Nu Online
Momenteel zijn er 249 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Schieting!

24-4-2008 19:34:23
Hallo trouwkoppeltjes,

In Nijlen en omstreken organiseren veel koppels een schieting voor het huwelijk. Maar nu vraag ik me af hoe je de mensen uitnodigt, zou graag een uitnodiging of kaartje ofzo geven met waar, wanneer en ... Voor diegenen die ook een schieting houden, hoe doen jullie dit juist?

Hopend op tips,
groetjes, Karen

Karen
4-7-2008
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1604

Cindy
12-9-2008
 Meld misbruik24-4-2008 21:40:32

hoi
bij ons is het ook de gewoonte van een schieting te doen. wij hadden gedacht van de ouders, getuigen en dichtste vrienden (eventueel grootouders) mondeling uit te nodigen. meer niet. is toch maar een schieting he...
grts cindy

cien
9-5-2009
 Meld misbruik25-4-2008 0:12:21

wa is nu eig een schieting??

Kimberly
31-5-2008
 Meld misbruik25-4-2008 7:26:57

Wij doen ook een schieting. We geven geen echte uitnodigingen. We vragen ook de ouders, broers en zussen, getuigen en een paar dichte vrienden. De buren zullen ook gevraagd worden en verder nog een 4-tal mensen waarvan we reeds weten dat ze niet naar ons huwelijk zelf kunnen komen.

Kimberly
31-05-08

Isabel
11-8-2007
 Meld misbruik25-4-2008 8:58:12

Hallo,

voor onze schieting hebben wij bij alle buren van onze straat een flyer in de bus gestopt met de aankondiging van onze schieting en dat ze zeker een glas mochten komen meedrinken. Op onze schieting bleek dat de buren onderling allemaal hadden samengelegd voor een geldcadeau en hadden afgesproken om te verzamelen en samen naar de schieting te komen. Verder waren de ouders er en wat dichte familie en beste vrienden. Het was echt onvergetelijk leuk en er wordt nog altijd over gesproken. Ik wil jullie wel de tip geven genoeg drank (bier dus) te voorzien want door de grote opkomst bij ons is nog iemand naar de nachtwinkel moeten rijden om bier bij te halen. Bij ons zijn er toch minstens 10 bakken gesneuveld. Zorg ook dat je op tijd je vergunningen hebt en dat je iemand hebt die al wat ervaring heeft met schieten en dat alles veilig verloopt. Veel plezier ermee.

Groetjes,
Isabel

Kristof

Meld misbruik26-4-2008 11:48:22

Wij wonen in Jabbeke en zouden ook graag een schieting houden alleen is het bij ons blijkbaar niet meer mogelijk om het mengsel te kopen waarmee je moet schieten. Weet iemand precies wat je met elkaar moet mengen en waar je dit kan kopen?

Alvast bedankt voor jullie reactie!!

Elke
13-6-2008
 Meld misbruik15-5-2008 19:07:33

Hallo iedereen,

Bij ons (Haaltert) is een schieting geven nog echt een traditie. Het poeder kan je hier halen bij de apotheek (wel niet meer bij allemaal), vergeet ook niet een vergunning aan te vragen op het gemeentehuis.
Wij trouwen op vrijdag 13 juni. De één zegt dat het een geluksdag is, de ander is met verstomming verbaasd. Maar we gaan het lot tarten !

Groetjes
Elke

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...