Terug naar overzicht
Goh, Cindy, wat een vervelende situatie.Mijn eerste gedachte zegt me dat je moet kiezen voor je stiefvader.Want uiteindelijk is hij de ene persoon die jou je leven lang gevolgd en begeleid heeft. (ik denk dat hij anders gekwetst zou zijn !).Misschien kun je dan na de openingsdans met je stiefvader een dans met de echte papa doen ?Pff, das natuurlijk niet zo gemakkelijk hé..Laat het niet aan je hart komen en denk er eens rustig over na, en tijd geeft raad (ik zie dat je nog een jaartje hebt) !Veel succes en bovenal veel plezier !
ooh meisje, het leven is niet gemakkelijk, dat bewijst dit maar eens te meer... Denk je dat er echt geen middenweg te vinden is?? euhm, bv. trouw je kerkelijk en wettelijk?? dan kan je misschien de twee varianten toch uitvoeren?? of je stiefvader geeft je af in de kerk en je vader doet met jou de 'vermenigvuldigingsdans' zoals ze dat noemen?? Kan je het niet bespreken eerst eens met je bomma?, ik weet niet of je er een goede band mee hebt, en wat haar band al die tijd met je vader is geweest, maar misschien brengt dat duidelijkheid?? Ik hoop dat je eruit geraakt... met de voorbereiding komen er vaak pijnlijke dingen naar boven in beslissingen die je moet nemen hé... veel succes!Els
hoi cindyik heb ook zo'n probleem. 'k zie mijn echte vader nie zo veel en heb eigenlijk een veel betere band met mijn stiefvader. voor de minste miserie (dacht ik ) had ik voorgesteld aan mijn stiefvader om mij weg te geven en dan aan mijn echte vader om na de openingsdans met hem als eerste te dansen. mijn echte vader reageerde hier zeer fel op (wat ik helemaal niet verwacht had ) en wil nu niet meer komen. in het begin had ik het er heel moeilijk mee maar 'k zal mij er toch moeten bij neerleggen. nu ik vind eigenlijk dat het onze dag is en dat onze beslissingen moeten gerespecteerd worden. alvast nog veel succes met je beslissingps wat misschien ook nog een oplossing biedt , is binnenkomen met je vriend ipv met je vader?
hallo cindy,het is inderdaad geen gemakkelijke beslissing dat je moet nemen. Ik versta het heel goed.Mijn papa woont ook niet meer bij ma mama maar toch heb ik hem gevraagd om heel de dag met ons mee te maken. Hij heeft er zelf voor gekozen om niet te komen (door persoonlijke redenen) moest hij toch gekomen zijn dan wou ik toch niet dat hij me zou afgeven omdat hij er ook niet was vroeger. Ik heb het aan mijn toekomstige schoonvader gevraagd en die was heel trots.Als ik van jou zou zijn dan zou ik voor je stiefvader kiezen omdat hij er was vroeger voor jou.Ik wens je veel sterkte toe, en denk nog maar eens goed na voor je beslist.vele groetjes annelies