Nu Online
Momenteel zijn er 379 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kostprijs

12-5-2008 16:14:01
Hallo,

Mijn vriend en ik hebben sinds kort beslist om te trouwen en er werd al een trouwdatum vastgelegd. Nu, ik heb er echt geen idee van wat dit allemaal gaat kosten. We geven een trouwfeest in beperkte kringen maar met alles erop en eraan! Kan iemand mij een beetje een richtprijs geven?
groetjes,
Lieslot

Lieslot
5-6-2009
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 996

veerle
1-2-2009
 Meld misbruik12-5-2008 16:45:02

Hallo,

wij geven receptie voor ongeveer 200 personen, en een uffet voor 180p. Met alle kosten behalve de huwelijksreis in,dus wel fotograaf, kledij, bleomen, notaris, ... , zitten wij tegen de 20 000 euro.

Dit is het dubbel van ons oorspronkelijke budget, en we hebben nochtahns geen al te dure of zotte dingen gepland. Vreselijk veel geld, he...

Veel succes en plezier ermee!
Veerle

evy
1-3-2009
 Meld misbruik12-5-2008 16:56:13

Wij geven geen receptie, enkel een avondfeest voor ong. 100personen. Wij trouwen met alles erop en eraan. Vervoer+volgwagens, fotograaf+videograaf, kledij, bloemen, ballonversiering...
En inderdaad, veel geld. Wij hoopten met 10.000€ toe te komen, maar dit zal niet lukken.

steve
3-5-2008
 Meld misbruik12-5-2008 17:13:43

hey

wij zijn 2 weken geleden getrouwd, en het was ne geweldige dag die ons ca 11.500 euro heeft gekost, zonder gek te doen..
wij hadden een avondfeest met warm en koed buffet en desertbuffet met bruidstaart voor ca 80 pers dat was voor 4000euro incl smiddags voor naaste fam broodjes taart koffie...en de dj 400e
we haden alleen een fotograaf en die zal ons ca 1200 euro kosten afhankelijk van het aantal fotos die we nemen..en voor s'avonds hadden we wegwerpcamera's op ieder tafel staan zodat gasten zelf foto's konden maken..mijn kleed en lingerie en accesoires + kapper/make up was ca 1800 e kostuum van mijne man met schoenen 650 e de bruidskids ca 350e, ceremoniemeester 150e wij hadden alleen voor ons ne oldtimer ook voor 150e de fam ging met eigen auto, kerk met versiering 350e en dan nog vele kleine dingen die ons budget aanvulden, zoals uitnodigingen misboekjes...

zo heb je een beetje een richtlijn

nog heel veel plezier met het voorbereiden

Esther

Meld misbruik12-5-2008 17:16:04

Je hebt natuurlijk je vaste kosten en je variabele kosten.

Bij de vaste kosten (bloemen, kleed, autos, fotograaf) kan je vast en zeker veel besparen door slim rond te shoppen of hulp te vragen aan vrienden.

Bij de variable kosten gaat dat natuurlijk ook, maar als je het redelijk klassiek houdt (zaal + receptie + 3 gangen avondeten + dessertenbuffet) dan denk ik dat je gemiddeld 30 euro per persoon voor receptie betaald en 75 euro per persoon voor het avondfeest. Drank (forfait) inbegrepen. Je hebt natuurlijk streken (limburg) waar het wat gewoonlijker wat goedkoper is dan andere streken (brabant).

Toch?

Esther

Meld misbruik12-5-2008 17:23:28

Dan wil ik ook nog toevoegen dat het vaak is dat opdienen aan tafel goedkoper is dan een buffet. Dat vond ik eigenlijk wel vreemd, want opdienen is toch net ietsjes sjieker. De reden is dat er meer eten moet voorzien worden bij een buffet.

Veel prijsverschil is er niet, maar in onze zaal toch tot 5 euro per persoon (afhankelijk van type buffet).

Hoop dat dit wat helpt.

Els

Meld misbruik12-5-2008 19:14:39

Hoi!

Eerst en vooral een dikke proficiat!

De eerste weken gaat er heel veel op jullie afkomen, maar wees gerust, op dit forum ga je heel wat te weten komen.

Wij trouwen op een traditionele manier. Gemeente & kerk op dezelfde dag. Fotograag, video, etentje suite na de vieringen, receptie voor een 150 personen (buren, collega's) en een avondfeest voor zo'n 200 mensen (vierlanden buffet of traditioneel buffet).

Voor we aan de organisatie begonnen dachten we met zo'n 10000euro toe te komen, maar het gaat toch eerder richting 20000euro (kleding incl).

Gelukkig mogen we rekenen op links en rechts wat steun van onze ouders.

Veel succes ermee!

groetjes,
Els

www.elsenphilip.bruiloftsite.nl

Diane
16-5-2009
 Meld misbruik12-5-2008 20:25:17

We gaan met 80 personen zijn. De totale prijs zal rond de 15.000 euro bedragen (zaal, kledij, fotograaf, ...).
Groetjes,
Diane
Nog 5 dagjes
elisadiana1@hotmail.com

sarah
18-7-2008
 Meld misbruik13-5-2008 7:02:20

Hey lieslot,ik wil jullie alvast proficiat wensen,je kan je feest zo duur maken als je zelf wil,het is ook een kwestie van eerst opzoeken en afwegen tegen elkaar.

Wij trouwen voor wet en kerk,hebben een avondfeest voor +/- 100 man,kleding videograaf,fotograaf,...
Wij zitten tegen de 10.000euro.

Je moet ook eens een kijkje nemen op :
ik-trouw.org

Daar vind je ook veel tips en info

Veel plezier met de voorbereiding en geniet ervan
Grtz sarah

Karolien
23-5-2010
 Meld misbruik13-5-2008 20:09:01

hey,

alvast een dikke proficiat.
Zoals iemand al zei, je maakt het zo duur als jullie zelf willen. Je kan heel onnozel doen, en soms moet je echt opletten dat je je niet laat verleiden... Trouwen is een echte business, ik ben daar enorm van verschoten.

Ons trouwfeest zal rond de 25000 euro kosten. Dit is zonder ceremoniewagens en fotograaf. Wij geven een avondfeest voor 170 personen en een receptie voor ongeveer 200 personen. Wij hebben helemaal niet zot gedaan, zeker niet in mijn ogen.

Heel veel geld, maar tja, normaal gezien trouw je maar 1 keer :-)

Veel plezier met de voorbereidingen!! Geniet ervan!!

Karolien.

Lieslot
5-6-2009
 Meld misbruik13-5-2008 20:37:36

Alvast bedankt voor de reacties. Nu heb tenminste enig idee van wat deze dag ons kan kosten!

groetjes,
Lieslot

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik14-5-2008 9:02:04

wij betalen €15 000, maar echt intiem is het niet hé.
Wij hebben 75 genodigden voor feest en 110 voor receptie.

Kimberley
12-9-2008
 Meld misbruik14-5-2008 10:22:45

ik verschiet toch iederekeer als ik hier al die prijzen lees. Wij trouwen 12/09/2008 en als alles niet veel duurder uitvalt dan ik heb voorzien dan gaan wij op een 4100€ zitten. Wij gaan wel met een klein gezeldschap zijn (een 35 man in totaal) wij hebben geen auto's(onze trouwauto krijgen we van de broer van mijn ventje).
De fotograaf en de DJ zijn de man van mijn zus('s avonds maakt mijn vader dan foto's)Mijn vader doet de kaartjes(ik heb ze ontworpen hij doet de rest)
wij geven het feest ook niet in een feestzaal maar in een chalet(een zaal zou gewoonweg te groot zijn voor het aantal mensen)

Het ligt er dus echt maar net aan wat jij wilt. Voor mijn bloemen zijn we ook een stuk of wat bloemisten af geweest en waar ik altijd ga waren ze het goedkoopst. Zij vroeg niks extra alleen maar omdat het een trouwboeket is. (Dat doen ze wel heel erg dus een tip let daar heel goed op)

Groetjes
Kimberley
12/09/2008
www.gertenkimberley.bruiloftsite.nl

Geert
26-7-2008
 Meld misbruik14-5-2008 17:37:55

Goh je kan echt trouwen met eender welk budget, de essentie is dat het iets is tussen 2 personen. Je kan trouwen met een paar duizend euro's maar alles hangt af van hoe je het wil invullen en het aantal gasten he. Ik kan alleszins zeggen dat er tientallen "kostenplaatsen" zijn en dat je alles strikt moet budgetteren. Het is ook een ware business waar veel mensen eerlijk hun boterham in verdienen maar waar ook veel aasgieren geld ruiken. Ik geef je als raad mee van overal keihard over te onderhandelen, kortingen voor cash betalen, wanneer voorschot, wanneer saldo en dergelijke meer... zo krijg je een goed overzicht en kom je voor geen verrassingen te staan... Er komt écht heel veel bij kijken ! In ons geval zal de kostprijs all-in voor 100 gasten (en 130 op het dansfeest later op de avond) uitkomen op een bedrag van net voorbij de 25000 euro... en echt wij hebben niet het gevoel dat we "onnozel" hebben gedaan !

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...