Terug naar overzicht
Hey Joke!Denk dat die zenuwen van persoon tot persoon afhangen. Wij trouwen in oktober en ik ben nu soms al wat nerveus... :-)Het is toch vreemd he. Ons belgenlandje is zo klein en toch is bij ons dat heel 'schieting'-gebeuren niet gekend. Wij wonen in zuid Limburg en volgens mij wordt dat hier praktisch nooit toegepast...Hoe gaat dit eigenlijk in z'n werk? En heeft een het een symbolische betekenis ofzo?Groetjes,Elswww.elsenphilip.bruiloftsite.nl
In de kempense gemeente, moet je een toelating hebben van de burgemeester. Dus als je dat een week op voorhand aanvraagt, heb je dat nog tijdig.Ikzelf ben van Herentals en wij moeten dat bij de politie aanvragen. Tot 21.00 mogen wij schieten.Misschien even op het gemeentehuis navragen.GroetjesYasmina 6/9/2008
hey,ik ben van beerse en hier word dat heel veel gedaan ik geloof wel dat je dit moet aanvragen en de buren op de hoogte moet brengen omwille van het geluid, er worden dan vrienden uitgenodigd en gedronken en plezier gemaakt .het schieten zelf, ik dacht dat wel typisc is voor het huwelijk want hier wordt dan met een speciaal poeder de namen van de bruid en bruidegom of de begin letter van de naam rond een hartje in de grond gezet en dit gebeurd dan door het schieten .beetje rare uitleg he maar ik weet ook ni hoe ik het anders moet uitleggen.groetjes debbie
Hey,Ik ben zelf van Brugge en zelf had ik, voor dat ik op dit forum kwam, nog nooit van schieting gehoord. Maar ik weet niet of het mag in Brugge. Ik zou gewoon eens navragen op de stadsdiensten.Groeten
Dag Joke,ik werk toevallig in Brugge, en meen dat dit onder 'vreugdeschoten' valt: hiervoor is een vergunning nodig (voor vuurwerk ook). Je kunt ervoor terecht bij de 'dienst vergunningen' van het Brugse stadsbestuur, en je vindt al meer informatie en contactgegevens op de website van Brugge, onder 'bewonersinfo' en dan 'vergunningen: evenementen en manifestaties'. De 'vreugdeschoten' staan helemaal onderaan.Succes (mijn zus had een schieting (niet in Brugge), en dat was reuzegezellig, 'k vind het jammer dat ik er geen heb!)Vero03/05/08