Terug naar overzicht
Dat is zeker mogelijk.Dus ik zou zeker al je bemerkingen doorgeven. Je verwacht toch dat het helemaal jouw zin wordt.Maar daarvoor bestaan er proefdrukken he ;-)GroetjesHeidi13/09/2008
Ja das waar maar ik maak me gewoon zorgen.Ik heb het precies zoals we willen gemaakt en dan zijn er dingen gecentreerd die links moete staan, de lettertypes zijn allemala hetzelfde. Dat zien ze toch op mijn ontwerp?Verder nog een vraagje die ik vergeten was:bij een proefdruk is het dan de bedoeling dat je het effectief gedrukt ziet op de uitnodiging die je gekozen hebt of is dit dan op een gewoon wit papiertje ofzo in het formaat dat je kaartje is?groetjeskim
De proefdruk bij ons was gewoon een wit papier in formaat van het kaartje. Ik was ook heel teleurgesteld toen ik de eerste proefdruk binnen kreeg. Maar je moet goed voor ogen houden: jij weet perfect wat je wil, maar zij niet. Als je hen dat communiceert gaan zij dat zoveel mogelijk toepassen "volgens de regels van de kunst". Misschien is het niet zo gebruikelijk dat er verschillende lettertypes worden toegepast bij hen. Gewoon opnieuw naar hen toe laten weten wat je wil. Ik heb dat ook tot 3 keer toe moeten doen. Nu zijn de uitnodigingen gedrukt en ik moet zeggen dat het heel anders uitziet dan de proefdruk. wel supermooi!groetjesKim02/08/08
ik heb net mijn proef ontvangen en het was per email. het was immens goed voor mij. ben blij dat het niet op een wit papier was, dat mist beetje zijn effectwij hebben ook meer als een uur samengezeten met de drukker, met als resultaat dat alles (behalve uren en adressen) er tip top op staat!groetjes cindy 12/09/08
Een proefdruk is doorgaans op wit papier, wel staan de lijntjes erop tot waar je kaartje komt, zodat je je wel kan indenken waar wat komt te staan.Uiteraard kan je je lettertype vrij kiezen.Wij wilden ook een ander lettertype dan het lettertype dat oorspronkelijk bij het gekozen kaartje hoorde.Ook wij hebben 2proefdrukken nodig gehad, er was een fout in het lettertype en nog een ander klein foutje.Het grootste probleem bij ons, is gewoon dat alles zo lang duurt. Wij hebben al eind maart doorgegeven welke uitnodiging we kozen met daarbij ons voorbeeld voor de proefdruk. Nu, anderhalve maand later, wachten we nog steeds op de einddruk die normaal deze week voorzien is... Ik houd mijn hart al vast!Maar als ik jou was, ik zou nogmaals heel duidelijk stellen wat jij wil en wat jij voor ogen hebt: klant is koning!
Ga eens langs bij de drukker i.p.v. alles via mail te doen. Dan kan je direct alle vragen / bemerkingen die je hebt voor hen doorspelen aan hen en dan krijg je ook direct een antwoord terug. Veel handiger dan die mail.
Hey Kim,Als ik je ene goeie raad mag geven; laat de proefdruk ook eens echt afdrukken ipv via mail te bekijken. Gelukkig dat wijn dat toch gedaan hebben. Nu wij hebben onze uitnodigingen wel helemaal zelf gemaakt en de kleuren op het kaartje komen héél anders uit dan op de pc. resultaat: we hebben 4 proefdrukken gehad! Gelukkig is alles nu wel perfect in orde...Succes ermee!Joke
@ Gerlinde: de reden waarom we eerst alles via mail doen tot het volgens ons in orde is, is omdat ik pas om 19 uur ten vroegste thuis ben van het werk en dan is de drukkerij gesloten en via mail gaat het veel sneller dan dat ik er eens zou geraken in de drukkerij zelf.Zodra alles er in orde uitziet gaan we dan ook op zaterdag eens langs om het in het echt te bekijken. Ik zou nooit durven om het te laten drukken zonder het gezien te hebben.groetjes