Terug naar overzicht
Hangt er vanaf waar je woont. In Brugge is het de linkerhand, maar ik geloof dat het in Antwerpen de rechterhand is. Vraag het eens in de gemeente of bij de juwelier.GroetjesValerie
Ik dacht dat iedereen die gewoon links droeg.Mieke
Hoi,Ik heb de vraag aan de juwelier gesteld en die vertelde me dat je dat zelf mag kiezen. Bij ons wordt het rechts!Groetjes,Ann02/07/05
dag sandy,Volgens mij wordt de verlovingsring rechts en de trouwring links gedragen. Waarom weet ik niet, de verkoopster van de ringen heeft ons dit gezegd.
in Antwerpen zou ik inderdaad rechts zeggen!!, je moet elkaar ook de rechterhand geven, dus dat moet ook een betekenis hebben!
Toen wij onze ringen kochten, vertelden ze ons dat het meestal links is als je de katholieke redenering volgt, rechts bij protestanten, maar in het Antwerpse zou het andersom zijn...
In het Antwerpse is het inderdaad rechts. In de mis moet je elkaar toch de rechterhand geven als je elkaar eeuwige trouw geeft.
vroeger stond men er op dat de ring links gedragen werd, men dacht namelijk dat er in de middelvinger een ader liep die rechtstreeks verbonden was met het hart, plus de linkerhart ligt dichter bij het hart maar vandaag kan je dat gewoon kiezen.
Wij trouwen in Oudenaarde en bij ons word de ring links gedragen. Zo zegd de juwelier en onze vrienden toch.nog 36 dagen
Wij hebben onze ringen in Aalst gekocht en zijn zelf van Vlaams-Brabant/Brussel. Ze vroeg ons wat we wilden en aangezien onze "1 jaar samen"-ring al aan de rechterkant zit, hebben we voor links gekozen. Geen bepaalde reden dus bij ons...Groetjes,Ingrid