Terug naar overzicht
ik heb ons dankwoord zelf geschreven, ik vond dat net iets persoonlijker dan een gewoon tekstje over te typen
DE BOOM EN ZIJN TAKKENEr was eens een boom, een grote boom die met zijn brede takken langs de waterkant stond. Op een zekere dag kwam er een man gewapend met een mes.De boom hield van schrik het ruisen in. Maar er was geen ontkomen aan. De man sneed de mooiste tak van de boom weg en nam hem mee naar huis. Drie dagen later kwam hij terug en opnieuw werd de boom angstig en bezorgd en dacht: “Welke tak is er nu aan de beurt?”Maar de man ging zitten aan de voet van de boom en blies op een fluit die hij van de tak had gemaakt. De boom luisterde en verstond het lied: “Hoor je mij, herken je mij nog? Ik ben van jou, uit jouw hout gesneden. Ik zing voortaan mijn eigen lied, maar jou vergeten doe ik niet. Ik leef en zing en ik dank het aan jou.”Wij hebben voor deze tekst gekozen omdat we niet letterlijk "dank je wel" wilden zeggen. Mijn ma zou het waarschijnlijk niet meer kunnen houden moesten we dat doen. Maar de boodschap komt toch goed over.Veel succes nog met de laatste voorbereidingen en geniet van je dag!Stephanie23/08/2008