TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Liesbeth
17-5-2008
|
9-5-2008 11:52:00
hey Florence
Wij sturen enkel kaarten naar de genodigden. En ik had er hier eentje op het werk, omdat ze uitgenodigd waren voor de receptie. Je kan er ook eentje aan je personeelsdienst geven als bewijs dat je gaat trouwen (recht op dagen verlet), maar in het gemeentehuis krijg je bewijzen van het feit dat jullie gaan huwen die dag. ik heb daarvan een exemplaar aan de personeelsdirecteur gegeven.
Wij sturen gaan uitnodigingen naar pastoor, feestzaal... Uiteindelijk zijn die connecties puur professioneel. Het lijkt me raar een uitnodiging te sturen naar de mensen die die dag voor de organisatie instaan... Ik ben benieuwd wat er nog op geantwoord wordt, want ik heb die vraag nogal weten stellen en ben benieuwd naar wat de anderen daarmee doen! Groetjes Liesbeth 17 mei 2008
|
|
Tineke
|
9-5-2008 12:55:24
Ik moest van mijn vader ook een kaart sturen naar zijn beste vrienden en collega's. Deze mensen zijn wel niet uitgenodigd, maar aangeizen hij trots is wilde hij toch aan de belangrijkste mensen laten weten dat wij gaan trouwen. Dus de voorkant van onze kaart is de aankondiging dat wij gaan trouwen met de datum. Op de achterkant staat dan een tekst met de uitnodiging voor de mensen die naar het feest mogen komen. Voor die anderen is de achterkant dus blanco...hoop dat mijn verhaal duidelijk is :-)
|
|
Gerlinde
2-8-2008
|
9-5-2008 13:13:18
Hey,
Wij hebben wel aankondigingen gestuurd naar mensen die niet uitgenodigd worden naar receptie of avondfeest. Bij ons staat er wel op het einde van de aankondiging: wij zouden het fijn vinden indien u er bij kon zijn. M.a.w. we nodigen ze uit voor de viering.
Volgende mensen kregen enkel een aankondiging: buren, kenissen van ouders, mensen uit de toneelvereniging, verre familie die ons toch goed kennen (of toch mijn ouders).
Ik heb er al veel goede reacties op gehad.
Groetjes,
Gerlinde
|
|
Hilde
17-5-2008
|
9-5-2008 13:40:21
Echt een uitnodiging sturen zonder dat je ze uitnodigd is niet verstandig. Maar je kan wel een kaartje maken met het bericht dat jullie gaan trouwen en wanneer de mis doorgaat enzo en daar kan je dan apparte kaartjes bijdoen indien de mensen uitgenodigd worden. Zo hebben wij het gedaan. En zo heeft ons mama naar haar verre vrienden toch een kaartje kunnen sturen dat wij gaan trouwen. Voor verlof op het werk was zo'n kaartje niet voldoende. Het moest zowieso een attest zijn van de gemeente.
Groetjes,
Hilde 17/5/08
|
|
Liesbeth
2-8-2008
|
9-5-2008 17:06:29
Ik zou zeker geen kaart sturen naar mensen die noch op receptie noch op avondfeest zijn uitgenodigd; als je bepaalde mensen niet belangrijk genoeg vind om uit te nodigen op je receptie of feest, hecht je er dan wel belang aan dat zij in je mis aanxwezig zijn?
|
|
Hanne
5-7-2008
|
9-5-2008 21:31:17
Awel, ik vind het in sommige gevallen best wel interessant om gewoon aankondigingen te sturen. Wij doen dit ook en bij ons staat er ook op, na plaats en uur en dergelijke van de viering: Wij nodigen u vriendelijk uit om dit met ons te vieren. Wij sturen dit naar enkele collega's van onze ouders die niet uitgenodigd worden en enkele kennissen in het buitenland die we wel willen laten weten dat we trouwen. Deze mensen zijn misschien niet belangrijk genoeg om uit te nodigen op het feest maar we willen wel dat ze weten dat we trouwen. En als ze naar de viering komen, dan mogen ze zeker. We zullen dat zeker appreciëren!
Dat is mijn mening.
groetjes, Hanne
|
|
Joke
25-4-2009
|
9-5-2008 22:03:43
Persoonlijk sluit ik mij aan bij Liesbeth. Ik heb zelf ook eens een kaart gekregen met alleen vermelding van de mis en geen uitnodiging voor de receptie of het avondfeest. Klinkt misschien vreemd, maar dat gaf mij het gevoel dat ik wel de kerk mee mocht vullen zodat het er niet leeg zou zijn, maar "niet goed genoeg" was om op de receptie of het avondfeest te komen. Als ik zo'n kaart krijg zonder uitnodiging voor receptie of avondfeest, ga ik dus zeker niet speciaal een verplaatsing maken om alleen maar naar de mis te gaan. Ik ben dan ook zelf niet van plan om een kaart te sturen naar mensen die niet uitgenodigd worden. Maar iedereen doet uiteraard wat ze zelf het beste vinden.
Groetjes, Joke.
|
|
evelien
29-8-2008
|
9-5-2008 22:37:38
hallo,
wij versturen enkel een kaartje naar de mensen die naar het feest of de receptie mogen komen. mijn vriend wil de anderen geen kaartje versturen om misverstanden te vermijden
groetjes evelien 29/08/08
|
|
Gerlinde
2-8-2008
|
10-5-2008 10:57:12
Hey,
Om mijn voorbeeld concreter te maken. Onze aankondigingen zijn al verstuurd en een neef van mijn grootvader (!) heeft ook één gekregen. Die mensen zie ik enkele keren per jaar op familiefeestjes, maar ze hebben wel een goede band met mijn ouders. Gisteren was er weer een familiefeestje en daar waren zij ook. Die mensen waren heel blij dat ze wisten dat we gingen trouwen en komen speciaal af voor de viering. Dus sommige mensen appreciëren dat wel. Er zijn er al die speciaal gevraagd hebben aan mijn ouders, nog voor de aankondigingen verstuurd waren, wanneer we trouwen. Deze mensen weten van op voorhand dat ze niet naar het feest zullen uitgenodigd worden, maar willen echt de viering bijwonen.
Groetjes,
Gerlinde
|
|
Sandra
25-7-2008
|
11-5-2008 13:18:17
Wij moeten wel een uitnodiging sturen naar onze dj, dat staat in het contract. Ik vond dat ook een beetje vreemd, maar goed... Maar naar pastoor, ceremoniemeester, fotograaf, ... doen we dat niet hoor;
Wat je andere vraag betreft. Ik zou het toch ook een beetje raar vinden een uitnodiging te ontvangen die eigenlijk geen uitnodiging is?? Niet doen volgens mij.
|
|
|
|
Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart.
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Toffe kaarten, die hartjes raken
in Herentals |
Originele trouwkaarten van CartaRosa
in Brasschaat |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires
in torhout |
|