een keuze kan maken (wanneer dan ook) waar jij en je verloofde/man volledig achter staan. Ik weet gewoon dat dit voor mij alleszins niet gemakkelijk gaat worden.
Veel succes (en plezier),

Leen.

d
7-9-2008
 Meld misbruik24-4-2008 20:33:03

hey

hier ongeveer hetzelfde maar dan mijn moeder mijn ouders zijn nu 5 jaar gescheiden en sedert dan doet ze alsof ik er niet meer ben ze heeft het met mijn broer ook gedaan.heb haar uitgenodigd op onze trouw maar ze wou nie bij mijn papa zitten ze wou ook niet bij mij zitten.als de mensen haar zeiden hoe mooi ik wel was ken het haar niets schelen ze haaft ons ook niets gegeven. ze heeft geen enkele keer geboft met mij en dan zei ze tegen de mensen ik mag nie bij haar zitten.ik heb toen een heel harde beslissing genomen en ik zeg je heb ervan af gezien maar nu een paar maanden later ben ik echt gelukkig dat ik haar niet meer zie ik moet geen schrik meer hebben dat ze mij of ons gezin bekritiseerd want ze komt hier niet meer.dus ik vind dat het jou goed recht is om je vader uit je leven te bannen als jij er maar gelukkiger door word.maar laat je trouwdag er niet door verpesten geniet ervan want je doet het maar één keer en tzou te jammer zijn om je daar dan druk over te maken.

bekijk erachter hoe je ertegen over staat en neem dan een beslissing.

hopelijk geraak je eruit en vooral geniet van jullie dag en trek je op aan je verloofde en je mama.

grtjs

Chris
12-7-2008
 Meld misbruik24-4-2008 22:04:16

Zeer bizar om te lezen, ik heb juist hetzelfde voor!

Veerle
12-4-2008
 Meld misbruik24-4-2008 23:51:21

Bedankt voor de lieve reacties.
Ik voel me echt gesteund en ik hoop dat diegenen die in dezelfde situatie verkeren toch ook nog van hun trouwdag kunnen genieten.

Ga alvast proberen om van 3 mei de (tot nu toe) mooiste dag van ons leven te maken!

Gitte
25-7-2009
 Meld misbruik25-4-2008 9:42:31

Hoi Veerle,

Wil even zeggen dat ik je gevoel echt ken, mijn vader is ook zo.
Alleen praat hij wel overdreven met mijn verloofde als ik er eens kom maar negeert hij mij totaal.
Ook heeft hij niets interesse in mij en ons huwelijk. Ik heb dan besloten om hem niet uit te nodigen. Simpelweg omdat hij er nooit was, mijn moeder en mij echt te veel heeft aangedaan,...
En op ons huwelijk wil ik enkel gelukkige mensen rondom mij.

Groetjes Gitte

eline
5-9-2008
 Meld misbruik25-4-2008 10:25:08

Hey Veerle,

Ikzelf kan niet van identiek dezelfde situatie meespreken. Alleen dan dat mijn vader ook heel weinig of geen interesse in mijn leven heeft.

In jou geval zou ik doordat je jouw vader reeds hebt uitgenodigd hier niet veel meer aan veranderen, maar ik zou hem op de dag zelf zoveel mogelijk trachten te negeren en zoals reeds gezegd de mensen die aanwezig zijn op jullie feest weten wel hoe het zit dus laat je vader maar opscheppen iedereen zal wel beter weten.

Wat je daarna met je vader doet is jouw keuze, ik blijf bij de stelling het is en blijft je vader maar een mens moet een grens trekken tot waar hij zich laar kwetsen, ouders kies je niet zelf die krijg je, je partner daar en tegen is je eigen vrije keuze.
Hopelijk komt dit niet te hard over maar onderdaad soms moet men aan zichzelf denken

groetjes Eline
05/09/2008

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...