TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Sofie
19-9-2009
|
7-5-2008 14:41:31
Hallo,
Wij zijn intussen een dikke verloofd en gaan ook trouwen in september 2009 ! Waarschijnlijk de 19e.
We hebben al verschillende zalen gedaan en gaan ergens volgende week beslissen.
Andere voorbereidingen hebben we nog niet gedaan, maar zit wel boordevol ideeen !!
Ik ben alvast van plan er een volledig jaar van te genieten...
|
|
Sofie
12-9-2009
|
7-5-2008 14:59:03
Hallo,
Van welke streek zijn jullie? Ga je na de zaal al direct veel andere dingen kiezen (jurk, uitnodigingen, vervoer) of wachten jullie nog?
Leuk om te weten dat er nog 'n koppel uitkijkt naar die maand!!
Groetjes
|
|
Chris
6-6-2009
|
7-5-2008 15:01:01
Hey,
Wij trouwen 6 juni 2009, da's een paar maanden vroeger dan jullie maar wij zijn sinds februari bezig met de voorbereidingen. Vroeg? Ja, misschien wel maar wij willen graag onze tijd ervoor nemenn en onze eerste keuze van zaal, fotograaf, e.d.. Wij hebben momenteel dus onze zaal, fotograaf maar ook vervoer en DJ geboekt. Onze getuigen zijn reeds gevraagd en ook onze bruidskindjes zijn op de hoogte gebracht. Het ontwerp van mijn jurk is klaar maar da's echt nog te vroeg om te maken. Dat zijn de dingen die allemaal al zeker vastliggen. Nu zijn we ook bezig met een (voorlopig) ontwerp van onze uitnodigingen, menu's, naamkaartjes, ... omdat we dat allemaal in dezelfde stijl maken maar dat zijn eerder dingen die tussendoor gebeuren op een vrije moment. We hebben nu nog een zee van tijd om dat rustig af te werken en we zijn gerustgesteld dat we de belangrijkste beslissingen al gemaakt hebben. Oh ja, we hebben ook een bruidssite (met een checklist) www.chrisenandygaantrouwen.bruiloftsite.be
Groetjes
|
|
Sofie
19-9-2009
|
7-5-2008 15:23:15
We zijn van Aalst. Jullie?
Ben ban plan om tegen het nieuwe seizoen (oktober heb ik mij laten wijsmaken) modeshows af te schuimen. Blijkbaar doen verschillende winkels dat en denk dat je dan pas echt kan zeggen of je iets mooi vindt of niet. In een boekje is dat toch nog altijd een model en niet elke vrouw is zo ;-) In mijn hoofd daarentegen in mijn kleed al af...
Heb gehoord dat je voor de fotograaf en ceremoniemeester ook op tijd moet zijn. Dus plan is wel om dat tegen september dit jaar ongeveer ook vast te leggen.
Probleem is dat we geen flauw beul hebben wie je daarvoor kiest. Suggesties altijd welkom !
Wat ik intussen wel al gedaan heb is als ik ee tekst of liedje lees/hoor opschrijven of kopieren en ik steek alles in een map. Zo kunnen we tegen dat we er echt moeten over beslissen uit verschillende kiezen en moeten we ons ook niet overhaasten. Ik hou trouwens ook alles bij van alle zalen. Mijn zus zal dat misschien nog best kunnen gebruiken...
Jullie?
Groetjes
|
|
Sofie
19-9-2009
|
7-5-2008 15:23:16
We zijn van Aalst. Jullie?
Ben ban plan om tegen het nieuwe seizoen (oktober heb ik mij laten wijsmaken) modeshows af te schuimen. Blijkbaar doen verschillende winkels dat en denk dat je dan pas echt kan zeggen of je iets mooi vindt of niet. In een boekje is dat toch nog altijd een model en niet elke vrouw is zo ;-) In mijn hoofd daarentegen in mijn kleed al af...
Heb gehoord dat je voor de fotograaf en ceremoniemeester ook op tijd moet zijn. Dus plan is wel om dat tegen september dit jaar ongeveer ook vast te leggen.
Probleem is dat we geen flauw beul hebben wie je daarvoor kiest. Suggesties altijd welkom !
Wat ik intussen wel al gedaan heb is als ik ee tekst of liedje lees/hoor opschrijven of kopieren en ik steek alles in een map. Zo kunnen we tegen dat we er echt moeten over beslissen uit verschillende kiezen en moeten we ons ook niet overhaasten. Ik hou trouwens ook alles bij van alle zalen. Mijn zus zal dat misschien nog best kunnen gebruiken...
Jullie?
Groetjes
|
|
Sofie
12-9-2009
|
7-5-2008 16:04:46
Wij zijn van Waregem. We gaan trouwen in mei voor de wet en dan in september voor de kerk.. Ik kijk er zo enorm naar uit!
Ik hoor wel langs alle kanten dat september 'n moeilijke maand is voor je trouwkleed te kiezen omdat het warm kan zijn maar ook al 'n beetje herfst..
Goed idee, in oktober zal ik ook modeshows bezoeken al weet ik nu al wat voor kleed ik wil :)!
Mn vriend houdt enorm van oldtimers dus hadden we graag met zo 'n auto naar de kerk gereden en onze foto's ermee genomen. Maar langs de andere kant willen we graagn een bus om onze familie te vervoeren.. Past dit dan? Wij in 'n aparte auto en de familie in 'n bus?
Pff, aan 'n ceremoniemeester kan ik je ook niet helpen.. Momenteel weet ik nog niet juist waar ik moet beginnen..
Groetjes
|
|
Kim
28-3-2009
|
7-5-2008 18:08:58
Hoi Sofie
Wij trouwen op 28/03/2009, das een half jaartje eerder, maar we zijn dan ook al bijna een half jaar bezig met het organiseren. Ben ook vrij organisatorisch aangelegd en wil dus geen stress. Heb een Loving You bij de hand genomen, omdat daar steeds een weddingplanner in staat, die vrij volledig is. Daar we in maart trouwen, werd afgeraden om op de nieuwe colletie te wachten. Vond dat niet erg, want heb mijn jurk al gevonden. Zaal, DJ, fotograaf, ceromoniewagen, ceremoniemeesters, getuigen is al in orde. Omdat we in de grote vakantie amper thuis zijn of druk aan het werk, zullen de andere dingen tot september moeten wachten. Wel heb ik al bijna 100 websites afgesurft om ideeën op te doen, zo zijn we al zeker van de vorm en de kleur van de uitnodiging, ... Groetjes kim
|
|
Kimberley
12-9-2008
|
8-5-2008 8:13:14
hey, als jullie gaan trouwen zijn wij 1 jaar getrouwd(klinkt wel raar voor het moment). Wat ik je kan zeggen is trek je er niks van aan. Wij zijn verloofd van april vorig jaar en ik ben direct in gang geschoten. Iedereen zei ook dat het te vroeg was. OP dit moment moeten we nog ringen hebben, naar de notaris en moet mijn ventje nog schoenen hebben. Ik heb dus totaal geen stress meer, de zenuwen komen wel af en toe kijken. Wij doen alles zelf, en als je het op je gemak wil doen. Begin er dan maar lekker aan. Heb je tenminste de ruimte om alles goed te regelen en zonder al te veel stress naar die dag toe te leven.
Hartelijk gefeliciteerd met jullie verloving en geniet van de voorbereidingen!!
Groetjes Kimberley 12/09/2008 www.gertenkimberley.bruiloftsite.nl
|
|
Sofie
12-9-2009
|
8-5-2008 8:29:16
Hallo,
Jullie kunnen niet geloven hoe veel ik heb aan jullie steun! Voel me 'n stuk geruster nu.. Volgende week kiezen we de zaal en erna kan ik op mn gemak vanalles en nog wat bekijken..
Jullie hebben gelijk, ik moet me niets aantrekken van wat anderen zeggen want ik wil er echt rustig naar toe leven zonder op het laatste moment nog te moeten stressen..
Geniet alvast van jullie voorbereidingen en trouw en ik wens het allerbeste voor jullie!!
Liefs
|
|
Evi
30-5-2009
|
8-5-2008 9:21:21
Wij zijn sinds januari verloofd en trouwen in mei 2009. Wij zijn onmiddellijk voor een zaal beginnen kijken. Intussen liggen ook al vast: kerk, getuigen, ceremoniemeester, fotograaf, videograaf. Velen verklaren ons ook zot dat we nu al zoveel regelen, maar momenteel zijn we aan het kijken voor ceremonievervoer en zijn jammergenoeg tot de vaststelling gekomen dat onze favoriet daarin al overal weg is. Dus zo zie je maar, als je echt wil vastleggen wat jij wil, kan je nooit vroeg genoeg zijn. Wij gaan nu ook zo snel mogelijk een dj zoeken, want straks is die mss ook al bezet. Ik denk als alle personen die zich speciaal moeten vrij maken op die dag geboekt zijn, dat we dan alles efkes kunnen laten rusten, maar mensen met een agenda moet je vastleggen é. Mei is nu blijkbaar ook een populaire trouwmaand, dus dat maakt het extra moeilijk om de gewenste mensen te boeken.
Voor trouwjurk: vanaf september 08 komen de collecties voor 09 binnen. Tegen nov/dec is alles binnen. Dus ik ga denk ik in november gaan kijken. sowieso zeggen ze dat je ca 6maand op voorhand moet beginnen kijken, dus voor mij is dat ideaal,jij hebt nog wat tijd é. Zou zeggen, relax, en geniet ervan. Laat iederen maar commentaar geven. Als je er vroeg aan begint, kan je het tenminste allemaal aanpakken zonder veel stress en kan je ook voor alles je tijd nemen om te kijken en vergelijken. Enjoy!!! grtjs
|
|
Hilde
17-5-2008
|
8-5-2008 13:59:24
Wij trouwen 17 mei 2008, dat komt nu wel heel dicht bij! Hij heeft mij op vakantie, dus september 2006 ten huwelijk gevraagd. Op dat moment hebben we gewoon de familie op de hoogte gebracht en de getuige gevraagd. Iets meer dan een jaar op voorhand beginnen zoeken naar de voor ons meest ideale feestzaal. En dat was toen geen overbodige luxe. In mei feesten veel mensen: communiefeesten, trouwfeesten en andere... Begin van het mooie weer...
Voor een fotograaf kan je beter ook op tijd beginnen rondkijken, want die hebben ook een drukke agenda. Zo +/- 10maanden op voorhand zijn wij daarmee bezig geweest.
Voor de rest kan je best goed op voorhand veel leuke ideeën zoeken (en die allemaal afdrukken of noteren want anders ben je ze achteraf toch vergeten) die je eventueel kan gebruiken. Een gastenlijst maken en een budget opstellen zodat je nog genoeg tijd hebt om te sparen voor het feest.
En als je al enkele ideeën hebt wat je wil, hoe en wanneer, dan komt het allemaal wel in orde.
Als je voor de kerk wil trouwen is het best dat je ruim op voorhand met de pastoor afspreekt. Ook die mensen hebben het enorm druk (soms) of (zoals die van ons) vergeet het in zijn agenda te zetten enzo, als je op tijd bent kan je nog altijd op tijd ingrijpen moest het ergens wat fout lopen.
Ik ben zeker dat het bij jullie ook in orde zal komen.
Ps. er zijn (ook op deze sites) checklists te vinden op het net die wel practisch zijn!
Groetjes,
Hilde 17/5/08
|
|
Annelies
3-7-2009
|
16-5-2008 15:17:55
ik ga trouwen op 3 juli 2009 en heb al fotograaf en zaal vastgelegd. Gewoon genieten van de voorbereidingen, beter te vroeg dan te laat zou ik zeggen! Wij maken onze uitnodigingen zelf en nemen geen ceremoniemeester en wagens, spaart kosten uit die ik kan besteden aan een mooier feest
groetjes, Annelies uit Oostende
|
|
lise
|
6-11-2008 15:52:34
wij trouwen op 26 september 2009
|
|
lise
|
6-11-2008 15:56:24
wij trouwen op 26 september 2009 en hebben al een zaal fotograaf dj kerk vastgelegd en nu zaterdag ga ik voor het eerst mijn jurk gaan kiezen en passen
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|